۲۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۱۷

عقب‌نشینی آمریکا از اعمال عوارض بر کشتی‌های LNG و خودرو‌های چینی

نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) از اعمال عوارض بندری بر کشتی‌های حمل خودرو و تانکرهای LNG ساخت چین که قرار بود از اکتبر ۲۰۲۵ اجرایی شود، عقب‌نشینی کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۹۰

عقب‌نشینی آمریکا از اعمال عوارض بر کشتی‌های LNG و خودرو‌های چینی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت Safety4Sea، در آوریل سال جاری میلادی، نماینده تجاری ایالات متحده (USTR) جزئیات برنامه‌های خود برای دریافت هزینه تناژ از کشتی‌های ساخت چین را اعلام کرد. این هزینه‌ها قرار بود از اکتبر ۲۰۲۳ میلادی از کشتی‌های حمل خودرو و تانکرهای LNG که در بنادر ایالات متحده پهلو می‌گیرند، دریافت شود. هدف این طرح، مهار تسلط چین در صنعت کشتی‌سازی و تقویت قابلیت‌های کشتی‌سازی داخلی آمریکا بود.

اما در یک عقب‌نشینی ناگهانی، اجرای این طرح به اکتبر ۲۰۲۵ میلادی موکول شد. علاوه بر این، در آخرین اظهارنظر نماینده تجاری ایالات متحده، دریافت عوارض از کشتی‌های حامل گاز LNG و خودروهای ساخت چین لغو شد. استدلال اصلی برای این تصمیم این است که بازار انرژی ممکن است تحت تأثیر چنین عوارضی دچار اختلال شود.

بر اساس این گزارش، اقدامات اولیه نماینده تجاری آمریکا با انتقادات زیادی روبه‌رو شد. به همین دلیل، USTR تصمیم گرفته است که از کشتی‌های حمل خودروهای چینی هزینه‌ها را بر اساس تناژ خالص (نه بر اساس تعداد خودرو) دریافت کند. این در حالی است که قرار بود هزینه‌ها بر اساس معادل واحد خودرو محاسبه شوند.

در ادامه گزارش آمده است که دفتر USTR، با توجه به نگرانی‌های صنعت انرژی آمریکا، تصمیم به بازنگری در سیاست‌های خود گرفته است. بر اساس دستورالعمل‌های قبلی، شرکت‌های حمل‌و‌نقل LNG ملزم بودند که ظرف ۴ سال، یک درصد از صادرات LNG ایالات متحده را با کشتی‌های ساخت این کشور و تحت پرچم ایالات متحده حمل کنند. در غیر این صورت، این شرکت‌ها با خطر از دست دادن مجوزهای صادرات LNG خود مواجه می‌شدند. با این حال، صنعت LNG آمریکا نگرانی‌های خود را در مورد تاثیر منفی این قانون بر صادرات و تجارت انرژی ابراز کرد و USTR تصمیم به بازنگری در این مورد گرفت.

جالب است بدانیم که امروز تنها ۳ فروند از ۸۰۰ کشتی حمل LNG در ناوگان جهانی، ساخت ایالات متحده هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار