۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵

قرنطینه بندر شانگهای بر مشکلات حمل و نقل دریایی افزود

به دنبال بحران روسیه و اوکراین که بر مشکلات حمل و نقل دریایی افزود‌، قرنطینه بندر شانگهای مشکلات این صنعت را دوچندان کرد در این ارتباط شرکت های بزرگ کشتیرانی جهان به کشتی‌های خود پیشنهاد کردند از عزیمت به سمت بندر شانگهای دوری کنند و در سایر بنادر چین نسبت به تخلیه و بارگیری اقدام کنند که همین کار باری بر دوش حمل‌و‌نقل دریایی در بندر شانگهای به شمار می‌رود.
کد خبر: ۹۲۶۴۳

قرنطینه بندر شانگهای بر مشکلات حمل و نقل دریایی افزود

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ در پی تمدید مجدد قرنطینه در شهر 26 میلیون نفری شانگهای به گونه‌ای شرایط اضطراری اعلام شده که 69 درصد جمعیت آن تست کرونا داده‌اند و در حالی‌که عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر به سختی صورت می گیرد‌، مقامات این بندر اعلام کردند بندر شانگهای فعالانه به کار خود ادامه می دهد اما خبرگزاری‌‌ها از فعالیت 50 درصدی این بندر سخن می‌گویند.

در این میان شرکت‌های CMA CGM فرانسه و MSC سوئیس به کشتی‌های خود پیشنهاد داده‌اند که کانتینرهای خود را در سایر بنادر چین تخلیه کنند.

بر اساس این گزارش 90 درصد از ظرفیت‌های حمل‌و‌نقل دریایی این بندر با محدودیت‌های زیادی مواجه شده و حتی از خروج کامیون‌های حامل کانتینر جلوگیری به عمل می‌آید.

رانندگان کامیون‌ها برای ورود و خروج از این بندر ملزم به داشتن گواهینامه تست منفی هستند که همین کار فعالیت ها را محدود کرده و بسیار زمان‌بر است.

در این گزارش آمده است بندر شانگهای که شلوغترین بندر جهان محسوب می شود در حال حاضر با نیمی از ظرفیت کار می‌کند کشتی‌ها در بندر پهلو گرفته و اسکل‌ها و ترمینال‌ها پر از کانتینر می‌باشند و مالکان کشتی و مشتریان برای انتقال کالای خود با مشکل مواجه هستند.

نمایندۀ CMA CGM در بندر شانگهای در این زمینه گفت: در حال حاضر مشتریان در مبدأ کشورهای مختلف اعلام می‌کنند که با توجه به نیاز روزمره کالاهای آنان هرچه زودتر بارگیری و ارسال شود در صورتی‌که چنین امکانی به‌دلیل ظرفیت محدود بندر وجود ندارد و به درستی نمی توان به توصیه‌های مشتریان عمل کرد.

از سوی دیگر برخی از کشتی‌ها که امکان تردد آنها به بندر شانگهای وجود ندارد به سایر بنادر چین هدایت می‌شوند.

حال تا چه حد بتوان از طریق آن بنادر نیازهای مشتری را تأمین کرد خود سوال بزرگی است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه به زودی وضعیت بندر شانگهای بهبود یابد، خاطر نشان ساخت: خوشبختانه مقامات بندری چینی تمامی تلاش‌های خود را برای انجام فعالیت‌ها به کار می‌گیرند.

از سوی دیگر خبرگزاری بلومبرگ نیز گزارش داد برخی از بنادر مانند شنزن و نینگبو جایگزین بندر شانگهای شده‌اند اما گزارش می‌رسد که در بین رانندگان کامیون‌های کانتینری این بنادر نیز موارد مبتلا به کرونا مشاهده شده است.

"آیریس پانگ" اقتصاددان ارشد شرکت سرمایه‌گذاری ING چین به خبرگزاری بلومبرگ گفت: در صورتی‌که قرنطینه بندر شانگهای تا پایان آوریل ادامه یابد اقتصاد چین دو درصد از تولید ناخالص داخلی خود را ازدست خواهد داد.

در پایان این گزارش آمده است تحلیلگران دریایی نسبت به افزایش احتمال تأثیر قرنطینه بندر شانگهای بر اقتصاد جهانی و محدود شدن واردات و صادرات کالا هشدار می‌دهند.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

ارسال نظرات
آخرین اخبار