مزایای کریدور حملونقل سبز و دیجیتال دریایی
کریدور حملونقل سبز و دیجیتال دریایی میتواند مشاغل سبز بیشتری ایجاد کند، بهبود سلامتی را برای جوامع محلی به ارمغان آورد و مزایای اقتصادی بیشماری به همراه داشته باشد.
کریدور حملونقل سبز و دیجیتال دریایی میتواند مشاغل سبز بیشتری ایجاد کند، بهبود سلامتی را برای جوامع محلی به ارمغان آورد و مزایای اقتصادی بیشماری به همراه داشته باشد.
در سالهای اخیر کشورها به دنبال توسعه زیرساختها و افزایش سهم خود از جهش حجم ترانزیت آتی هستند. همچنین، این امر نقش آنها در نظام بین المللی چندقطبی را پررنگ خواهد کرد. اما تنشهای ژئوپلیتیکی مانند جنگ غزه و بحران دریای سرخ میتواند روند ترانزیت ریلی و دریایی را با چالشهای جدی مواجه کند. از همین روی لازم است کشورهای بزرگ مانند چین، ایالات متحده، روسیه، ترکیه و ایران به دنبال تعریف کریدورها مختلف جایگزین باشند.
نرخ حمل روزانه تانکرهای نفتی که در مارس ۲۰۲۳ میلادی تا سطح ۱۰۰ هزار دلار رسیده بود با تنشهای ژئوپولیتیکی خاورمیانه در حال حاضر بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار در نوسان است.
نرخ حمل کانتینر ۴۰ فوتی در پی افزایش بی رویه همزمان با بحران دریای سرخ براساس پیش بینی کارشناسان در ماههای آینده کاهش خواهد یافت. علت آن نیز مذاکره بین مدیران خطوط کشتیرانی، اپراتورها و صاحبان کالا برای انعقاد قرارداد سالانه در مسیر اقیانوس آرام است.
سنگاپور برای یازدهمین سال متوالی جایگاه برتر خود را به عنوان قطب پیشرو شهرهای دریایی سبز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی همچنان حفظ کرده و رتبه اول را به خود اختصاص داد، در این میان ابوظبی از جایگاه ۳۲ به ۲۲ صعود کرد اما هنگکنگ در رتبهبندی سیر نزولی داشت.