۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۰

بازسازی خطوط کانتینری پس از بحران دریای سرخ

پس از اختلالات اخیر در مسیر سوئز و دریای سرخ، خطوط کانتینری جهانی در حال بازنگری و بازسازی شبکه‌های خدمات خود هستند. این بازسازی به‌ویژه پس از جابه‌جایی ظرفیت‌ها و تغییرات ناشی از بحران اخیر اهمیت پیدا کرده است. هدف اصلی خطوط کانتینری، جذب حدود ۲ میلیون تی‌ای یو ظرفیت اضافی و ایجاد جریان‌های تجاری پایدار است.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۶

بازسازی خطوط کانتینری پس از بحران دریای سرخ

 

به گزارش مانا به نقل از سیترید مریتایم نیوز؛ استراتژی خطوط کانتینری شامل افزایش خدمات مستقیم به بازار‌های در حال رشد، به ویژه شمال آفریقا، و توسعه مسیر‌های عبوری از اقیانوس هند و دور زدن دماغه امید نیک و بندر کیپ تاون برای رسیدن به سواحل شرقی آمریکا است. این تمرکز روی مسیر‌های مستقیم به کشور‌های در حال توسعه، نشان‌دهنده تلاش خطوط برای تنوع‌بخشی و کاهش وابستگی به مسیر سوئز است، که در بحران اخیر دچار اختلال شده بود.

تحلیل داده‌های‌ام دی اس ترنسمدال نشان می‌دهد که سواحل شرق آمریکا با افزایش ظرفیت و متنوع‌سازی مسیرها، نقش کلیدی در شبکه چندمنطقه‌ای پیدا کرده‌اند، در حالی‌که سواحل غرب آمریکا همچنان بر جریان‌های شرق آسیا تمرکز دارند. سرویس‌های غیرمستقیم و چندمرحله‌ای نیز رشد کرده‌اند تا خطوط بتوانند همگام با ازدحام، مازاد ظرفیت و تقاضای متغیر بازار عمل کنند.

افزایش اتصال مستقیم کشور‌های آفریقای غربی و منطقه اروپا و مدیترانه نشان‌دهنده رشد شبکه‌های بین‌المللی و بهره‌برداری از بازار‌های جدید است. کشور‌های نامیبیا، موریتانی، ساحل عاج و سنگال بیشترین افزایش اتصال مستقیم را تجربه کرده‌اند. خطوط کانتینری از این تغییرات برای ایجاد شبکه مقاوم‌تر و منعطف‌تر بهره می‌برند، به‌طوری که حتی در صورت ادامه اختلالات دریای سرخ، مسیر‌های جایگزین و هاب‌های آفریقایی و جنوب آسیایی حفظ می‌شوند.

به طور کلی، بازسازی خطوط کانتینری نشان‌دهنده تطبیق استراتژیک با اختلالات جهانی و تمرکز بر بازار‌های در حال رشد است. توسعه مسیر‌های مستقیم به آفریقا و افزایش انعطاف شبکه، به خطوط کمک می‌کند تا خطرات عملیاتی، ازدحام و ظرفیت مازاد را مدیریت کنند و در عین حال بازار‌های جدید را فعال نمایند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار