سفارش ۱۹۳ کشتی با سوخت‌های سبز در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴

سفارش ۱۹۳ کشتی با سوخت‌های سبز در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۴

در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴، تعداد ۱۹۳ فروند کشتی با سوخت LNG یا متانول به شرکت‌های کشتی‌سازی سفارش داده شده است.
کاهش ۴۳ درصدی شاخص حمل کانتینر در سه ماه سوم سال ۲۰۲۴

کاهش ۴۳ درصدی شاخص حمل کانتینر در سه ماه سوم سال ۲۰۲۴

بررسی‌های صورت گرفته توسط تحلیلگران مؤسسه بیمکو نشان می‌دهد نرخ‌های حمل کانتینر در سه ماهه سوم ۲۰۲۴ براساس شاخص حمل‌ونقل کانتینری شانگهای به طور متوسط با کاهش ۴۳ درصدی روبه‌رو بوده است.
ارزش ۳۱ میلیارد دلاری بازار کشتی‌های متانول سبز در سال ۲۰۳۵

ارزش ۳۱ میلیارد دلاری بازار کشتی‌های متانول سبز در سال ۲۰۳۵

متانول سبز به دلیل سازگاری با محیط زیست و کم‌کربن بودنش به عنوان سوخت پاک، انتخاب اول شرکت‌های حمل‌و‌نقل شده است. فنّاوری‌های دوگانه‌سوز و توسعه زیرساخت‌های جدید برای ذخیره‌سازی متانول به ترویج این سوخت پایدار کمک می‌کند. دسترسی به مواد اولیه تولید سوخت نیز به مرور و از طریق افزایش سرمایه‌گذاری در تولید متانول تجدیدپذیر از منابعی نظیر هیدروژن سبز بهبود می‌یابد. نتیجه این روند، تبدیل متانول به یک راه‌حل برای تأمین نیاز‌های آینده حمل‌و‌نقل است.
ازدحام ۳۶۸ فروند کشتی پر از محمولات کانتینری در پی اعتصاب کارگران بارانداز آمریکایی

ازدحام ۳۶۸ فروند کشتی پر از محمولات کانتینری در پی اعتصاب کارگران بارانداز آمریکایی

پس از گذشت دو روز از اعتصاب کارگران بارانداز ۳۶ بندر آمریکا، انجمن بین‌المللی کارگران بندر آمریکا (ILA) اعلام کرد که همچنان بر موضع خود ثابت قدم مانده است و اظهار داشت که هارولد داگت، رهبر این اعتصاب، تهدید به مرگ شده است. همچنین، سایر رهبران اتحادیه نیز تهدید شده‌اند.
تحویل ۱۹ فروند کشتی کوچک و متوسط کانتینری به اپراتور‌ها در ماه سپتامبر

تحویل ۱۹ فروند کشتی کوچک و متوسط کانتینری به اپراتور‌ها در ماه سپتامبر

از تعداد ۲۲ فروند کشتی جدید که در ماه سپتامبر از کارخانجات کشتی‌سازی تحویل اپراتورهای خطوط کشتیرانی شدند، فقط دو فروند کشتی بیش از ۲۰,۰۰۰ TEU ظرفیت کانتینر داشتند. این موضوع نشان می‌دهد که گرایش اپراتورها به سفارش ساخت کشتی‌های کوچکتر افزایش یافته است.
رشد ۳۰ برابری ظرفیت ناوگان کانتینری جهان در مدت ۳۹ سال

رشد ۳۰ برابری ظرفیت ناوگان کانتینری جهان در مدت ۳۹ سال

از سال ۱۹۸۵ تا سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی، ظرفیت ناوگان کشتی‌های کانتینری در جهان از یک میلیون TEU به ۳۰ میلیون TEU افزایش یافته است. این رشد عمدتاً به دلیل رونق ساخت‌وساز کشتی‌های کانتینری جدید بوده است.
توسعه ناوگان، اولویت اول گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران/ میانگین سنی ناوگان باید به کمتر از ۱۰ سال برسد
مدیرعامل گروه کشتیرانی:

توسعه ناوگان، اولویت اول گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران/ میانگین سنی ناوگان باید به کمتر از ۱۰ سال برسد

مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اجرای سیاست‌های توسعه دریامحور را فرصت بی نظیری برای حوزه دریایی کشور بیان کرد و گفت: به دنبال کاهش عمر ناوگان هستیم که به همین منظور تلاش می‌کنیم تا هم از طریق شرکت‌های داخلی و هم شرکت‌های خارجی کشتی‌های جدیدی به ناوگان اضافه کنیم و طی ده سال میانگین سن ناوگان را به زیر ده سال برسانیم.
تقسیم سود سهام گروه کشتیرانی

تقسیم سود سهام گروه کشتیرانی

سود ۱۱۰ تومانی به ازاء هر سهم در مجمع عمومی عادی سالیانه گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تصویب و تقسیم شد.
چین کشتی‌های چند منظوره فله‌بر برای هلند می‌سازد

چین کشتی‌های چند منظوره فله‌بر برای هلند می‌سازد

یک شرکت کشتیرانی هلندی ساخت ۸ کشتی چند منظوره فله‌بر را با طراحی جدید به کارخانه کشتی سازی Wuhu چین سفارش داد.
کریدور لوبیتو؛ پاسخ واشنگتن به ابتکار کمربند و جاده در آفریقا

کریدور لوبیتو؛ پاسخ واشنگتن به ابتکار کمربند و جاده در آفریقا

افزایش نفوذ اقتصادی چین در آفریقا غیرقابل انکار است، زیرا چین در سال ۲۰۰۹ از ایالات متحده به عنوان بزرگترین شریک تجاری این قاره پیشی گرفت و اخیراً حجم تجارت چین و آفریقا چهار برابر شده است. این شکاف تجاری، سیاستگذاران ایالات متحده را نگران از بین بردن نفوذ ایالات متحده در این قاره کرده تا موجب تحریک سرمایه‌گذاری توسعه‌ای و زیرساختی برای تسهیل روابط اقتصادی ایالات متحده و آفریقا شود. در این راستا، کریدور لوبیتو، راه آهن ۱۳۰۰ کیلومتری که از زامبیا، جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC) و زامبیا عبور می‌کند، برای نخستین بار در سال ۲۰۲۳ مطرح شد.
فنّاوری جدید تخلیه و بارگیری سریع کانتینر با افزایش راندمان ۱۶۰ درصدی

فنّاوری جدید تخلیه و بارگیری سریع کانتینر با افزایش راندمان ۱۶۰ درصدی

یک شرکت اسپانیایی سیستم جرثقیل پایدار کشتی به ساحل و بالعکس را راه‌اندازی کرده که به طور همزمان، به جای یک کانتینر به شیوه سنتی، ۲.۶ کانتینر را تخلیه می‌کند. از سوی دیگر، با اسکن کردن ۱۰۰ درصد کانتینر‌ها در زمان جابه‌جایی، بازرسی، ایمنی و کارآیی را تا ۱۶۰ درصد افزایش می‌دهد.
چشم انداز غیر‌قابل پیش‌بینی حمل‌ونقل کانتینری جهان برای سال ۲۰۲۵

چشم انداز غیر‌قابل پیش‌بینی حمل‌ونقل کانتینری جهان برای سال ۲۰۲۵

شرکت‌های حمل‌ونقل بزرگ و مدیران لجستیک و زنجیرۀ تأمین خود را برای مذاکرات فصلی و انعقاد قرارداد‌های سالانه و یا تمدید آنها آماده می‌کنند که قرار است اواخر سال ۲۰۲۴ در اروپا و اقیانوی اطلس و بهار ۲۰۲۵ در اقیانوس آرام آغاز شود. این در شرایطی است که بازار حمل‌ونقل کانتینری برای سال ۲۰۲۵ قابل پیش‌بینی نیست.
قبلی۲بعدی