۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

در‌خواست دبیرکل IMO از اعضا برای تسریع در کربن‌زدایی از صنعت کشتیرانی

دبیرکل IMO در نشست مقابله با تغییرات آب و هوایی که در تاریخ ۲۴ آوریل در سنگاپور از سوی کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی IMO برگزار شد، از اعضای سازمان خواست با استراتژی کربن‌زدایی در صنعت کشتیرانی جاه‌طلبانه و جسورانه برخورد کنند.
کد خبر: ۹۵۷۱۴

در‌خواست دبیرکل IMO از اعضا برای تسریع در کربن‌زدایی از صنعت کشتیرانی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید‌ویندز؛ «کیتاک لیم» در مراسم افتتاحیه این نشست طی سخنانی گفت: معتقدم که بحث تغییرات آب و هوایی و کربن زدایی در صنعت کشتیرانی باید با اهداف بلند پروازانه‌ای پیگیر‌ی شود تا چشم‌انداز مثبتی را در سال‌های ۲۰۳۰ و ۲۰۵۰ میلادی شاهد باشیم.

وی گفت: باید چارچوبی برای صنعت دریایی جهان در زمینه دستیابی به کشتیرانی سبز تدوین شود تا همه اعضای سازمان IMO اطمینان حاصل کنند هیچ کشوری و هیچ شرکتی از مسیر رو به توسعه عقب نمی‌ماند.

بر اساس این گزارش «اس ایواران» وزیر حمل‌و‌نقل سنگاپور در ادامه این نشست گفت: سنگاپور از تقویت استراتژی مربوط به کربن‌زدایی مضایقه نخواهد کرد و همچنان این استراتژی مورد حمایت ما است.

وی در ادامه گفت: آماده همکاری برای تجدید نظر در استراتژی اولیۀ کربن زدایی در صنعت کشتیرانی هستیم.

«مورتن بودسکوف» وزیر صنعت و تجارت دانمارک گفت: کشور‌ها باید تلاش بیشتری برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای ناشی از صنعت کشتیرانی انجام دهند.

وی گفت: باید اهداف بلند پروازانه‌ای تعیین شود تا چالش‌های پیشِ روی خود را کاهش دهیم و برای رسیدن به اهداف تعیین شده در توافقنامه پاریس کار‌های زیادی انجام دهیم.

«ویدار اولریکسن» معاون وزیر بازرگانی و شیلات نروژ در پایان این نشست گفت: همه باید برای انجام تغییرات و کربن‌زدایی ترغیب شویم و از دید ما نباید گزینه‌ای به نام انجام ندادن در صنعت کشتیرانی وجود داشته باشد و همه با یک هدف برای کربن‌زدایی تلاش کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار