راه اندازی خط جدید کشتیرانی بین تایلند، ویتنام و شرق هند

راه اندازی خط جدید کشتیرانی بین تایلند، ویتنام و شرق هند

خط کشتیرانی جدید بین تایلند - ویتنام و شرق هند از تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۲۵ و با خروج کشتی‌های متعلق به ائتلاف one از بندر Cat Lai ویتنام راه اندازی می‌شود.
مزایای راه‌اندازی خطوط کشتیرانی به غرب و شمال آفریقا
رئیس اتاق ایران و آفریقا تشریح کرد:

مزایای راه‌اندازی خطوط کشتیرانی به غرب و شمال آفریقا

رئیس اتاق ایران و آفریقا با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط در شرق آفریقا خطوط کشتیرانی داریم، راه‌اندازی خط برای غرب و شمال آفریقا را دارای مزیت برای ایران توصیف کرد.
️آغاز پنجمین اجلاس کمیته سه جانبه ویژه کنوانسیون کار دریایی (MLC) / رفتار منصفانه با دریانوردان در زمان حوادث دریایی در دستورکار

️آغاز پنجمین اجلاس کمیته سه جانبه ویژه کنوانسیون کار دریایی (MLC) / رفتار منصفانه با دریانوردان در زمان حوادث دریایی در دستورکار

پنجمین اجلاس کمیته سه جانبه ویژه کنوانسیون کار دریایی MLC در سوییس، آغاز شد.
بلاتکلیفی صنعت کشتیرانی جهان با اجرای تعرفه‌های جدید

بلاتکلیفی صنعت کشتیرانی جهان با اجرای تعرفه‌های جدید

صنعت کشتیرانی جهان با اعمال تعرفه‌های جدیدی که ابتدا توسط آمریکا علیه کشور‌های مختلف آغاز شد و غیر از چین برخی از کشور‌ها هنوز تصمیم مناسبی برای مقابله با تصمیمات رئیس جمهور آمریکا نگرفته‌اند، در یک نوع سرگردانی و بلاتکلیفی به‌سر می‌برد. در این راستا بسیاری از دست اندرکاران حمل‌ونقل با سؤالات بدون پاسخی مواجه بوده و ابراز تردید می‌کنند که با اعمال تعرفه‌ها چه اتفاقی می‌افتد و در این میان اجرای پیشنهاد‌های مربوط به دریافت عوارض از کشتی‌های ساخت چین چه تأثیراتی ممکن است در بخش حمل‌ونقل ایجاد کند.
کُندی بارگیری، مهمترین مشکل صادرکنندگان/نیاز به راه‌اندازی بنادر خصوصی
دبیر اتاق ایران و ویتنام اعلام کرد:

کُندی بارگیری، مهمترین مشکل صادرکنندگان/نیاز به راه‌اندازی بنادر خصوصی

دبیر اتاق ایران و ویتنام با اشاره به اینکه کُندی بارگیری مهمترین مشکل صادرکنندگان است آن را عاملی برای افزایش هزینه‌های جانبی دانست و گفت: برای حل مشکلات شاید نیاز به راه‌اندازی بنادر خصوصی باشد.
جنگ تجاری نرخ حمل کانتینر و گاز LNG را کاهش داد

جنگ تجاری نرخ حمل کانتینر و گاز LNG را کاهش داد

نرخ‌های حمل‌ونقل کانتینری پس از اعلام جنگ تجاری بین آمریکا از یک سو و سایر کشور‌ها از سوی دیگر با افزایش بی‌رویه تعرفه‌ها به روند کاهش خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که کاهش نرخ‌های نقدی منفی‌تر از آن چیزی است که قابل تفسیر باشد در همین حال نرخ حمل گاز LNG آسیایی نیز به تبعیت از جنگ تعرفه‌ها به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.
ثبت رکورد بی‌سابقه با حمل ریلی ۱۵۳ هزار تُن کالا در یک ماه
مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی؛

ثبت رکورد بی‌سابقه با حمل ریلی ۱۵۳ هزار تُن کالا در یک ماه

مدیرعامل شرکت حمل‌و‌نقل ترکیبی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این شرکت توانست با حمل مجموعاً ۱۵۳ هزار و ۵۰۰ تُن انواع کالا ظرف یک ماه گذشته، رکورد بی‌سابقه‌ای را به ثبت برساند، گفت: از این میزان، ۶۰ هزار تُن کالا از طریق واگن‌های لبه کوتاه و مسطح در اسفندماه ۱۴۰۳ جابه‌جا شده است.
مشارکت ۲۸ شرکت برای تقویت کربن زدایی در کریدور سبز سنگاپور - روتردام

مشارکت ۲۸ شرکت برای تقویت کربن زدایی در کریدور سبز سنگاپور - روتردام

۲۸ شریک تجاری به منظور تقویت کربن زدایی از سال ۲۰۲۲ تاکنون به کریدور سبز و دیجیتال بندر روتردام _ سنگاپور پیوسته‌اند. در این راستا بندر روتردام و اداره دریانوردی و بندر سنگاپور (MPA) یک توافقنامه همکاری جدید امضا کردند تا دامنه فعالیت خود را در کریدور کشتیرانی سبز و دیجیتال روتردام-سنگاپور گسترش دهند.
شکل گیری مهندسی تعرفه با تغییرات ناگهانی تعرفه‌ها

شکل گیری مهندسی تعرفه با تغییرات ناگهانی تعرفه‌ها

اعلام تعرفه‌های جدید علیه کشور‌ها از جمله چین و بررسی اقدامات تلافی جویانه چینی  تأثیرات موج داری بر حمل‌ونقل و لجستیک جهانی می‌گذارد. در کنار آن نحوۀ هدایت کسب و کار‌ها و فعالیت شرکت‌های کشتیرانی دچار تزلزل می‌شود. به همین جهت بینش‌های ارزشمندی در مورد آینده انعطاف پذیری زنجیرۀ تأمین و استراتژی‌های سرمایه گذاری ارائه می‌شود که قابل بررسی است مانند اینکه در صورت تداوم جنگ تعرفه‌ای بین آمریکا و چین ممکن است برخی از صادر کنندگان  کالا به جای آمریکا کشور‌های دیگری را انتخاب کنند، اما در چنین مواردی چین انتخاب همیشگی بسیاری از صاحبان کالاست. بدین ترتیب تغییرات تعرفه‌ای عدم اطمینانی را در بخش تعرفه‌ها ایجاد کرده که صاحبان کسب و کارها را وادار به مهندسی تعرفه‌ای کرده است. بدین نحو که با اعلام تعرفه‌های جدید و روزبه‌روز، تصمیمات وارداتی و صادراتی به کشور‌ها نیز تغییر کند. حتی ممکن است این قبیل تصمیمات به بازنویسی قانون تجارت منجر شود.
۹ خط کشتیرانی کانتینری برتر اقیانوسی در سال ۲۰۲۴ بر اساس درآمد

۹ خط کشتیرانی کانتینری برتر اقیانوسی در سال ۲۰۲۴ بر اساس درآمد

درآمد کل حاصل از فروش کالا و خدمات ۹ خط کشتیرانی کانتینری برتر در مسیر‌های کلیدی اقیانوسی در سال ۲۰۲۴ اعلام شد. در این لیست که خط کشتیرانی MSC غایب بزرگ محسوب می‌شود خط کشتیرانی مرسک و CMA CGM فرانسه با ۵۵.۵ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه اول و دوم قرار دارند.
ایران نیازمند معاهده محکم با ترکمنستان/۲۰ درصد ظرفیت کانتینری یخچال‌دار شود
یک کارشناس حمل‌و‌نقل و لجستیک اعلام کرد:

ایران نیازمند معاهده محکم با ترکمنستان/۲۰ درصد ظرفیت کانتینری یخچال‌دار شود

یک کارشناس حمل‌و‌نقل و لجستیک با اعلام اینکه برای توسعه روابط حمل‌و‌نقلی با ترکمنستان نیاز به معاهده محکم با این کشور داریم، از نیاز ایران به یخچال‌دار کردن ۲۰ درصد ظرفیت کانتینری خبر داد.
چین با اعمال تعرفه‌های ۵۴ درصدی آمریکا را نقره داغ کرد

چین با اعمال تعرفه‌های ۵۴ درصدی آمریکا را نقره داغ کرد

چین در یک اقدام تلافی جویانه تعرفه ۳۴ درصدی بر همه کالا‌های وارداتی از آمریکا اعمال کرد که با احتساب تعرفه ۲۰ درصدی قبلی به رقم ۵۴ درصد می‌رسد. از سوی دیگر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد بسته جدید تعرفه‌های سنگین علیه کالا‌های آمریکایی در راه است.
قبلی۴بعدی