۳۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

رشد تجارت دریایی بین آسیا و آمریکای لاتین

میزان حمل کانتینر از آسیا به آمریکای لاتین از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ با رشد ۱۷ درصدی مواجه شد. این افزایش ناشی از بحران دریای سرخ می‌باشد.
کد خبر: ۹۹۵۹۴

رشد تجارت دریایی بین آسیا و آمریکای لاتین

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آلفا‌لاینر؛ بحران دریای سرخ در بالاترین میزان ارسال کالا از آسیا به آمریکای لاتین مؤثر بوده و با توجه به داده‌های دریافتی موسسه آلفا‌لاینر ظرفیت کل کشتی‌هایی که از مناطق مختلف جهان به آمریکای لاتین و بالعکس سفر کرده‌اند در این مدت به ۳.۵ میلیون teu افزایش یافته که نسبت به اول ژوئن ۲۰۲۳ میلادی، ۱۷.۴ درصد بالا رفته است. در همین مدت ارسال کالا بین آسیا و اروپا نیز  ۲۴  درصد افزایش یافته است.

بر‌اساس این گزارش ارسال کالا از خاورمیانه، هند و پاکستان  به کشور‌های اروپا‌یی و آمریکای لاتین هم نسبت به مدت مشابه ۲۲ درصد با‌لا رفت.

در بین کشتی‌های اعزامی بیشتر خطوط کشتیرانی که از آسیا به سمت آمریکای لاتین در حرکت بودند شرکت‌هایی مانند وان های، COSCO SeaLead، MSC، OOCL دیده می‌شوند. به طور کلی از ابتدای سال تا‌کنون کشتی‌ها‌یی که به سمت آمریکای لاتین حرکت کرده‌اند نسبت به سال قبل حداقل ۳۵ فروند کشتی از آسیا به آمریکای شمالی و لاتین افزایش یافته که ظرفیت آن‌ها از ۳۰۰۰ teu شروع شده و تا ۱۶۶۰۰ teu ادامه دارد.

در ادامه گزارش آلفا‌لاینر آمده است رشد تجارت بین آسیا و شبه قاره هند و اروپا نیز  افزایش یافته است، اما در بین تمام مسائل و موضوعاتی که توجه دست‌اندرکاران را جلب کرده افزایش ارسال کالا به سمت آمریکای لاتین موضوعی است که در سال ۲۰۲۳ میلادی کمتر بود.  

شرکت‌های CMA CGM، Hapag-Lloyd و COSCO SHIPPING Lines اخیراً کشتی‌های نئو‌پاناماکس بین ۱۳۲۵۰ تا ۱۴۱۰۰ teu کشتی را تحویل گرفتند که قرار است بیشترین تعداد آن‌ها را به سمت تجارت آمریکای لاتین بفرستند با اختصاص این کشتی‌ها به آمریکای لاتین ظرفیت ارسال کا‌لا در این مسیر یک میلیون teu افزایش می‌یابد.  

ناگفته نماند در ۶ ماه اول ۲۰۲۴ میلادی کشتی‌ها در محدودۀ سواحل غربی آمریکای جنوبی با افزایش ظرفیت ۱.۵۳ میلیون teu مواجه شدند.   ۵۰ کشتی در این محدوده با ظرفیت‌های ۱۲۵۰۰ تا ۱۷۹۹۹ teu به این مسیر اضافه شده که ۴۷ درصد کل ظرفیت است.  
۱۶ کشتی دیگر با ظرفیت بیش از ۱۲۵۰۰ teu بین آسیا و ساحل شرقی آمریکای جنوبی اختصاص یافته است.

در واقع ظرفیت کل ناوگان که در سواحل شرقی آمریکای جنوبی و سواحل غربی آن تردد می‌کنند به ۸۶۰ هزار teu می‌رسد.  

به طور کلی برای کشتی‌هایی با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰۰ teu  ظرفیت کشتی‌ها بین آسیا و آمریکا ۳۸ درصد یا  ۳۹۲۵۰۰ teu و به سمت  سواحل غربی  آمریکا ۲۸۹۰۰۰ teu افزایش یافته است.

 

رشد تجارت دریایی بین آسیا و آمریکای لاتین

ارسال نظرات
آخرین اخبار