به گزارش گروه بینالملل مانا به نقل از تریدویندز؛ «تین تای» مدیر امور مالی حملونقل مؤسسه Holman Fenwick Willan در گردهمایی "حملونقل دریایی و لجستیک خاورمیانه در سال ۲۰۲۳ " طی سخنانی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۳ میلادی ممکن است بخش حمل کانتینری خاورمیانه در معرض رکود باشد؛ اما در بخشهای فله، فراساحل و تانکر فرصتهای جدیدی را خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه چرخۀ حملونقل دریایی در خاورمیانه رشد فوقالعادهای داشته است یادآور شد: مشتریان عمدۀ حملونقل دریایی به غیر از بخش کانتینر که رکود سختی را تجربه کرده است، چشم انداز مثبتی را از نظر نرخ اجاره نامهها، کسب درآمد و سود پیشبینی میکنند.
وی در ادامه یادآور شد: چرخۀ تأمین مالی صنعت کشتیرانی خاورمیانه با حمایت منابع مالی بانکهای محلی و بینالمللی سال خوبی را تجربه خواهد کرد. در این سال ما شاهد گرایش سرمایهداران غیربانکی به سمت حملونقل دریایی در خاورمیانه خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: خاورمیانه در سال ۲۰۲۳ میلادی کربنزدایی را در دستور کار خود قرار داده است و در این ارتباط کشور امارات میزبان اجلاس جهانی COP28 در رابطه با تغییرات آب و هوایی خواهد بود.
از سوی دیگر توجه به کشتیهای حامل LNG و متانول نیز بخشی از فعالیتهای صاحبان حملونقل دریایی در منطقه خاورمیانه است.
وی در پایان گفت: صنعت حملونقل دریایی و لجستیک خاورمیانه در سال ۲۰۲۱ میلادی مسیر روشنی پیشِ رو دارد تا به هدف نهایی برسد.