۳۰ آبان ۱۴۰۴ - ۱۱:۴۶

راه‌اندازی خط کشتیرانی جدید از بارسلونا به خاور دور

خط کشتیرانی Tailwind آلمان، با حرکت کشتی PANDA در تاریخ سوم دسامبر و با ظرفیت ۶۰۷۸ TEU، بندر بارسلونا را به سمت شرق ترک کرده و در بندر کلانگ به سرویس چرخشی Panda Express (PAX) خود در مسیر خاور دور ـ مدیترانه اضافه خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۵۱۳۵

راه‌اندازی خط کشتیرانی جدید از بارسلونا به خاور دور

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از آلفالاینر؛ بندر کلانگ در حال حاضر در مسیر غرب این سرویس فعال است تا به سرویس محلی Tiger Express (TEX) متصل شود؛ سرویسی که محموله‌های صادراتی را از چیتاگونگ، هوشی‌مین و کلمبو به مرکز مالزی منتقل کرده و از آنجا به سمت اروپا ارسال می‌کند.
توقف کشتی‌ها به سمت شرق در بندر کلانگ، نه تنها به‌عنوان یک اتصال جدید برای صادرات اروپا به جنوب‌شرقی آسیا عمل می‌کند، بلکه جابجایی کانتینرهای خالی را نیز تسهیل کرده و در عین حال یک اتصال تازه از جنوب‌شرقی آسیا به شمال چین فراهم می‌آورد.
Panda Express که هر دو هفته یکبار تردد دارد، با ناوگانی متشکل از شش کشتی با ظرفیت ۴۹۵۰ تا ۶۸۸۰ TEU فعالیت می‌کند و در مدت دوازده هفته در بندرهای چینگدائو، نینگبو، خلیج داچان، بندر کلانگ، بارسلونا، کوپر، بندر کلانگ و چینگدائو پهلو می‌گیرد.
همچنین سرویس PAX در بندر بارسلونا به سرویس Dolphin Express (DEX) و سرویس Tailwind شمال اروپا متصل می‌شود که ماه گذشته تمدید شده و اکنون شامل پهلوگیری در بندرهای بارسلونا، موردیک، آنتورپ، ستوبال، کادیز، کازابلانکا و مجدداً بارسلونا است.
براساس گزارش مؤسسه آلفالاینر، شرکت کشتیرانی MSC سرویس‌های Oryx (آسیای جنوب‌شرقی ـ شرق آفریقا) و Origami (ژاپن ـ کره جنوبی ـ جنوب‌شرقی آسیا) را در قالب یک حلقه تکرار جدید ادغام خواهد کرد؛ حلقه‌ای شامل مسیر ژاپن ـ کره جنوبی ـ جنوب‌شرقی آسیا ـ شرق آفریقا.
کشتی‌های سرویس Oryx در حال حاضر طی هفت هفته، با هفت کشتی با ظرفیت ۴۰۰۰ تا ۵۹۰۰ TEU در بنادر دارالسلام، بیرا، سنگاپور، مومباسا و دوباره دارالسلام پهلو می‌گیرند.
از سوی دیگر، سرویس Origami طی پنج هفته، با پنج کشتی با ظرفیت ۴۲۰۰ تا ۵۱۰۰ TEU در بنادر توکیو، یوکوهاما، یوکایچی، ناگویا، بوسان، کای مپ، سنگاپور، کائوسیونگ، بوسان و دوباره توکیو فعالیت می‌کند. توقف در بندر Cai Mep ویتنام نیز در حلقه اصلاح‌شده حذف خواهد شد.
در چارچوب طرح جدید، سرویس Oryx جدید MSC هر دو شبکه را ترکیب کرده و با چرخش در بنادر توکیو، یوکوهاما، یوکایچی، ناگویا، بوسان، نینگبو، سنگاپور، مومباسا، دارالسلام، سنگاپور، کائوسیونگ، بوسان و توکیو فعالیت خواهد کرد.
این سرویس با حرکت کشتی MSC GENERAL IV با ظرفیت ۴۲۹۴ TEU از توکیو در تاریخ ۱۳ نوامبر آغاز شده است. ظاهراً این حلقه با ده کشتی با ظرفیت ۴۲۰۰ تا ۵۹۰۰ TEU اداره می‌شود و پیش‌بینی می‌شود طی حدود ده هفته آینده به بهره‌برداری کامل برسد؛ هرچند تنظیمات دقیق عملیاتی آن هنوز نهایی و تأیید نشده است.

 

راه‌اندازی خط کشتیرانی جدید از بارسلونا به خاور دور

ارسال نظرات
آخرین اخبار