۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹

۸۰۰ هزار دریانورد به دوره‌های آموزشی سوخت‌های کم‌کربن نیاز دارند

به منظور دستیابی به سوخت‌های بدون‌کربن کشور‌های دارنده صنعت کشتیرانی باید دوره‌های آموزشی را برای حداقل ۸۰۰ هزار دریانورد تا سال ۲۰۳۰ تدارک ببینند.
کد خبر: ۹۴۲۴۴

۸۰۰ هزار دریانورد به دوره‌های آموزشی سوخت‌های کم‌کربن نیاز دارند

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اعضای شرکت کننده در گردهمایی تغییرات آب و هوایی COP27 در مصر در ادامه مذاکرات خود بر روی لزوم تدوین برنامه‌های آموزشی جدید برای دریانوردان به منظور گذار از سوخت‌های فسیلی به سوخت‌های سبز توافق کردند.

بر اساس مباحث مطرح شده در کارگروه‌های مختلف این گردهمایی مقرر شد سازمان‌های ICS، ITF، IMO، ILO، سازمان‌های مردم‌نهاد، مراکز آموزشی، صاحبان صنعت کشتیرانی، دانشگاه‌های دریایی و اتحادیه‌ها دست به دست هم داده تا سال ۲۰۳۰ دوره‌های آموزشی سوخت‌های کم‌کربن را برای ۸۰۰ هزار دریانورد برگزار کنند.

بر اساس این گزارش «ساندا اوجیامبو» مدیر اجرایی پیمان جهانی سازمان ملل در این ارتباط گفت: این تلاش مشترک کشور‌ها باعث می‌شود کشتیرانی اولین بخش صنعتی جهانی باشد که تمامی صاحبان مشاغل و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد برای رسیدگی به انتقال سبز نیروی انسانی دریایی را متحد می‌کند.

در این گزارش آمده است «Knut Ørbeck-Nilse» مدیر‌عامل DNV Maritime با مطرح کرن گزینه‌های متداول برای آموزش نیروی انسانی دریایی گفت: به منظور آشنایی دریانوردان با فنّاوری‌های مربوط به سوخت‌های سبز در مرحلۀ اول باید حداقل ۳۰۰ هزار نفر دریانورد دوره‌های مربوط به سوخت و کربن‌زدایی را طی کنند.

وی ضمن تاکید بر فراگیری اصول ایمنی توسط دریانوردان طی سخنانی گفت: کربن‌زدایی، فرصت‌های جدید و فنّاوری‌ها‌ی جدید خطرات جدیدی را به همراه دارد که اولویت اول در این زمینه باید دستیابی به کربن‌زدایی ایمن باشد؛ این مؤسسه برای محافظت از مردم، کشتی‌ها و محیط زیست رویکرد مشترک دارد.

«گای پلاتن» دبیرکل اتاق بین‌المللی کشتیرانی ICS در این زمینه گفت: نیاز فوری به ایجاد زیر‌ساخت‌ها و آموزش‌های لازم برای آماده کردن نیروی کار دریانوری چه در کشور‌های توسعه یافته و چه در کشور‌های در حال توسعه برای کمک به تحقق اهداف کربن‌زدایی وجود دارد.

وی در ادامه توصیه‌های لازم را به دولت‌های ساحلی، اتحادیه‌های دریانوردی، دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و... به منظور مقابله با چالش آموزش سوخت‌های جایگزین ارائه داده و خواستار تدوین یک استاندارد جهانی به منظور آموزش نیروی انسانی دریانورد با فنّاوری‌های مربوط به سوخت‌های کم‌کربن شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار