۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

خطر حملات سایبری بالاتر از آسیب‌های کرونا در سال ۲۰۲۲

خطرات احتمالی حملات سایبری در صورت وقوع بر اساس نظر‌سنجی مؤسسات تجزیه و تحلیل داده‌ها و آمار‌های دریایی بالاتر از خطرات کووید ۱۹ (اُمیکرون) خواهد بود.
کد خبر: ۹۲۰۰۲

خطر حملات سایبری بالاتر از آسیب‌های کرونا در سال ۲۰۲۲

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ بر اساس گزارش منتشر شده از سوی Allianz Global Corporate & Specialty) AGCS) در حال حاضر خطرات سایبری بزرگترین  نگرانی جامعه دریایی در کنار شیوع ویروس اُمیکرون در سراسر جهان به شمار می‌رود.

زیرا تهدیدات ناشی از حمله باج افزار‌ها و بدافزارها، نرم افزارها، فنّاوری اطلاعات و داده‌های شرکت‌ها را مختل کرده و اختلال شدیدی در لجستیک و زنجیرۀ تامین کالا فراهم می‌کند.

بر اساس نظر‌سنجی از شرکت‌های کشتیرانی و صنایع دریایی ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان تهدیدات سایبری را برای سال ۲۰۲۲ بزرگترین خطر اعلام کردند.  در حالی که خطر شیوع بیماری همه گیر ۲۲ درصد از نظرات پاسخ دهندگان را تشکیل می‌دهد.

"Joachim Müller" مدیر‌عامل AGCS  در این زمینه گفت: متأسفانه هکر‌ها زیرساخت‌های حیاتی حمل‌و‌نقل دریایی را هدف گرفته‌اند و روز به روز به انواع بد‌افزار‌ها و باج‌افزار‌ها تجهیز می‌شوند این کار میزان آسیب‌پذیری نرم افزار‌ها را بیشتر می‌کند و بر مسئولیت کاربران شرکت‌های دریایی می‌افزاید.

"اسکات سیس" رئیس بخش سایبری AGCS نیز گفت: نتایج حاصله از نظر‌سنجی نشان می‌دهد متاسفانه در سال ۲۰۲۲ شاهد حملات سایبری بیشتری علیه زنجیره‌های تأمین، فنّاوری و زیر‌ساخت‌های عملیاتی حمل‌و‌نقل خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۱ خسارت ناشی از حوادث و خسارات وارده بر حمل‌و‌نقل دریایی که شرکت‌های بیمه را درگیر کرد حدود ۱۰۰ میلیارد دلار بود تاکید کرد بخشی از آن مربوط به حملات سایبری است.

"فیلیپ ببلو" مدیر بخش فنّاوری AGCS نیز یادآورشد: اگرچه همه‌گیری کووید ۱۹ اختلال در زنجیرۀ تأمین را  در سال ۲۰۲۲ به دنبال خواهد داشت، اما با رعایت بسیاری از نکات ایمنی می‌توان تاحدودی از خطرات آن کاست، اما نمی‌توان به راحتی حملات سایبری را تشخیص داد و در کوتاه مدت بر آن غلبه کرد به همین جهت پیش‌بینی می‌شود خسارت حملات سایبری در صورت وقوع بیش از پیش بر زنجیرۀ تأمین کالا آسیب وارد کند.

وی گفت: خوشبختانه ۸۰ درصد از پاسخ دهندگان به نظر‌سنجی، اعتقاد دارند که برای حوادث آینده به اندازه کافی آماده هستند، اما برای مقابله با حملات سایبری با شک و تردید مواجه هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار