۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱

راه‌اندازی مرکز استاندارد بانکرینگ دیجیتال در سنگاپور برای تبدیل به هاب جهانی

بندر سنگاپور اولین بندری است که پروژه ساخت مرکز بانکرینگ دیجیتال استاندارد را به اجرا در می‌آورد تا به قطب جهانی بانکرینگ تبدیل شود. این طرح از اول آوریل ۲۰۲۵ با صدور صورت‌حساب الکترونیکی آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۵۷۲

راه‌اندازی مرکز استاندارد بانکرینگ دیجیتال در سنگاپور برای تبدیل به هاب جهانی

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مارین لینک و بنابر بیانیه صادره از سوی اداره دریایی سنگاپور (MPA)، این اقدام با هدف ساده‌سازی فرآیندهای سوخت‌رسانی به کشتی‌ها و همچنین ذخیره‌سازی انواع سوخت‌ها، به‌ویژه سوخت‌های سبز، با استفاده از روش‌های دیجیتال و صرفه‌جویی در صنعت حمل‌ونقل انجام خواهد شد. این روش نه‌تنها به صرفه‌جویی در نیروی انسانی کمک می‌کند، بلکه خطر تقلب را نیز کاهش می‌دهد.

این بیانیه بیان می‌کند که این مرکز به بزرگترین مرکز سوخت‌رسانی دیجیتال و استاندارد برای کشتی‌هایی تبدیل خواهد شد که حمل‌کنندگان کالا قصد دارند در کاهش کربن سهیم باشند. در حال حاضر، هیچ استاندارد یا دستورالعملی برای سوخت کشتی‌ها وجود ندارد و بعضی از سوخت‌ها سمی‌تر از سوخت نفت کوره هستند. به همین دلیل، عملیات استانداردسازی سوخت به‌صورت دیجیتالی در این مرکز انجام خواهد شد.

امی خور، وزیر ارشد حمل‌ونقل سنگاپور، در کنفرانس SIBCON 2024 که بزرگترین و تأثیرگذارترین رویداد سوخت دریایی جهان است و در سنگاپور برگزار شد، اعلام کرد که تامین‌کنندگان سوخت دریایی در سنگاپور، بزرگترین هاب سوخت‌گیری در جهان، از اول آوریل ۲۰۲۵ میلادی ملزم به ارائه خدمات بانکرینگ دیجیتال و صدور یادداشت‌های تحویل الکترونیکی سوخت‌گیری خواهند بود. به گفته او، ۲۹ شرکت دیگر نیز به ۲۲ شرکت موجود برای احداث و ذخیره‌سازی سوخت‌های جایگزین ملحق خواهند شد.

سه خط کشتیرانی در حال مذاکره برای پیوستن به کریدور سبز سنگاپور خطوط کشتیرانی Mitsui OSK ژاپن، K-Line ژاپن و Hafnia سنگاپور برای پیوستن به کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال (GDSC) بین سنگاپور و لس‌آنجلس در حال مذاکره هستند.

به گزارش اداره دریایی و بندر سنگاپور (MPA)، دو شرکت کشتیرانی ژاپنی MOL و K-Line و دفتر مرکزی Hafnia در سنگاپور، در حال مذاکره برای پروژه‌ای جهت پیشبرد اهداف کربن‌زدایی و دیجیتالی شدن در پروژه کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال (GDSC) بین شهر سنگاپور و ساحل غربی آمریکا هستند.

این پروژه چشم‌اندازی برای سوخت خالص صفر درصد، بهینه‌سازی مسیر و استفاده از فنّاوری‌های بهره‌وری انرژی مانند نیروی محرک کشتی با کمک باد دارد. افزودن شرکای جدید ظرفیت GDSC را برای نوآوری در شیوه‌های حمل‌ونقل پایدار و تسریع سوخت‌های صفر درصد و فنّاوری‌های سبز در طول کریدور تقویت می‌کند.

یکی از اولین کریدورهای حمل‌ونقل سبز و دیجیتال بین سنگاپور و روتردام بوده است. همچنین، سنگاپور با استرالیا، چین، ژاپن، هلند و آمریکا قراردادهای GDSC را امضا کرده است. سنگاپور و استان شاندونگ چین نیز قرارداد GDSC را بین سنگاپور و شاندونگ به امضا رسانده‌اند. کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال GDSC چشم‌اندازی تا سال ۲۰۲۸ میلادی برای حداکثر پنج میلیون تُن متان سبز و متانول در سال برای ۲۰۰ کشتی دارد که بین دو بندر بزرگ آسیا و اروپا فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار