۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

پیشنهاد ۸ انجمن حمل و نقل جهانی برای دریافت مالیات از سوخت کشتی‌ها

پیشنهاد ۸ انجمن حمل و نقل جهانی برای دریافت مالیات از سوخت کشتی‌ها
هشت انجمن حمل ونقل جهانی طرحی را به IMO ارائه دادند که در صورت دریافت مالیات از سوخت کشتی‌ها در مدت ۱۰ سال بودجه پنج میلیارد دلاری فراهم می‌شود که می‌توان آن را برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای هزینه کرد.
کد خبر: ۸۵۵۲۴
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، این سازمان‌ها اعلام کرده‌اند  با توجه به اینکه برای کاهش آلودگی محیط زیست دریایی  توافق لازم  به عمل آمده که تا سال ۲۰۵۰ حداقل ۵۰ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کاهش یابد به همین جهت اختصاص یک بودجه جداگانه در این ارتباط ضروری است.

این گزارش حاکی است شرکت بین‌المللی تحقیقات و توسعۀ دریایی که یک سازمان غیر دولتی است با کمک و رعایت IMO به این طرح نظارت خواهد کرد.

پیشنهاد هشت اتحادیه حمال و نقل جهانی بر این نکته استواراست که به ازای هر تُن سوخت دریایی خریداری شده توسط شرکت‌های حمل و نقل در سراسر جهان دو دلار مالیات برای هر تُن سوخت دریایی خریداری‌ شده توسط شرکت‌های حمل و نقل اختصاص یابد..

"Esben Poulsson" رئیس اتاق بین‌المللی حمل و نقل با اشاره به اینکه  انجمن‌های پیشنهاد دهنده ۹۰ درصد تجارت دریایی را تحت پوشش دارند، یاد‌آور شد امیدواریم دولت‌ها از این اقدام جسورانه حمایت کند.

از سوی دیگر "Bob Sanguinetti" رئیس اجرایی اتاق حمل و نقل انگلیس نیز ضمن استقبال از این طرح گفت: صندوقی که قرار است در این رابطه تاسیس شود، بودجه‌ای خواهد داشت که صرفا در جهت دستیابی به اهداف IMO در سال ۲۰۵۰ است.

رئیس VDR (Voyage data recorde)  به نمایندگی از جامعه حمل و نقل آلمان گفت: صنعت کشتیرانی می‌خواهد برای کاهش گاز‌های گلخانه‌ای پیش قدم شود به همین جهت باید خود را نسبت به پرداخت مالیات سوخت آماده کند.

قرار است این پیشنهاد در جلسه بعدی کمیتۀ حفاظت از محیط زیست IMO در مارس ۲۰۲۰، در لندن به بحث و بررسی گذاشته شود. به گفته وی ممکن است مالکان کشتی با این پیشنهاد موافق نباشند، اما این طرح مسلماً مورد استقبال جامعه جهانی خواهد بود.

شایان ذکر است انجمن‌هایی که این طرح را آماده کرده اند عبارتند از: BIMCO، انجمن بین المللی Cruise Lines، Intercargo Interferry، اتاق بین‌المللی حمل و نقل، Intertanko انجمن بین‌المللی نفتکش‌های مستقل و شورای حمل و نقل جهانی.
ارسال نظرات
آخرین اخبار