روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲

فعال‌سازی مجدد دپو‌های کانتینری در نقاط مختلف کشور/ ۳۵ هزار تی‌ای‌یو به ظرفیت کانتینر‌های کشتیرانی اضافه شد

روابط عمومی شرکت حمل و نقل کانتینری کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از فعال‌سازی مجدد دپو‌های کانتینری در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: ۳۵ هزار تی‌ای‌یو به ظرفیت کانتینر‌های گروه کشتیرانی اضافه شده تا بتوان علی‌رغم کاهش شدید نرخ کرایه حمل در بازار‌های جهانی، سهم بازار بیشتری را در حمل بار به این ناوگان اختصاص داد.
کد خبر: ۹۶۴۸۹

فعال‌سازی مجدد دپو‌های کانتینری در نقاط مختلف کشور/ ۳۵ هزار تی‌ای‌یو به ظرفیت کانتینر‌های کشتیرانی اضافه شد

به گزارش روابط عمومی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نماینده شرکت حمل‌و‌نقل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در نخستین نشست هم­اندیشی فعالان عرصه کارگزاری حمل و نقل کانتینری گفت: اجرای نظام حاکمیت شرکتی از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، فرصت مناسبی برای پیگیری سیاست­های هلدینگ در شرکت­های زیرمجموعه را فراهم آورده و بر این اساس، حاکمیت شرکتی در شرکت حمل  و نقل کانتینری، تبدیل به مدیریت مشارکتی شده و بر‌اساس آن، کارشناسان این شرکت در کلیه فرآیند‌های تصمیم گیری مشارکت داده می‌شوند و همچنین تمام درخواست­ها اعم از توقف، دموراژ، تخفیف در کرایه حمل و مواردی از این دست، در کارگروه‌های تخصصی بررسی کارشناسی شده و درختواره ارجاعات آن قابل رصد است.

بر اساس این گزارش گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در راستای شفاف­ سازی گام برداشته و بر این اساس، در حال پوست‌اندازی از یک حمل و نقل دریایی به یک شرکت لجستیک است که در این راستا، امکانات جدیدی از واگن و کشتی گرفته تا کانتینر به ظرفیت­های جاده‌­ای، ریلی و دریایی گروه کشتیرانی اضافه شده است؛ ضمن اینکه به موازات، به سمت دیجیتالیزه کردن خدمات گام برداشته شده تا به افزایش شفافیت کمک کند و خدمات قابلیت سنجش و پایش داشته باشد.

شرکت حمل و نقل کانتینری، با تغییرات ساختاری ایجاد شده در امور بازاریابی و مشتریان تلاش دارد تا با روش­های کاملاً علمی و منبعث از الگو‌های به روز بین­‌المللی، دسته‌­بندی مشتریان را انجام داده و در عین حال، کانالی برای طرح شکایت و انتقاد فراهم کند؛ ضمن اینکه در نظام سنجش رضایت مشتری نیز زمینه‌ای فراهم خواهید شد تا با بهره‌­گیری از روش­های علمی، از نظرات ارزشمند مشتریان بهره‌مند شویم.

وی اظهار داشت: با توجه به انقباضی بودن بازار، تغییر رویکردی را به سمت توجه ویژه به بازار‌های بین­‌المللی خواهیم داشت و علاوه بر توسعه بازار، خطوط منظم خود را گسترش خواهیم داد؛ همانطور که به تازگی خطوط منظمی به مقاصد آمریکای لاتین و لیبی راه اندازی و تقویت شده است.

این مقام مسئول در شرکت حمل و نقل کانتینری گروه کشتیرانی، از ایجاد دپو‌های کانتینری در نقاط مختلف کشور خبر داد و تصریح کرد: با ایجاد دپو‌های کانتینری، زمینه تحویل‌گیری و تحویل‌دهی کانتینر را خواهیم داشت؛ ضمن اینکه هاب‌های کشتیرانی را نیز گسترش داده و هفته‌ای یک شناور از کشور‌های حوزه خلیج فارس به سمت برخی کشور‌های آسیای جنوب شرقی خواهیم داشت.

وی با اشاره به کاهش چشمگیر کرایه‌های حمل در مسیر‌های بین‌المللی خاطرنشان کرد: تلاش داریم تا با برنامه ریزی‌های راهبردی، زمینه جذب حداکثری بار را با اتکا به کشتی‌هایی از ظرفیت ۳۰۰ تی‌ای یو تا ۱۴۵۰۰ تی‌ای یو فراهم کنیم.

نماینده شرکت حمل و نقل کانتینری گروه کشتیرانی ادامه داد: خوشه‌بندی مشتریان و فورواردر‌ها صورت گرفته و نقشه سفر مشتریان در شرکت نیز ترسیم شده است، ضمن اینکه تحلیل سودآوری مشتریان نیز پروژه دیگری است که اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی از اضافه شدن ۳۵ هزار تی‌ای یو به ظرفیت کانتینر‌های این شرکت خبر داد و گفت: سیستم جامع بازرگانی یا اکت، ارتقای سیستم خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به کاهش سهم فورواردر‌ها از سبد کشتیرانی، تصریح کرد: انتظار ما آن است که سهم از دست رفته فورواردر‌ها در سال ۱۴۰۱ در سال ۱۴۰۲ برگردد و قدرالسهم ۴۰ درصدی فورواردر‌ها تثبیت شود.

در بخش دیگری از این نشست مدیر پروژه حمل‌و‌نقل چند‌وجهی کشتیرانی با اشاره به اهمیت مسأله لجستیک، اظهار داشت: فورواردر‌ها طراحان و متخصصان حمل و نقل هستند و یکی از دغدغه‌های این افراد ایمن بودن حمل کالا است.

 وی با اشاره به فعال شدن گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مسیر کریدور شمال-جنوب، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر  از سوی گروه کشتیرانی باعث می‌شود تا مشتری ماندگار شود و چنانچه در ترانزیت تایم مناسب کالا تحویل شود مشتری در ادامه همکاری ترغیب خواهد شد.
وی افزود: هم اکنون در مسیر کریدور شمال - جنوب با ارائه نرخ واحد رقابتی حمل و با استفاده از بارنامه سراسری فیاتا آماده ارائه بهترین خدمات ممکن در حوزه‌های حمل فله و کانتینر هستیم.

مدیر پروژه حمل‌و‌نقل چند‌وجهی کشتیرانی با اشاره به افزایش نرخ‌ها در بنادر شمالی گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توجه ویژ‌ه‌ای به این منطقه دارد و روسیه نیز به دلیل تحریم علاقمند است تا از طریق دریای خزر کالا تبادل کند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار