۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶

دریانوردان ستون فقرات صنعت کشتیرانی در عصر تنش‌های ژئوپلیتیکی

دریانوردان ستون فقرات صنعت کشتیرانی در همه اعصار به خصوص عصر تنش‌های ژئوپلیتیکی به شمار می‌روند که مسئولیت خطیر جابه‌جایی کالا‌ها را در سراسر جهان برعهده دارند، به همین جهت افرادی که کشتی‌ها را اداره می‌کنند باید شرایط مناسب کار و زندگی ممکن را داشته باشند، این کار برای یکپارچگی صنعت دریایی و زنجیره‌های تأمین جهانی بسیار مهم است. به طور کلی رفاه خدمه یک فرآیند فعالی است که باید در اولویت قرار گیرد، به خصوص اگر ذی‌نفعان سعی کنند محیط کار در کشتی به مکانی جذاب‌تر برای دریانوردان تبدیل شود.
کد خبر: ۹۹۴۲۵

دریانوردان ستون فقرات صنعت کشتیرانی در عصر تنش‌های ژئوپلیتیکی



به گزارش گروه بین‌الملل مانا، سایت safety4sea با برگزاری میزگردی با حضور کارشناسان و تحلیلگران دریایی از آنان خواست دیدگاه خود را درباره انتظارات صنعت کشتیرانی و دریانوردان از صاحبان خطوط کشتیرانی، مالکان و اپراتورهای کشتی‌ها را بیان کنند  خلاصه‌ای از سخنان شرکت کنندگان در میزگرد به شرح زیر است‌:

گای پلاتن، دبیر کل اتاق بین‌المللی کشتیرانی

ما نقش اساسی دریانوردان را در حفظ تجارت جهانی ارج می‌نهیم، آنان باعث می‌شوند جریان روان کالا به ویژه کالای اساسی در سراسر جهان تضمین شود در شرایطی که بحران در دریای سرخ وجود دارد، آنان با انعطاف پذیری که نشان می دهند به ارسال کالا در این منطقه بحرانی کمک می‌کنند. 

متأسفانه اغلب اوقات تلاش دریانوردان نادیده  گرفته می‌شود در حالیکه باید سهم حیاتی دریانوردان را بشناسیم و به رفاه و ایمنی آنان اهمیت دهیم، من از همه ملل می‌خواهم تلاش خود را برای محافظت از مردان و زنان شجاع دریانورد به کار گیرند.

کاپیتان ایو واندنبورن رئیس بخش پیشگیری از ضرر آسیا-اقیانوسیه

با ایجاد تغییرات در صنعت کربن زدایی باید حمل‌و‌نقل دریایی آینده خود را به جذب و آموزش نیروی انسانی دریانورد ماهر و با کیفیت معطوف کند، ادراک عمومی از نقش دریانوردان مهم است با تأکید بر مشارکت و انعطاف پذیری دریانوردان با قاطعیت می‌گویم که دریانوردی  شغل حساس، مهم و قابل احترامی است و هر چقدر برای قدر‌دانی از آنان تلاش کنیم باز هم کافی نیست.

کارلین لیدن واکر سفیر حُسن نیت دریایی IMO

بدون دریانوردان جابه‌جایی  90 درصد کالاهایی که در دریا حمل می‌شود امکانپذیر نیست، باید برای نقش حیاتی دریانوردان و اطمینان از زندگی و رفاه آنان به منظور افزایش بهره‌وری تلاش‌های خود را به کار ببریم، وقتی به مسئولیت دریانوردان و خطراتی که آنان را تهدید می‌کند پی ببریم دیدگاه ما نسبت به آنان تغییر خواهد کرد. 

ساندرا ولش، مدیر‌عامل انجمن بیمارستان دریانوردان

دریانوردان قوی ترین حامیان صنعت کشتیرانی هستند. ما باید آنها را به خاطر نقشی که در حفاظت زنجیرۀ تأمین و لجستیک محیط دریایی برعهده دارند ارج نهیم و با توجه به شغلی که من در ارتباط با دریانوردان دارم دریانوردان به سلامت روانی و رفاه بیش از پیش نیاز دارند. 

اندرو رایت، دبیر‌کل مأموریت  دریانوردان

دریانوردان اولین و سخت‌ترین بحران‌های جهانی  را احساس می‌کنند و با آن دست و پنجه نرم می کنند، در سال‌های اخیر دریانوردان ثابت کردند که در موارد بحرانی نه تنها عقب نشینی نمی‌کنند بلکه خود را برای ارسال کالا در شرایط سخت آماده می‌کنند. دوران همه گیری کرونا‌، جنگ روسیه و اوکراین و بحران دریای سرخ نشان داد که در آشفتگی‌های خطرناک، دریانوردان همچنان به نقش حیاتی ویژه خود اولویت قائلند. 

باید از چنین مردان و زنانی ضمن رعایت اقدامات حفاظتی و حمایتی قدردانی شود دریانوردان باید احساس کنند ما به فکر آنان هستی.

جورجیا آلن، مدیر پروژه‌ها و روابط (ISWAN)

بدون شک خدمه باید در دریا و کشتی امنیت داشته باشند. بررسی فعالیت‌های دریانوردان نشان می‌دهد که باید محیط ایجاد شده برای فعالیت دریانوردان در داخل کشتی از امنیت برخوردار باشد  و جامعه دریایی باید برای امنیت بیشتر دریانوردان زن توجه لازم را نشان دهد. 

سروان آکشات آرورا، ارزیاب ارشد ریسک Thomas Miller P&I Ltd

همانگونه که صنعت دریایی به پیشرفت خود در مسیر پایدار و کارآمد ادامه می‌دهد ضروری است که جامعه دریایی به عنوان سهامداران صنعت حمل‌و‌نقل دریایی اطمینان حاصل کنند، دریانوردانِ ما به مهارت و دانش پشتیبانی مورد نیاز مجهز هستند و باید نقش حیاتی آنها در تجارت و اقتصاد جهانی را به رسمیت شناخته و اطمینان حاصل کنیم در کشتی، ساحل و بندر با آن منصفانه برخورد می‌شود به تعبیر دیگر شرایط کاری خوبی را برای آنها فراهم است. برای دریانوردان سلامت و تندرستی بسیار مهم است. 

تام بارتوشاک هارلو، مدیر ارتباطات اتاق کشتیرانی بریتانیا

اهمیت کشتیرانی و دریانوردان برای تأمین رفاه اقتصادی مردم جهان قابل اغراق نیست ما باید به نقش دریانوردان در دنیا افتخار کنیم، هیچ کالایی بدون کمک دریانوردان جابه‌جا نمی شود؛ اخیراً با پدید آمدن بحران دریای سرخ شاهد بودیم آنان چگونه با خطرات احتمالی مقابله می‌کنند جا دارد که به شایستگی از آنان یاد کنیم و سپاس و قدر‌شناسی خود را اعمال کنیم. 

والتر بون، مدیر‌عامل MedAssist.online

خدمه کشتی در اقیانوس‌ها با فرهنگ و  عقاید مختلف با یکدیگر کار و زندگی می‌کنند، آنان سرنوشت خود را با سفر دریایی گره زده‌اند آنان به دور از خانواده و عزیزان خود را برای چندمین ماه متوالی برای تامین کالا و انرژی سراسر سیاره ما بی وقفه کار می‌کنند، باید از چنین مردان و زنانی که دریا را محل کار خود قرار داده اند قدر‌دانی کنیم و مطمئن شویم آنها با ایمنی به خانه باز می‌گردند.  

جراردو آ بورومئو، مدیر اجرایی PTC Holdings Corporation

در ادامه مسیر صنعت دریانوردی به سمت سالهای 2050 میلادی که قانون صفر درصد IMO به اجرای کامل خواهد رسید مهارت دیجیتالی، ایمنی و آموزش به عنوان یک مأموریت حیاتی برای دریانوردان به شمار می‌رود، ما متعهد شده‌ایم که گازهای گلخانه ای را با ارتقاء مهارت و آموزش به دریانوردان روز به روز کمتر کنیم و این دریانوردان هستند که با فعالیت‌های پیجیده تر ضمن آشنایی با تجهیزات پیچیده به سمت کشتیرانی ایمن و دریای پاک حرکت می‌کنند. 

الیزابت کالبری، روانشناس و مشاور اجرایی Neuroleadership، بنیانگذار Self Balance

بدون شک عملیات دریایی می‌تواند شخصیت افراد را تغییر دهد و ما باید سعی کنیم با رسیدگی موجه به خواسته دریانوردان و درک مشکلات آنان و افزایش رفاه به سلامت روانی آنان کمک کنیم تا بهترین عملکرد خود را به معرض نمایش بگذارند، این کار نه تنها عملکرد فردی را بالا می برد بلکه پویایی تیم عملیاتی را تقویت می‌کند. برای ذی‌نفعان صنعت دریایی ضرورت دارد که در مواردی سرمایه گذاری کنند که امنیت روانی دریانوردان تأمین می‌شود. 

دکتر ماریا کاررا، مدرس و پژوهشگر دانشگاه جهانی دریایی

سلامت روانی دریانوردان عامل حیاتی و تأمین کننده در رفاه و ایمنی آنها در دریا است اما در برخی موارد این سلامت روانی با چالش‌های موجود مورد تهدید قرار می‌گیرد که نمونه آن را در بحران کووید 19 و بحران دریای سرخ شاهد بودیم، بدین ترتیب سلامت روانی هر فرد با محیط‌های شغلی در هم تنیده شده است این کار مسئولیت و وظایف ذی‌نفعان دریایی را برای اهمیت دادن به این موضوع نشان می‌دهد. 

پیام کلیدی من فراخوانی از تمام ذی‌نفعان دریایی آن است که موضوع سلامت روانی و رفاه دریانوردان و استاندارد کار و زندگی آنان را ضمن به رسمیت شناختن مورد  نظر‌سنجی و پژوهش قرار دهند. 

راب گیل، رئیس آموزش  انجمن بین‌المللی کارکنان دریایی IMEC

ضمن تشکر از تمام دریانوردان که به سختی تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند این صنعت با تقاضای مصرف‌کنندگان تمام دنیا همگام و هم مسیر است، به عنوان یک دریانورد سابق به خوبی با زندگی در دریا آشنا هستم و می‌دانم این شغل چالش برانگیز است به همین جهت از شرکای اجتماعی می‌خواهم برای بهبود هرچه بهتر زندگی دریایی تلاش کنند. 

دکتر کوین گیرشی، رئیس واحد تحقیقات ایمنی دریایی Malta

پیام من به دریانوردان یادکردن از نقش محوری آنان در حفظ تجارت دریایی جهانی توأم با شرایط چالش برانگیز است، فداکاری آنان را باید ارج نهیم در این ارتباط باید ذی‌نفعان صنعت، حمایت و رفتار منصفانه با دریانوردانی که خستگی ناپذیر به حفاظت محیط زیست می پردازند و به شکوفایی اقتصادی کمک می کنند قدر‌دانی و آرزوی خوشبختی داشته باشند.

سوفیا گرانت، مدیر برنامه سلامت خدمه توماس میلر

من بیش از 32 سال در UK Club کارکرده‌ام بنابراین باید بگویم که سلامت و رفاه و ایمنی دریانوردان در اولویت اصلی ما در مؤسسات نام برده بود، نه تنها ایمنی فیزیکی بلکه شخصی و روانی همه سرنشینان کشتی مهم است. من اعتقاد دارم اگر بخواهیم متخصصان ماهر را جذب و حفظ کنیم باید به مراقبت بهداشتی و محل کار ایمن اهمیت بدهیم و خدمه تجهیزات حفاظتی مناسب داشته باشند بدین ترتیب همه در ایمن  کردن زندگی دریانوردان  نقش داریم. 

کیتی هیگین باتوم یکی از رییسان  ITF

صنعت کشتیرانی با پیشرت جدید فنّاوری دائماً در حال تحول است اما آیا تجربه زندگی و کار در دریا در حال بهبود است یا خیر. 

ما همواره شاهد زمان صرف شده در بنادر و چرخش شدید در افزایش فعالیت هستیم، دریانوردان نباید  ساعت‌های  طولانی برای تخلیه و بارگیری کالا در بنادر معطل بمانند، به نظر من باید چنین شرایطی با پاداش همراه باشد. 

در چند مورد شاهد بودم دریانوردان از مرخصی ساحلی استفاده نمی‌کنند، حق مسلم هر دریانورد توجه به رفاه، ایمنی و مرخصی ساحلی است که نباید نادیده گرفته شود. 

تیم هیل، مدیر عامل Stella Maris

دریانوردان نقش حیاتی در پیشبرد تجارت و اقتصاد جهانی دارند و شخصیت آنان نباید به عنوان کالا در نظر گرفته شود بلکه باید تلاش کنیم تا شخصیت ویژه آنان ارتقا پیدا کند، فهرست شغلی مناسب و آموزش مفید ضمن کمک به توسعه و شکوفایی فنّاوری جدید و مهارت دریانوردان، استعدادها و پتانسیل آنها را روز به روز، مشخص می‌کند. 

باید رفتار ذی‌نفعان دریایی با آنان با وقار و احترام باشد و در این ارتباط با توجه به کمبود نیروی دریانورد باید در حفظ و نگهداری ارزشمندترین دارایی صنعت کشتیرانی تلاش کنیم. 

گایر یورگنسن ، رئیس جهانی پیشگیری ازخسارت در Skuld P&I Club

دریانوردن عزیز و ذی‌نفعان صنعت دریایی با ورود به مسیر کربن زدایی فرصت زیادی پیشِ رو دارند تا بتوانند با جایگزین کردن انرژی پاک به کربن صفر درصد برسند؛ به همین جهت با پیشرفت فنّاوری جدید دریانوردان باید با مهارت جدید به منظور کربن زدایی آشنا شوند. 

گوون کاله روانشناس بالینی مؤسسه پشتیبانی سلامت روان MHSS

به عنوان یک روانشناس بالینی که همواره با دریانوردان همکاری می‌کنم پیام من به ذی نفعان دریایی آن است که سلامت روان را به رسمیت بشناسند و آن را در اولویت قرار دهند؛ دریانوردان با چالش منحصربفردی رو به رو هستند که نیاز به فداکاری ذی نفعان دارد این مسئولیت ما است که محیط بهتری برای آنان ایجاد کنیم. 

لارس لانگ، دبیر کل IUMI

صنعت بیمه دریایی سعی می‌کند تا عملیات حمل‌و‌نقل را پیش ببرد و در این ارتباط رفاه دریانوردان را در رأس برنامه خود قرار می‌دهد، دریانوردانی که برای رونق تجارت دریایی کار می کنند باید به رسمیت شناخته شده و از آنان قدردانی به عمل آید. بیمه گران دریایی باید تلاش کنند تا دریانوردان سالم و ایمن به کار خود ادامه دهند. 

کاپیتان جان لوید مدیر‌عامل مؤسسه دریایی

دریانوردان ستون فقرات تجارت دریایی به شمار می روند و با وفادار ماندن به ارزش های انسانی خود در مأموریت‌های سخت همواره تلاش می‌کنند تا کالاها به صورت ایمن به دست مصرف کننده برسد. 

 جا دارد  از تلاش‌های IMO در این ارتباط برای حمایت از آنان و خانواده‌هایشان قدر‌دانی کنیم. 

نامراتا نادکارنی بنیانگذار و مدیر‌عامل Intent Communications Ltd

من هیجان زده ام که IMO ارتباط بین ایمنی دریانوردان را در سال جاری میلادی به درستی مشاهده کر‌ده و تلاش‌هایی برای محافظت آنان در اقیانوس اعمال می‌کند، معتقدم زمان آن است که روی ایمنی دریانوردان سرمایه گذاری و به آنان احساس ارزشمندی بدهیم تا با جدیت و احساس پشتیبانی از ذی‌نفعان به کار خود ادامه دهند به این ترتیب آموزش مناسب و حمایت از سلامت روان و بیمه مناسب می تواند مثمرثمر باشد. 

رنه کوفود اولسن، مدیر‌عامل شرکت V.Group

روز جهانی دریانورد ارج نهادن به تلاش انسان‌های اسطوره‌ای است.  دریانوردان برای حفظ و ارسال ایمنی کالا زندگی خود را به خطر می‌اندازند؛ متأسفانه در چند سال گذشته دریانوردان با ریسک مواجه شدند که باید عصر تنش ژئوپلیتیکی نامگذاری شود. دریانوردان در مقابلِ کاری که می‌کنند باید با چشم انداز روشن به آینده خود نگریسته و ذی‌نفعان دریایی باید استانداردهایی فراهم کنند تا کل زنجیرۀ صنعت دریایی با زندگی دریانوردان سازگاری داشته باشد. 

توره مورتن اولسن، رئیس MARLINK

معتقدم هرچه بیشتر بتوانیم در دریانوردان روحیه همکاری و ارتباط با دوستان را فراهم کنیم آنان از سلامت روانی بهتری برخوردار خواهند بود. آموزش‌های پیشرفته در دنیایی که شبکه‌های فراوان در دسترس آنان است از ضروریاتی است که از دید کارفرمایان باید توجه لازم به عمل آید.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار