۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲

سفارش کشتی با سوخت متانول در ماه فوریه ۲ برابر سوخت LNG بود

تعداد ۲۲ کشتی کانتینری با سوخت متانول در ماه فوریه ۲۰۲۳ میلادی توسط خطوط کشتیرانی به کارخانجات کشتی‌سازی سفارش داده شده که نسبت به ۱۰ کشتی کانتینری با سوخت LNG دو برابر است.
کد خبر: ۹۵۳۰۶

سفارش کشتی با سوخت متانول در ماه فوریه ۲ برابر سوخت LNG بود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه DNV با انتشار گزارشی اعلام کرد: امروزه سوخت متانول در بین مالکان کشتی و دارندگان خطوط کشتیرانی با استقبال خوبی مواجه شده که در مجموع در حال حاضر ۱۰۶ کشتی تایید شده با سوخت متانول در حال فعالیت و سفارش است.

در ادامه گزارش DNV آمده است‌: در این ارتباط  کشتی‌های کانتینری که با سوخت LNG  فعالیت می‌کنند  حدود ۸۶۶ فروند کشتی می‌باشد.

DNV پیش‌بینی کرد: با توجه به رویکرد جامعۀ دریایی نسبت به سوخت متانول به مرور زمان سوخت متانول  ممکن است از سوخت LNG نیز جلوتر بزند.

در این ارتباط مرسک غول کانتینری، متانولِ  سبز را به عنوان سوختِ سبز آینده انتخاب کرده و با ۱۹ کشتی سفارشی با سوخت متانول در رتبۀ اول جهان قرار دارد.

شرکت HMM کرۀ جنوبی نیز اخیراً ۹ فروند کشتی کانتینری با سوختِ متانول را به مبلغ ۱.۱۲ میلیارد دلار به سازندگان داخلی کره جنوبی  سفارش داده است.

بر اساس این گزارش «مارتین وولد» مشاور دریایی DNV در این ارتباط گفت: علاقه به متانول به سرعت در حال افزایش است و به عنوان یک جایگزین سوخت‌های فسیلی در کنار گاز LNG در حال رشد و توسعه است.

وی با اشاره به اینکه سوخت متانول و LNG بهترین جایگزین سوخت‌های فسیلی به شمار می‌روند، پیش‌بینی کرد متانول سبز بیشتر از LNG با اقبال جامعه دریایی در آینده مواجه شود.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه گرایش به سمت کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و استفاده کشتی‌ها از سوخت‌های کم‌کربن و سوخت‌های سبز، گاز ال ان جی و نصب اسکرابر زیاد شده  و روز به روز بیشتر می‌شود؛ به گونه‌ای که نصب اسکرابر توسط کشتی‌ها از ۳۸۷ فروند کشتی در سال ۲۰۱۷ میلادی به ۴۳۶۲ فروند کشتی در سال ۲۰۲۰ میلادی رسید که تا پایان سال ۲۰۲۳ میلادی تعداد کشتی‌های استفاده کننده از اسکرابر حلقه بسته و حلقه باز به  ۵۰۰۶ فروند خواهد رسید.

در پایان این گزارش آمده است: در حال حاضر تعداد ۵۸۹ کشتی کوچک و متوسط با برق و باتری کار می‌کنند و ۲۰۸ فروند کشتی دیگر که شامل کشتی‌های مسافری و خودروبر هستند مجهز  به سوخت باتری در دست ساخت می‌باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار