۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

پیشنهاد نصب نیروی محرکه بادی بر روی ۴۰ هزار کشتی برای کاهش مصرف سوخت

در صورت نصب نیروی محرکه بادی بر روی ۴۰ هزار کشتی تجاری که برای هر کشتی ۲۰ درصد صرفه جویی در‌بر دارد حمل‌و‌نقل دریایی به ارقام نجومی کاهش هزینه‌های سوخت دست می‌یابد.
کد خبر: ۹۵۵۲۹

پیشنهاد نصب نیروی محرکه بادی بر روی ۴۰ هزار کشتی برای کاهش مصرف سوخت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ «SGSdiane Gilpin» مدیر‌عامل شرکت Maritime Smart Green Shipping توصیه کرد نیروی محرکه بادی به طور چشمگیری می‌تواند هزینه‌های عملیاتی مربوط به سوخت را کاهش داده و نقش مؤثری در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای داشته باشد.

 وی گفت: در صورتی‌که ۴۰ هزار کشتی تجاری که دو سوم ناوگان جهانی دریایی را تشکیل می‌دهند از نیروی محرکه بادی استفاده کنند و با توجه به اینکه هر کشتی حداقل ۲۰ درصد کاهش سوخت را نشان می‌دهد به ارقام نجومی دست خواهیم یافت که تصور آن بسیار مشکل است. چرا‌که این فنّاوری با استفاده از نیروی رانش مستقیم بادی صورت می‌گیرد و فقط هزینه خرید و نصب را دارد و در مراحل بعدی هزینه‌ای برای صاحب کشتی در‌بر ندارد.

وی گفت: خوشبختانه فنّاوری نیروی محرکه بادی  با عناوینی مانند  FastRig در حال حاضر به مرحله‌ای رسیده که پس از استفاده در کشتی در مرحله پهلو‌گیری کشتی و در شرایط جوی بد، قابل جمع شدن است که حتی بدون دخالت انسان انجام می‌شود.

وی یاد‌آور شد: پذیرش فنّاوری نیروی محرکه بادی به سود صنعت کشتیرانی منجر می‌شود و آینده نشان خواهد داد که در صورت استفاده از این سیستم حمل‌و‌نقل دریایی، جهان تا چه حد به منظور کاهش گاز‌های گلخانه‌ای نقش خواهد داشت؛ زیرا این فنّاوری به هیچ عنوان مانع از به کار‌گیری سوخت‌های سبز نیست و به کمک آن‌ها می‌شتابد.

«SGSdiane Gilpin» در پایان تأکید کرد: به نظر می‌رسد نصب این سیستم در قرن حاضر به منظور کربن‌زدایی یک ضرورت به شمار می‌رود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار