به گزارش گروه بینالملل مانا؛ مؤسسه Sea-Intelligence با انتشار گزارشی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۳ حملونقل دریایی با ۱۳ میلیون TEU کانتینر مازاد روبهرو میشود یادآور شد: در صورتیکه تقاضا برای حمل کالا بیشتر باشد بدون شک کانتینر بیشتری مورد نیاز است، اما وقتی تقاضا کاهش یافت نیاز به کانتینر کمتری احساس میشود که در حال حاضر چنین شرایطی بر بازار حاکم است و دیگر صاحبان کالا به دنبال کانتینر نیستند و بازار به حد اشباع رسیده است.
در ادامۀ گزارش این مؤسسه دانمارکی آمده است تجزیه و تحلیل برای بررسی توسعه ناوگان و تعداد کانتینرهای حمل شده در ۱۲ سال گذاشته آغاز شد و مقایسه کارآیی تجهیزات کانتینری با تعداد محمولههای قابل حمل به ازای هر کانتینر در شرکتهای مختلف محاسبه شد در نتیجه بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در مقابل کانتینرهای موجود ۱.۳ محموله در مدت سه ماه وجود داشت و در واقع کمبود کانتینر در مقابل تعداد محموله محسوس بود. به تعبیری کالای بیشتری برای حمل به چشم میخورد.
در پی نوسان سالهای مختلف بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ میانگین تعداد کانتینرهای مورد نیاز برای محمولههای قابل حمل به ۱.۱۸ محموله در هر کانتینر رسید که این رقم بین سالهای ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تثبیت شد.
در سالهای ۲۰۲۰ محمولههای موجود برای حمل بار به ازای هر کانتینر به ۰.۹۵ محموله در هر کانتینر رسید که از نیمه دوم سال ۲۰۲۱ تا کنون این رقم تا حدودی به ۰.۹۸ محموله رسید.
حال با در نظر گرفتن عادی شدن زنجیرۀ تامین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، ناوگان کانتینری جهان به ۳ میلیون TEU کانتینر بیشتری نیاز داشت در حالی که این رقم به ۸.۵ میلیون TEU رسید و با احتساب ۴.۵ میلیون کانتینرهای قابل تحویل در سال ۲۰۲۲ به طور کلی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۳ میلیون TEU کانتینر اضافی در ناوگان وجود خواهد داشت.