۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵

کشتی‌های کانتینری چینی به جای دریای سرخ از مسیر دریای شمال استفاده می‌کنند

کشتی‌های کانتینری چینی مسیر خود را از دریای سرخ تغییر داده و قصد دارند از مسیر دریای شمال روسیه برای اتصال بنادر چین به بنادر اروپایی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۹۷۳۱

کشتی‌های کانتینری چینی به جای دریای سرخ از مسیر دریای شمال استفاده می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از بلومبرگ دریایی؛ مسیر قطب شمال به اپراتور‌ها این امکان را می‌دهد تا با دورزدن آب‌های دردسر ساز دریای سرخ و دماغه امید نیک زودتر به مقصد خود برسند.  

در این ارتباط کشتی Xin Xin Hai 1 در تاریخ ۵ جولای از بندر تایکانگ نزدیک شانگهای حرکت خود را آغاز کرد. این کشتی که توانایی حمل ۱۲۲۰ teu کانتینر را دارد از طریق تنگه برینگ به سمت دریای شمالی روسیه حرکت کرد.  

با اینکه مسیر عاری از یخ است، اما این کشتی با یخ شکن SIBIR برای بخش‌های چالش برانگیز همراهی می‌شود.  

کشتی خواهر این شناور Xin Xin Hai 2  یک هفته دیر‌تر از اواسط جولای از بندر ریژائو چین حرکت کرد و در حال حاضر در مسیر تنگه برینگ است.

کشتی‌ها توسط خط کشتیرانی New Shipping Line اداره می‌شوند. این شرکت فعالیت خود را تابستان گذشته در قطب شمال شروع کرد و تاکنون هفت سفر در این مسیر انجام داده است.

در ادامه این گزارش آمده است تعدادی کشتی کانتینری پاناماکس که قادر به حمل حدود ۵۰۰۰ TEU کانتینر هستند مجوز حرکت از این مسیر را دریافت کرده‌اند. این کشتی‌ها بزرگ‌ترین کشتی‌هایی هستند که این مسیر را طی می‌کنند.

در میان شرکت‌های بزرگ کشتیرانی کانتینری، شرکت دانمارکی مرسک تنها شرکتی است که سفر خود را از طریق مسیر قطب شمال به پایان رسانده است. کشتی Venta Maersk متعلق به این شرکت در آگوست ۲۰۱۸ میلادی سفرش را از قطب شمال به پایان رساند.  

شایان ذکر است حتی قبل از بحران دریای سرخ سال ۲۰۲۲ میلادی، شرکت‌های بزرگ کشتیرانی از جمله MSC،CMA CGM و Happag Lloyd به دلایل زیست محیطی از  تردد در این  مسیر خودداری کرده بودند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار