عضو هیئت مدیره انجمن کشتیرانی اعلام کرد:
عضو هیئت مدیره انجمن کشتیرانی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی نیازمند حمایت برای خرید کشتیهای بزرگ است، گفت: کشتیهای کوچک راندمان بنادر را کاهش میدهد.
بازار اجاره کشتیهای کوچک و متوسط کانتینری در ماه آگوست از رشد قابل توجهی برخوردار بود بهگونهای که نرخ اجاره یک فروند کشتی با ظرفیت ۸۵۰۰ TEU کانتینر تا ۷۲،۰۰۰ دلار در پایان ماه آگوست ۲۰۲۴ بالا رفت.
شرکتهای HMM کره، Ocean Network Express (ONE) و یانگ مینگ اعلام کردهاند که از فوریه ۲۰۲۵ به مدت پنج سال به همکاری مشترک خود ادامه خواهند داد.
چین از اولین کشتی غولپیکر کانتینری سبز به ظرفیت ۲۷۵۰۰ teu در نمایشگاه دریایی SMM هامبورگ رونمایی کرد.
بر اساس تحلیلهای دریایی انجام شده بین سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۴ و بررسی شاخصهای اطلاعاتی مربوط به صنعت کشتیرانی، ظرفیت بنادر و ناوگان کانتینری، چین با اختلاف قابل توجهی قدرتمندترین کشور دریایی آسیاست.
در جلسه هیئت دولت جبارعلی ذاکری که برای تصدی مدیرعاملی شرکت راهآهن از سوی وزیر راه و شهرسازی معرفی شده بود، با رأی هیئت وزیران به این سمت منصوب شد.
شاخص کانتینری Drewry و شانگهای در معاملات منتهی به ششم سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی بین آسیا و اروپا و مدیترانه به دلیل تغییر مسیر از دریای سرخ و کانال سوئز برای ترانزیت از طریق دماغه امید نیک همچنین ازدحام در بنادر کلیدی منجر به کاهش ۸ درصدی نرخها شد.
تغییر مسیر تجارت دریایی با قدرت اقتصادی به طور فزایندهای وابستگی و پیوستگی دارد بدین ترتیب پویایی مسیر تجارت جهانی و قدرت اقتصادی در نوسان دائمی به سر میبرند، این موضوع در مناطقی مانند خاورمیانه و خاور دور نقش محوری خود را در سالهای اخیر به خوبی نشان داده و میرود تا خاورمیانه به قطب دریایی جهان در آینده تبدیل شود.
هون مانه، نخست وزیر کامبوج، در ۵ آگوست ۲۰۲۴، پروژه اتصال بزرگ «کانال فونان-تکنو» را راه اندازی کرد. مانه در مراسم افتتاحیه ساخت کانال ۱.۷ میلیارد دلاری Funan-Techno اظهار داشت که این پروژه به کامبوج کمک میکند تا استقلال سیاسی خود را از نظر حملونقل آبی تقویت کند.
خط کشتیرانی MSC با خرید بیسابقه کشتیهای دستِ دوم کانتینری به تعداد ۳۸۳ فروند توانسته موقعیت رتبه اولی خود را در بین شرکتهای حملونقل کانتینری حفظ کند.
مؤسسه آلفالاینر در جدیدترین گزارش خود که دیروز منتشر شد، اعلام کرد که با بررسی حاشیه سود عملیاتی اپراتورهای ۹ شرکت بزرگ خطوط کشتیرانی که به طور متوسط ۲۰ درصد است، زیان شرکتها که در سال قبل متحمل شده بودند، در سهماهه دوم سال ۲۰۲۴ جبران شده است.
در پی رونق تجارت در آسیا و خاورمیانه خطوط کشتیرانی ائتلاف وان، تایوان، کره جنوبی، سنگاپور، MSC مسیرهای جدید کشتیرانی و حمل ونقلی را از مبدا چین به کشورهایی مانند امارات، قطر، عربستان سعودی و سایر بنادر خاورمیانه راه اندازی میکنند.