
به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از Maritime-Executive؛ شرکت HIF Global هوستون آمریکا و شرکت Acciona Nordex Green Hydrogen شیلی این پروژه را با بهرهگیری از مزارع وسیع بادی و خورشیدی تولید برق در مناطق داخلی بندر صلاله اجرا میکنند. در این پروژه، شرکت انرژی EDF فرانسه، شرکت فناوری Fortescue استرالیا، شرکت انرژی J-Power و Marubeni ژاپن و همچنین شرکت Samsung کره جنوبی مشارکت دارند.
شرکت HIF Global در ساخت و اجرای پروژههایی که CO₂ را جذب کرده و هیدروژن تولید میکنند تخصص دارد. این شرکت در ادامه، CO₂ جذبشده و هیدروژن تولیدی را با استفاده از انرژی خورشیدی و بادی برای تولید متانول الکترونیکی ترکیب میکند. متانول الکترونیکی نیز میتواند بهعنوان ماده اولیه برای تولید جایگزینهای مصنوعی بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما مورد استفاده قرار گیرد.
بر اساس این گزارش، بندر صلاله در سالهای اخیر در زمینه ترافیک کانتینری و حملونقل عمومی رشد چشمگیری داشته است. ترافیک کانتینری بندر صلاله در نیمه اول سال ۲۰۲۵ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش یافته و به ۲.۳ میلیون TEU رسیده است که عمدتاً ناشی از تکمیل خدمات Gemini ارائهشده توسط Maersk و Hapag-Lloyd است.
از سوی دیگر، محمولههای عمومی نیز در دوره مشابه ۱۱ درصد رشد داشته که این امر به دلیل افزایش محمولههای فله خشک بوده است. این اقدامات باعث شده صلاله سالانه ۶ میلیون TEU را جابهجا کند و توان عملیاتی آن با سرعت افزایش یابد.
در ادامه گزارش آمده است که بندر صلاله بهویژه در تابستان، زمانی که منطقه بهطور منحصربهفردی از پوشش گیاهی سرسبز و بارانهای موسمی برخوردار است—در حالی که دما در سایر مناطق منطقه به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد میرسد—به مقصدی ایدهآل برای بازدیدکنندگان تبدیل میشود.