۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴

صادرات ۳۶ میلیارد دلاری آمریکا به چین و واردات ۹۷ میلیارد دلاری

با افزایش فعالیت‌های تجاری و ایجاد خطوط و مسیر‌های جدید کشتیرانی بین آسیا و اروپا و آمریکا از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ میلادی آمریکا کالا‌هایی به ارزش ۳۶.۸۶ میلیارد دلار به چین صادر کرده و کالا‌هایی را به ارزش ۹۷.۶۳ میلیارد دلار از آن کشور واردکرده است.
کد خبر: ۹۹۲۸۶

صادرات ۳۶ میلیارد دلاری آمریکا به چین و واردات ۹۷ میلیارد دلاری

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از  سایت tradewindsnews؛ در پی ایجاد مسیر‌های جدید تجاری از آسیا به اروپا و آمریکا سرویس‌های بیشتری بین چین، اروپا و آمریکا برقرار شده که در این ارتباط شرکت SeaLead اعلام کرد سرویس AWC  از ساحل غربی آسیا به اروپا و آمریکا را راه اندازی کرده است.  

 از دید کارشناسان  یکی از دلایل افزایش تجارت کالا بین چین و آمریکا راه اندازی این خط کشتیرانی است.  

از سوی دیگر خط کشتیرانی MSC نیز اعلام کرد که شرکت خدماتی MSC Isabella  در بندر سنگاپور مستقر شده و تجارت بین آسیا و اروپا و آمریکا توسط  این شرکت  رایزنی می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است سرویس جدید MSC که بین چین، اروپا و آمریکا برقرار شده از طریق بندر لیور‌پول پشتیبانی می‌شود و شرکت مشاوره Linerlytica با همکاری MSC مجموعه‌ای از خدمات جدید را به منظور افزایش تجارت بین آسیا، اروپا  و آمریکا راه اندازی کرده که بازتاب قابل توجهی داشته است.  

 «Darron Wadey»، تحلیلگر Dynamar در این باره می‌گوید: نمی‌توان مسیر‌های جدید کشتیرانی از آسیا به اروپا را نادیده گرفت، زیرا خطوط کشتیرانی انتظار دارند نرخ‌های کانتینری در ماه ژوئن به افزایش خود ادامه دهند به همین جهت عجله دیوانه واری برای ارسال کالا از این مسیر‌ها به چشم می‌خورد.

به گفتۀ وی سرویس‌هایی در مسیر‌های مختلفی از چین تا آمریکا و اروپا طی می‌شود که از شانگهای  شروع شده و با گذر از بنادر مختلف به مقاصد مختلف آمریکا واروپا می‌رسد.  

وی گفت: اپراتور‌ها از ابتدای سال تا کنون هزینه‌های ETS (خدمات تست آموزشی) خود را جمع آوری کرده و به همین جهت انتظار سود بیشتری از ارسال کالا دارند.

وی بر این باور است که این کار می‌تواند مزایای عملیاتی زیادی داشته باشد و در مسیر‌های مختلف مراکزِ هاب بیشتری ایجاد کند.  

از سوی دیگر شرکت Ellerman اعلام کرده خطوط جدید را از آسیا به اروپا و آمریکا تقویت کرده و قرار است چند سرویس جدید در مسافت طولانی در ماه ژوئن راه اندازی کند.  

در ادامه آمده است «لارس جنسن» مدیرعامل Vespucci Maritime در این زمینه گفت: با افزایش خدمات فرصت طلبانه توسط خطوط کشتیرانی که در طول همه گیری کووید ۱۹ مشاهده شد تعداد زیادی از شرکت کنندگان برای ایجاد مسیر‌ها و خطوط جدید کشتیرانی پیشقدم شدند که علاوه بر ورود MSC، مرسک به حمل‌و‌نقل اقیانوسی فورواردر‌ها برای ایجاد سرویس‌های جدید بین آسیا و سواحل غربی آمریکا تلاش می‌کنند.  

از سوی دیگر شرکت کاسکو و هاپاگ لوید خدمات جدید اقیانوس آرام و مسیر آسیا، اروپا‌‍ و آمریکا را گسترش داده و یک مسیر از چین با نام BAL تا مکزیک راه اندازی کرده‌اند.

بدین ترتیب احساساتی که در بازار در حال افزایش است باعث شده تا خطوط کشتیرانی با افزایش نرخ‌ها به سود سالانه‌ای که در سال گذشته نرسیدند، دست یابند.  

در پایان گزارش آمده است شرکت Linerlytica پیش‌بینی می‌کند که همه این موارد به بحران دریای سرخ برمی‌گردد که تعادل عرضه و تقاضا را تغییر داده و با افزایش نرخ‌ها، ازدحام بنادر به زودی شاهد کمبود جعبه کانتینر نیز خواهیم بود؛ اما مدیران خطوط کشتیرانی و اپراتور‌ها می‌دانند که بازار حمل‌و‌نقل کانتینری تا سه ماه آینده یعنی تا ماه آگوست به اوج خود می‌رسد و حجم محموله‌ها بین ۵ تا ۱۰ درصد بالا خواهد رفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار