۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۱

ارزش ۳۱ میلیارد دلاری بازار کشتی‌های متانول سبز در سال ۲۰۳۵

متانول سبز به دلیل سازگاری با محیط زیست و کم‌کربن بودنش به عنوان سوخت پاک، انتخاب اول شرکت‌های حمل‌و‌نقل شده است. فنّاوری‌های دوگانه‌سوز و توسعه زیرساخت‌های جدید برای ذخیره‌سازی متانول به ترویج این سوخت پایدار کمک می‌کند. دسترسی به مواد اولیه تولید سوخت نیز به مرور و از طریق افزایش سرمایه‌گذاری در تولید متانول تجدیدپذیر از منابعی نظیر هیدروژن سبز بهبود می‌یابد. نتیجه این روند، تبدیل متانول به یک راه‌حل برای تأمین نیاز‌های آینده حمل‌و‌نقل است.
کد خبر: ۱۰۰۴۷۰

ارزش ۳۱ میلیارد دلاری بازار کشتی‌های متانول سبز در سال ۲۰۳۵

 

طبق گزارش گروه بین‌الملل مانا، پیش‌بینی می‌شود که تحویل کشتی‌های جدید متانول سبز از ۳۰ فروند در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۲۷۴ فروند در سال ۲۰۳۵ میلادی برسد. همچنین، تعداد کشتی‌های بازسازی‌شده متانول سبز طی بازه سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۵ میلادی به ۲۱۳ فروند خواهد رسید، که در مجموع با ۴۸۷ فروند کشتی، رقمی قابل توجه خواهد بود. ارزش بازار کشتی‌های متانول سبز نیز از ۴.۲۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ میلادی به ۱۵.۲۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۰ میلادی و به ۳۰.۹۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۳۵ میلادی افزایش خواهد یافت.
تحلیلگران بر این باورند که بخش کشتی‌های تجاری به دلیل نقش حیاتی‌شان در تجارت جهانی و نیاز به راه‌حل‌های حمل‌و‌نقل پایدار، در آینده سهم بیشتری از بازار را کسب خواهند کرد. کشتی‌های باری به‌عنوان اصلی‌ترین مصرف‌کنندگان سوخت متانول سبز باید کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند، که این انگیزه آن‌ها را برای انتخاب سوخت متانول افزایش می‌دهد.
بهبود زیر ساخت های ذخیره سازی متانول
در حال حاضر، فشارهای نظارتی و اهداف پایداری، شرکت‌های کشتیرانی تجاری را به افزایش سرمایه‌گذاری در ساخت کشتی‌ها و فنّاوری موتورهای دوگانه‌سوز وادار می‌کند. با گذشت زمان، زیرساخت‌های ذخیره‌سازی متانول در بنادر مهم جهان بهبود یافته و ایجاد مراکز بانکرینگ متانول مورد توجه کشورهای ساحلی قرار گرفته است.
متانول راه حل سریع برای انطباق با قوانین IMO
متانول به عنوان راه‌حل سریع برای انطباق با قوانین سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) مطرح شده است. اپراتورها برای دستیابی به راه‌حل‌های سوخت کم‌کربن و در عین حال حفظ کارایی عملیاتی، به سمت استفاده از سیستم‌های دوگانه‌سوز روی آورده‌اند. شرکت‌هایی نظیر MAN و Wartsila در طراحی و توسعه این موتور‌ها فعال هستند. طی دو سال گذشته، زیرساخت‌های ذخیره‌سازی متانول به سیستم‌های دوگانه‌سوز جلب توجه بیشتری کرده‌اند، به‌طوری‌که به گزینه انتخابی برای اپراتورهای حمل‌ونقل تبدیل شده‌اند.
انتظار می‌رود که شرکت‌های تازه‌ساخت، با توجه به تقاضای افزایش‌یافته از سوی مالکان کشتی‌ها، در کشتی‌های جدید از سوخت پیشرو متانول استفاده کنند. اپراتورهای حمل‌و‌نقل برای ساخت کشتی‌های جدید با موتورهای سازگار با متانول، به تولیدکنندگان موتور فشار آورده‌اند. این کشتی‌ها به‌منظور بهبود بهره‌وری سوخت و کاهش هزینه‌های عملیاتی بهینه‌سازی می‌شوند.
با افزایش سریع تجارت جهانی، کشتی‌های جدیدی که از فنّاوری‌های دوگانه‌سوز پیشرفته بهره‌مندند، به ناوگان‌ها اضافه می‌شوند. بنابراین، سرمایه‌گذاری در طرح‌های کشتی‌های نسل بعدی و گسترش زیرساخت‌های متانول سبز، باعث رشد این بخش خواهد شد. دولت‌ها باید با اتخاذ تدابیری برای کاهش انتشار کربن و ایجاد تقاضا برای سوخت‌های پاک، چشم‌انداز روشنی برای گسترش استفاده از سوخت‌های متانول ترسیم کنند.
منبع: سایت پورت نیوز

ارسال نظرات
آخرین اخبار