دبیرکل سازمان بینالمللی دریانوردی از پیشرفت فیزیکی حرکت ایمن کشتیها در دریای سرخ حمایت کرده و از کشورهایی که در مسیر ایمن بودن این منطقه گام برداشته و شرایط را برای ازسرگیری تجارت دریایی آماده کردند، قدردانی به عمل آورد.
۱۵ مؤسسه فعال در بخش فنّاوری دریایی و محیط زیست به منظور حفظ زیستگاههای دریایی و مقابله با آلودگی صوتی ناشی از حرکت کشتیها در یک پروژه چهار ساله LOWNOISER باهم همکاری میکنند.
گروه سیستمهای دِسکارتس، پیشرو جهانی در اتصال کسبوکارهای وابسته به لجستیک در تجارت، یافتههای خود را از مطالعهای با عنوان «چه اقداماتی شرکتها برای مقابله با چالشهای فزاینده زنجیره تأمین جهانی انجام میدهند» منتشر کرد.
شرکت کشتیرانی MSC یک سیستم نظارت بر کانتینرهای یخچالی را به نام iReefer برای بیش از ۲۱۰ هزار کانتینر در بیش از ۵۰۰ فروند کشتی راهاندازی کرده است.
شرکت خدمات دریایی و مهندسی قشم سامانه جدید ثبتنام تأمینکنندگان را راهاندازی کرد.
با پیشرفت سریع انواع فنّاوریها و افزایش انتظارات و خواستههای مشتریان، شرکتهای حملونقل، لجستیک و تأمین کالا با موجی از دگرگونیها مواجه میشوند. این تغییرات نحوه جابهجایی کالاها در سراسر جهان را باز تعریف میکند. در این میان کارشناسان خبره عرصه فنّاوری و دیجیتال ۷ نوع فنّاوری را برای تحول اساسی در بخش حملونقل، لجستیک و زنجیره تأمین کالا به دست اندرکاران و صاحبان بخشهای مختلف پیشنهاد میکنند که در صورت بهکارگیری آنها میتوانند در سال ۲۰۲۵ میلادی با خاطری آسوده به فعالیتهای خود ادامه دهند حال باید دید چه نوع فنّاوریهای جدیدی مدیریت لجستیک و حملونقل در سال ۲۰۲۵ میلادی را شکل میدهند.
دبیر انجمن کشتیرانی اعلام کرد:
دبیر انجمن کشتیرانی با تأکید بر اینکه از دلیل تصمیم عبدالعلی زاده درباره دستور توقف فعالیت شورای توسعه مکران اطلاعات دقیقی در دسترس نیست، گفت: در صورت حذف کامل دبیرخانه توسعه مکران، تصمیمی مغایر با سیاست رئیس جمهور گرفته شده است.
کریدور میانی، که به عنوان مسیر حملونقل بینالمللی ترانس خزر (TITR) نیز شناخته میشود، به سرعت به یک گره تجاری کلیدی بین غرب چین و اروپا تبدیل و کریدور شمالی روسیه و کانال سوئز را دور میزند. این شبکه حمل و نقل ریلی، جادهای و دریایی مسیر تجاری کوتاهتر و کارآمدتری را ارائه میدهد. اهمیت این کریدور به ویژه پس از حمله روسیه به اوکراین، افزایش یافته است. هرچند این کریدور به سرعت گسترش یافته، اما هنوز با چالشهای زیرساختی، عملیاتی و ژئوپلیتیکی مواجه بوده که نیازمند سرمایهگذاری و همکاری مداوم است.
دولت هند از تأسیس صندوق توسعه دریایی با منابع اولیه ۲۵۰ میلیارد روپیه (۲.۹ میلیارد دلار) خبر داد.
مدیر عامل سازمان کانال سوئز در نشستی با نمایندگان ۲۳ خط کشتیرانی از آنان خواست با بازگشت ثبات نسبی به دریای سرخ برای ترنزیت کشتیها از این منطقه و کانال سوئز عبور کنند.