۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۱
عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی مطرح کرد:

مأموریت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه چابهار

عضو هیئت مدیره گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مأموریتی ملی برای خود در توسعه ترانزیت و ترانشیپ تعریف کرده است.
کد خبر: ۹۱۹۸۵

مأموریت ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه چابهار

به گزارش خبرنگارمانا، دکتر محمد کاشانی که در همایش لجستیک چابهار سخن می‌گفت با بیان اینکه یکی از شاخص‌های جهانی سنجش موفقیت بنادر یک کشور عملکرد ترانزیتی و ترانشیپی آن بنادر است، تصریح کرد: متأسفانه در تعاریف توسعه‌ای ما این مهم چندان در نظر گرفته نمی‌شود.
وی ادامه داد: به همین منظور مدیریت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مأموریتی ملی را برای ناوگان کشیرانی و برای توسعه ترانزیت و ترانشیپ از بنادر کشور به ویژه بندر چابهار تعریف کرده‌اند که در حال اجراست.
کاشانی که عضویت کمیته بازار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را نیز بر عهده دارد، خاطر نشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان ناوگان ملی و در راستای مأموریت یاد شده دفاتر منطقه‌ای خود در شرق آسیا، چین، هند، مالزی و کویت را سازماندهی مجدد کرده که طی آن زمینه برای ایجاد خطوط جدید کانتینری و فله‌بر هر چه بیشتر فراهم شود.
وی با یادآوری اینکه هم راستا با راه‌اندازی کریدور شمال-جنوب، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مالکیت و راهبری يك بندر در روسیه را عهده‌دار شده است، گفت: همزمان خطوط منطقه‌ای فیدری در جنوب و در بندر چابهار را راه‌اندازی کرده‌ایم.
عضو هیئت مدیره کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هماهنگی بین بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری را برای افزایش کیفیت و حجم عملیاتی در بندر چابهار را مهم ارزیابی و افزود: همزمان با این اقدام می‌بایست خطوط راه آهن را نیز تکمیل کرد چرا‌که به لحاظ راهبردی در توسعه فعالیت کشتیرانی بسیار حائز اهمیت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار