۲۸ آبان ۱۴۰۴ - ۱۰:۰۵

ایران در استفاده از هوش مصنوعی برای راهنمایی کشتی‌ها عقب نیست

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: کاربرد هوش مصنوعی در هدایت و راهنمایی کشتی‌ها مورد توجه ویژه یازمان بنادر و دریانوردی و راهنمایان کشتی‌ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۵۱۲۳

ایران در استفاده از هوش مصنوعی برای راهنمایی کشتی‌ها عقب نیست

 

ابوطالب گرایلو، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان، در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بندرعباس اظهار کرد: یکی از وظایف همیشگی و بسیار مهم سازمان بنادر، تضمین ایمنی آبراهه‌ها و ترددهای دریایی است. این امر به ویژه در بنادر خوزستان اهمیت دارد، چرا‌که بندر امام خمینی پذیرای کشتی‌های بزرگ و محموله‌های حیاتی کالای اساسی است. رعایت دقیق استانداردهای ایمنی و مدیریت صحیح ترددها نقش تعیین‌کننده‌ای در جلوگیری از حوادث و تسهیل عملیات دریایی دارد.
وی در ادامه با اشاره به انجام سالانه ۵۰۰۰ تردد دریایی در بنادر خوزستان، افزود: برای افزایش ایمنی ترددها و اطمینان از آن، آموزش و تربیت راهنمایان دریایی جزو برنامه‌های اصلی سازمان است. ما همواره در تلاشیم تا با بهره‌گیری از پیشرفت‌های دریایی روز دنیا، گام‌های مدبرانه‌ای در این حوزه برداریم و از به‌روزترین روش‌ها و فناوری‌ها در مسیر ارتقای ایمنی بهره ببریم. برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی نیز این فرصت را برای سازمان و راهنمایان فراهم می‌کند تا با آخرین تغییرات و دستاوردهای حوزه راهنمایی کشتی‌ها آشنا شوند و مهارت‌های خود را تقویت کنند.
گرایلو همچنین با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی در زمینه راهنمایی و هدایت کشتی‌ها گفت: در اغلب ارائه‌ها و دوره‌های آموزشی به مقوله هوش مصنوعی توجه ویژه‌ای شده است. این امر نشان می‌دهد که سازمان بنادر از این فناوری‌های نوین عقب نیست و همواره در مسیر توسعه و به‌کارگیری فناوری‌های روز دنیا حرکت می‌کند. استفاده از این فناوری باعث می‌شود ایمنی و کارآمدی عملیات دریایی به بالاترین سطح ممکن برسد و خدمات بهینه‌ای به کشتی‌ها و محموله‌ها ارائه شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار