۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸

افزایش نرخ حمل کانتینر توسط خطوط کشتیرانی کانتینری از هند به خاور‌میانه

شرکت‌های کشتیرانی تصمیم دارند از ۱۷ آوریل نسبت به افزایش حمل جعبه‌های کانتینر اقدام کنند در این ارتباط خط کشتیرانی فرانسه از ۱۷ آوریل نرخ حمل کانتینر از بنادر هند به خاورمیانه را به ازای هر کانتینر ۲۰۰ دلار و هاپاگ‌لوید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار افزایش می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۷۱۶

افزایش نرخ حمل کانتینر توسط خطوط کشتیرانی کانتینری از هند به خاور میانه

به گزارش گروه بین‌الملل مانا سایت container-news؛ اعلام کرد که با توجه به اینکه بحران دریای سرخ باعث شده از سود شرکت‌های کشتیرانی کاسته شود به همین جهت چانه زنی برای افزایش نرخ حمل محموله‌ها از هند به خاور‌میانه همچنین آسیا به اروپا و آمریکا آغاز شده است.

بر‌اساس این گزارش اکثر شرکت‌های حمل‌و‌نقل افزایش نرخ‌ها را در قالب افزایش نرخ عمومی و هزینه‌های اضافی از هند به بنادر مختلف خاورمیانه از هفتۀ آیند اعلام کردند.  

در این ارتباط خط CMA CGM اعلام کرد از ۱۷ آوریل نرخ حمل هر جعبه کانتینر از بنادر ناواشیوا و موندرا‌ی هند به بنادر خاور‌میانه ۲۰۰ دلار افزایش می‌یابد.  

از سوی دیگر شرکت هاپاگ لوید آلمان اعلام کرد نرخ حمل کانتینر به ازای هر TEU برای محموله‌ها از هند به ام‌القصر در عراق و دَمام در عربستان سعودی به ترتیب به میزان ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار بالا می‌رود، این تعرفه‌های جدید از ۲۰ آوریل آغاز شده و تا اطلاع ثانوی معتبر است

گزارش کانیتنر نیوز حاکی است، نرخ حمل‌و‌نقل کانتینری در مسیر تجاری هند، خاورمیانه به بندر جبل‌علی افزایش یافته است. بر این اساس میانگین نرخ‌ها از غرب هند تا بندر جبل‌علی ۲۵۰ دلار به ازای هر TEU است که قرار است تا ۵۰۰ دلار افزایش یابد.  

شرکت مرسک نیز در این راستا با اشاره به افزایش نرخ حمل کانتینر از هند به امارات و سایر کشور‌های خاور‌میانه نرخ مشخصی اعلام نکرد، اما قرار است برای حمل کالا‌هایی مانند لوازم الکتریکی، مواد فاسد شدنی، غذا، کالا‌های خرده فروشی، نساجی، پوشاک و مواد شیمیایی نرخ‌های جدیدی اعلام کنند.  

در ادامه گزارش  آمده است علی‌رغم مشکلات موجود، بنادرِ هند فعالیت قابل توجهی در پی بحران دریای سرخ از خود نشان دادند و آخرین داده‌ها حاکی است که عملیات جابه‌جایی کانتینر در بندر موندرا از ۷.۴ میلیون TEU به ۱۲ میلیون TEU نسبت به مدت مشابه سال گذشته رسیده است.

بندر ناواشیوا نیز توان عملیاتی خود را با افزایش ۶ درصدی به ۶.۴ میلیون TEU رسانده است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار