۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰

شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ باز هم بالا رفت

میانگین شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ به ۶.۹۹ واحد رسید که نسبت به سه ماهه اول با افزایش روبه‌رو است. این درحالی است که در سه ماهه اول نیز نسبت به اواخر سال ۲۰۲۳ این شاخص با افزایش مواجه بود.
کد خبر: ۹۹۷۴۰

شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ باز هم بالا رفت

 

به گزارش گروه گروه بین‌الملل مانا؛ سایت safety۴sea با انتشار نظرسنجی‌های دریافتی از دریانوردان پیرامون شادی و رفاه آنان اعلام کرد: نتایج نظر‌سنجی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر میزان رفاه و شادی دریانوردان نسبت به اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی و اوایل ۲۰۲۴ میلادی بالا رفته و آنان آمادگی برای برگز‌اری دوره‌های آموزشی جهت استفاده از فنّاوری‌های جدید، سوختِ سبز و پُر کردن شکاف دیجیتال را دارند.

در نظر‌سنجی از دریانوردان، تغییر رویکرد مثبت مدیران خطوط کشتیرانی در زمینه  بهبود رفاه دریانوردان در هنگام خدمت، مرخصی ساحلی، دستمزد، آموزش، تعامل خدمه با یکدیگر و ارتباط با خانواده‌ها به خوبی قابل مشاهده است.

در ادامه گزارش آمده است: به گفتۀ دریانوردان، کشتی‌هایی که در حال حاضر در عرصۀ دریا فعالیت می‌کنند به طور قابل توجهی بر رفاه دریانوردان تاثیر گذارند به گونه‌ای که خدمه از فعالیت در کشتی‌های بزرگ و جدید راضی‌تر هستند.  

نکته‌ای که در این نظر‌سنجی وجود دارد تمایل خدمه برای استفاده از فنّاوری و پیشرفت حیاتی در حال ظهور در صنعت کشتیرانی است که اعتقاد دارند خلاء موجود باید با همکاری مدیران و مؤسسات پژوهشی، تحقیقاتی و خدمه برطرف شود.  

از جمله نکات منفی وجود احتمال حملات سایبری و بحران دریای سرخ است. بر‌اساس این نظر‌سنجی اعداد کلیدی در زمینه شادی عمومی به ۶.۸۶ واحد، تماس با خانواده ۷.۲۲ واحد، آموزش ۷.۲۳ واحد، تعامل با خدمه ۷.۶۸ واحد و دسترسی به امکانات رفاهی به ۶.۵۸ واحد رسیده است که نسبت به آمار قبلی روند افزایشی دارد.

در این میان بسیاری از دریانوردان از برقراری ارتباط منظم با خانواده احساس رضایت کرده و از اینکه چنین امکاناتی در اختیار آنان قرار می‌گیرد سپاسگز‌اری می‌کنند، اما تعداد معدودی از  دریانوردان که به وسایل ارتباطی دسترسی ندارند آن را یک چالش قلمداد می‌کنند.  

دریانوردان در استفاده از مرخصی ساحلی، شیوه‌های سازگاری با مدیران بنادر، دسترسی به امکانات تفریحی و افزایش کیفیت تجهیزات و استاندارد ایمنی راضی بوده و خواستار افزایش بیشتر آن‌ها شده‌اند.

«اندرو رایت»، دبیر‌کل مؤسسه مأموریت دریانوردان در این زمینه گفت: دریانوردان سزاوار دسترسی اصولی به زندگی ایمن و مفید در دریا هستند؛ خدمه باید به مرخصی ساحلی، ارتباط مناسب با خانواده، امکانات خوب داخل کشتی، آموزش منظم و حقوق و دستمزد مناسب دسترسی داشته باشند.

«ایو واندنبورن»، رئیس بخش پیشگیری از تلفات آسیا-اقیانوسیه نیز گفت: در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی شاخص شادی دریانوردان با گذر از ۶.۹۹ واحد نسبت به سه ماهه اول با افزایش مواجه شد، این افزایش بازتابی از شادی دریانوردان است که خوشبختانه در حال تثبیت است؛ این کار بیانگر تلاش و توجه مداوم مدیران به منظور افزایش رفاه دریانوردان علی‌رغم چالش‌ها و مشکلات بحران دریای سرخ است که به آنان تحمیل می‌شود.  

وی گفت: نرخ مشارکت زنان در بخش حمل‌و‌نقل دریایی نیز در سه ماهه دوم سال جاری میلادی از ۹ درصد به ۱۵ درصد رسید.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: خطوط کشتیرانی با همکاری سازمان‌های بین‌المللی مردم‌نهاد که برای حمایت از دریانوردان در سراسر جهان ایفای نقش می‌کنند به حرکت مثبت برای بالا رفتن میزان شادی دریانوردان ادامه دهند.

 

شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ باز هم بالا رفت

 

شاخص شادی دریانوردان در سه ماهه دوم ۲۰۲۴ باز هم بالا رفت

ارسال نظرات
آخرین اخبار