به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از تریدویندز؛ «کیتاک لیم» در مراسم افتتاحیه این نشست طی سخنانی گفت: معتقدم که بحث تغییرات آب و هوایی و کربن زدایی در صنعت کشتیرانی باید با اهداف بلند پروازانهای پیگیری شود تا چشمانداز مثبتی را در سالهای ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ میلادی شاهد باشیم.
وی گفت: باید چارچوبی برای صنعت دریایی جهان در زمینه دستیابی به کشتیرانی سبز تدوین شود تا همه اعضای سازمان IMO اطمینان حاصل کنند هیچ کشوری و هیچ شرکتی از مسیر رو به توسعه عقب نمیماند.
بر اساس این گزارش «اس ایواران» وزیر حملونقل سنگاپور در ادامه این نشست گفت: سنگاپور از تقویت استراتژی مربوط به کربنزدایی مضایقه نخواهد کرد و همچنان این استراتژی مورد حمایت ما است.
وی در ادامه گفت: آماده همکاری برای تجدید نظر در استراتژی اولیۀ کربن زدایی در صنعت کشتیرانی هستیم.
«مورتن بودسکوف» وزیر صنعت و تجارت دانمارک گفت: کشورها باید تلاش بیشتری برای کاهش انتشار گازهای گلخانهای ناشی از صنعت کشتیرانی انجام دهند.
وی گفت: باید اهداف بلند پروازانهای تعیین شود تا چالشهای پیشِ روی خود را کاهش دهیم و برای رسیدن به اهداف تعیین شده در توافقنامه پاریس کارهای زیادی انجام دهیم.
«ویدار اولریکسن» معاون وزیر بازرگانی و شیلات نروژ در پایان این نشست گفت: همه باید برای انجام تغییرات و کربنزدایی ترغیب شویم و از دید ما نباید گزینهای به نام انجام ندادن در صنعت کشتیرانی وجود داشته باشد و همه با یک هدف برای کربنزدایی تلاش کنیم.