۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

انباشت ۱۷۵ هزار کانتینر در بندر یانتیان چین بر اثر ویروس کرونا

انباشت ۱۷۵ هزار کانتینر در بندر یانتیان چین به علت متوقف شدن فعالیت بندر بر اثر ویروس کرونا، علاوه بر خسارت زیادی که به حمل و نقل دریایی وارد کرده، سبب کمبود کانتینر در جهان نیز شده است.
کد خبر: ۹۰۲۰۰
 
انباشت ۱۷۵ هزار کانتینر در بندر یانتیان چین بر اثر ویروس کرونا
به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ این بندر که مدتی است به منظور کنترل ویروس کرونا فعالیت آن به حالت تعلیق درآمده در حال حاضر با افزایش ۳۰۰ درصدی انباشت کانتینر‌ها در آن باعث شده  بخشی از اقتصاد دریا قفل شود چرا که به کمبود کانتینر در جهان منجر شده و براساس ارزیابی کارشناسانه خسارتی بدتر از انسداد کانال سویز در انتظار حمل نقل کانتینری است.

بر اساس این این گزارش قرار است این بندر طی روز‌های آینده بازگشایی شده و به فعالیت خود ادامه دهد.

مقامات بندری یانتیان می‌گویند بازگشت کارگران و بازگشایی اسکله‌ها به مرور زمان صورت گرفته و قرار است در اولین مرحله ۷۰ درصد فعالیت‌های آن عملیاتی شود.

یکی از مسئولان خط کشتیرانی  مرسک با اشاره به انباشت کانتینر در این بندر گفت: با  قفل شدن اقتصاد بندر یانتیان خسارت زیادی به حمل و نقل کانتینری وارد شده چرا‌که توزیع کانتینر‌های انباشته در این بندر می‌تواند به رونق بیشتر حمل و نقل کمک کند.

وی گفت: انباشت کانتینر در این بندر به میزان بسیار بالا باعث کمبود کانتینر در سایر نقاط دنیا شده است.

در همین حال مقامات بندر یانتیان می‌گویند: پس از یک ماه تعطیلی بندر به منظور مقابله با چالش‌های ناشی از شیوع کووید ۱۹ قرار است فعالیت عادی به این بندر بازگردد.

اپراتور بندر یانتیان  نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با حمایت ادارات دولتی و بندری عملیات عادی در ترمینال‌های این بندر به طور مؤثر آغازمی‌شود.

از سوی دیگر Lars Jensen  تحلیلگر حمل و نقل کانتینری معتقد است: بازگشت ترمینال‌های یانتیان به فعالیت عادی به مرور زمان میسر خواهد بود چرا‌که علاوه بر انباشت کانتینر به میزان بالا در این بندر صف‌های قابل توجهی از کشتی‌ها در انتظار سرویس دهی هستند که حل  چنین مشکلاتی نیاز به مرور زمان دارد. جامعه جهانی نباید در کوتاه مدت انتظار معجزه داشته باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار