روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

اعلام برنامه‌های ۴ ساله دبیرکل جدید IMO

دبیرکل IMO در یک کنفرانس مطبوعاتی که در تاریخ ۵ فوریه در لندن برگزار شد برنامه‌های چهار ساله این سازمان را با هدف تضمین حمل‌و‌نقل ایمن و سازگار با محیط زیست اعلام و از کشور‌های عضو خواست با این سازمان همکاری کنند.
کد خبر: ۹۸۲۹۱

اعلام برنامه‌های ۴ ساله دبیرکل جدید IMO

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت safety4sea؛ «آرسنیو دومینگز» گفت: صنعت کشتیرانی مسئولیت حمل بیش از ۸۰ درصد تجارت دریایی را در سراسر جهان برعهده دارد که حمایت از این صنعت به شدت ضروری است.  

وی در چهار سال آینده اولویت‌های استراتژیک این سازمان را تلاش برای ارتقای جایگاه حمل‌و‌نقل بین‌المللی دریایی، حمایت از کشور‌های کوچک و کمتر توسعه یافته، افزایش آگاهی، ارتباط با مردم، ذی‌نفعان دریایی و ایمنی دریانوردان در بحران دریای سرخ اعلام کرده و افزود: امنیت و حفاظت از دریانوردان در بحران دریای سرخ به شدت ضروری است و باید با همکاری کشور‌های عضو آزادی تردد کشتی‌ها در این منطقه تأمین شده و تنش‌ها و چالش‌ها از بین برود.

وی به آمار سازمان تجارت و توسعه سازمان ملل (UNCTAD) اشاره کرد و گفت: متأسفانه حجم تجارت عبوری از کانال سوئز در دو ماه  گذشته ۴۲ درصد پایین آمده است.  

وی ضمن دعوت کشور‌های عضو و جامعه بین‌المللی برای یافتن راه حل مسالمت آمیز به منظور رفع بحران دریای سرخ گفت: چنین رویداد‌های کربن زدایی صنعت حمل‌و‌نقل دریایی را زیر سؤال برده و استراتژی جهانی را برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای با وقفه روبه‌رو می‌کند.  

وی در ادامه گفت: قرار است تمامی کشور‌های عضو در مارس ۲۰۲۴ میلادی گرد هم آمده تا درباره استاندارد سازی سوخت دریایی و قیمت گذاری آن و تولید بیشتر سوخت سبز به بحث و بررسی بپردازند.

وی ضمن دعوت از نمایندگان ۱۷۵ کشور عضو این سازمان به منظور شرکت در کمیته فرعی این سازمان، برنامه‌های کمیته حفاظت از محیط زیست دریایی را بدین شرح اعلام کرد:  ارزیابی  اقدامات MEPC ۸۱  در مارس ۲۰۲۴ میلادی، نهایی شدن ارزیابی تأثیر (MEPC ۸۲) در اکتبر ۲۰۲۴ میلادی، تصویب اقدامات (MEPC ۸۳)  بهار ۲۰۲۵ میلادی، اتخاذ تدابیر لازم برای شفاف سازی نتایج (MEPC ۸۳) پاییز ۲۰۲۵ میلادی.

وی در پایان تاکید کرد: باید توازن جنسیتی در صنعت دریایی و چند زبانی در فعالیت دریانوردی توسط IMO و کشور‌های عضو تقویت شده و به اطلاع عموم کشور‌های عضو برسد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار