رکود در اوراق‌سازی، نوسان در فله‌بر‌ها و ثبات در کانتینری‌ها

رکود در اوراق‌سازی، نوسان در فله‌بر‌ها و ثبات در کانتینری‌ها

در حالی‌که بازار جهانی کشتیرانی هفته‌ای پرنوسان را پشت سر گذاشت، کیپ‌سایز‌ها با سقوط بی‌سابقه نرخ‌ها، و پاناماکس‌ها با جهش تقاضا خبرساز شدند. همزمان، ثبات نسبی در بخش کانتینربر‌ها ادامه یافت و اجرای رسمی کنوانسیون هنگ‌کنگ آینده بازار اوراق‌سازی را در ابهام قرار داده است.
تلاش روسیه برای بالابردن میزان صادرات نفت و گاز از قطب شمال

تلاش روسیه برای بالابردن میزان صادرات نفت و گاز از قطب شمال

روسیه برای صادرات گاز طبیعی مایع از پروژه اصلی تحریم‌ شده خو‌د تحت عنوان Arctic LNG ۲ در قطب شمال تلاش می‌کند. در این ارتباط کشتی جدید حمل گاز طبیعی SHADOW FLEET را در این منطقه مستقر کرده است.
۴ نفر در حادثه کشتی جنگی در خلیج سوئز غرق شدند

۴ نفر در حادثه کشتی جنگی در خلیج سوئز غرق شدند

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در پی غرق شدن یک کشتی جنگی در خلیج سوئز، ۴ نفر کشته و ۲۲ نفر زخمی شدند.
آمادگی ایران و عراق برای راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر-بصره

آمادگی ایران و عراق برای راه‌اندازی خط دریایی خرمشهر-بصره

نشست هماهنگی دریایی میان بندر خرمشهر و شرکت حمل و نقل دریایی عراق با هدف برنامه‌ریزی و ارتقای خدمت رسانی به زائران با برپایی خط دریایی از خرمشهر به بصره و بالعکس برگزار شد و دو طرف ایرانی و عراق از آمادگی کامل برای راه‌اندازی و استمرار این خط دریایی خبر دادند.
بحران دریای سرخ تلفات کانتینری را افزایش داد

بحران دریای سرخ تلفات کانتینری را افزایش داد

بحران دریای سرخ باعث شد میزان تلفات کانتینری در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل از آن افزایش یابد به گونه‌ای که در این سال ۵۷۶ کانتینر در دریا گم شده‌اند که نسبت به ۲۲۱ کانتینر گم شده در سال ۲۰۲۳ ارقام بالاتری است، اما این میزان کمتر از میانگین ۱۰ ساله یعنی ۱۲۷۴ کانتینر گم شده در سال است.
تخفیفات جدید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای تحویل بار صاحبان کالا در بنادر خشک

تخفیفات جدید کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای تحویل بار صاحبان کالا در بنادر خشک

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از این پس بنا به تقاضای متقاضیان و با ارائه تخفیفات ویژه، بار صاحبان کالا، قابلیت تحویل در بنادر خشک را خواهد داشت.
تاثیر جنگ ایران و اسرائیل بر لجستیک کشور‌های خلیج فارس

تاثیر جنگ ایران و اسرائیل بر لجستیک کشور‌های خلیج فارس

تنش‌های فزاینده خاورمیانه و به ویژه درگیری اسرائیل و ایران بر الگو‌های تجاری، بازار‌های انرژی و جریان‌های سرمایه‌گذاری خارجی کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس تأثیر می‌گذارد. با عبور روزانه ۲۱ میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز و تغییر روند سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی منطقه‌ای در سال ۲۰۲۵، کشور‌های خلیج فارس در حال تعدیل ریسک موجود با اقدامات انعطاف‌پذیری هستند.
کشتیرانی در راین آلمان مختل شد

کشتیرانی در راین آلمان مختل شد

سطح آب رودخانه راین آلمان تحت تأثیر موج گرمای شدید در اروپای غربی، پایین آمده و به دلیل هزینه اضافی حمل بار، کشتیرانی را مختل کرده و هزینه‌های حمل بار را افزایش داده است، زیرا کشتی‌ها قادر به حرکت با بار کامل نبودند.
بنادر آمریکای لاتین صدرنشین جدول قابلیت اطمینان برنامه‌ای

بنادر آمریکای لاتین صدرنشین جدول قابلیت اطمینان برنامه‌ای

بررسی عملکرد ۲۰۲ بندر دریای عمیق جهان بر اساس قابلیت اطمینان برنامه‌ای مشخص می‌کند بنادر آمریکای لاتین در بحبوحه فشار‌های عملیاتی فزاینده و نگهداری به موقع کشتی‌ها بهترین عملکرد را دارند. در این میان بندر سانتامارتا در کلمبیا بیشترین امتیاز را کسب کرده و بنادر آسیایی نیز در جدول بنادر برتر جایی ندارند.
نخستین گواهی دیجیتال سوخت آمونیاک صادر شد

نخستین گواهی دیجیتال سوخت آمونیاک صادر شد

شرکت استرالیایی فورتسکیو با همکاری سازمان Green Hydrogen Organisation (GH2) و شرکت فناوری بلاک‌چین Trovio، موفق شد نخستین گواهی دیجیتال جهان برای انتقال سوخت آمونیاک به کشتی را صادر کند.
پیامد‌های جنگ ایران و اسرائیل برای کریدور‌های چین

پیامد‌های جنگ ایران و اسرائیل برای کریدور‌های چین

در ۱۳ ژوئن ۲۰۲۵، رژیم صهیونیستی حمله هوایی غافلگیرکننده را با هدف قراردادن تأسیسات نظامی و هسته‌ای ایران آغاز و ادعا کرد که تهران در آستانه دستیابی به توانایی سلاح‌های هسته‌ای است. به دنبال آن، ایران با پرتاب صد‌ها موشک و پهپاد به زیرساخت‌های هسته‌ای رژیم، به این حمله پاسخ داد.
تأثیر تحولات ژئو‌پلیتیکی منطقه خلیج فارس بر کاهش نرخ حمل کانتینر

تأثیر تحولات ژئو‌پلیتیکی منطقه خلیج فارس بر کاهش نرخ حمل کانتینر

آخرین داده‌های شاخص جهانی کانتینر (WCI) مؤسسه Drewry نشان می‌دهد نرخ حمل کانتینر در مسیر آسیا به آمریکا در هفته منتهی به ۲۶ ژوئن با کاهش شدید ۱۰۰۰ دلاری مواجه شد. کارشناسان کاهش شدید مداوم نرخ‌های لحظه‌ای در مسیر‌های اصلی حمل‌و‌نقل کانتینری را در هفته قبل ناشی از تحولات مربوط به جنگ اسرائیل با ایران، احتمال بسته شدن تنگه هرمز و ایجاد اختلال در سیستم ناوبری کشتی‌های عبوری از منطقه خلیج فارس عنوان کردند.
قبلی۲بعدی