۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۳

سنگاپور بار دیگر شهر دریایی سبز جهان لقب گرفت

سنگاپور برای یازدهمین سال متوالی جایگاه برتر خود را به عنوان قطب پیشرو شهر‌های دریایی سبز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ میلادی همچنان حفظ کرده و رتبه اول را به خود اختصاص داد، در این میان ابوظبی از جایگاه ۳۲ به ۲۲ صعود کرد اما هنگ‌کنگ در رتبه‌بندی سیر نزولی داشت.
کد خبر: ۹۸۸۲۶

سنگاپور بار دیگر شهر دریایی سبز جهان لقب گرفت

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از maritime-executive؛ بر‌اساس گزارش منتشر شده از سوی مؤسسات شهر‌های پیشرو دریایی (LMC) موسسه DNV  و Menon Economics رتبه بندی شهر‌های دریایی بر‌اساس عناصری مانند مراکز کشتیرانی، امورمالی، حقوقی، بنادر و تدارکات، لجستیک و... انجام می‌شود. در این ارتباط  ۴۵ شاخص توسط ۱۹۰ کارشناس مؤسسات تحقیقی اعلام شده و نسبت به تعیین شاخص و ارزیابی رتبه‌ها اقدام می‌شود.

بر‌اساس این گزارش سنگاپور در سه شاخص جذابیت دریایی، بنادر و مراکز کشتیرانی سبز رتبه اول را کسب کرده و در بخش فنّاوری و مالی در رتبه پنجِ شهر‌های دریایی سبز قرار گرفت.

از دید کارشناسان DNV و سایر مؤسسات که تحقیقات را انجام داده‌اند، موفقیت سنگاپور با حمایت دولت و تعیین سیاست‌های برتر، تلاش مداوم برای ارتقاء کسب و کار‌های دریایی، توسعه ظرفیت‌ها و مدرن سازی مستمر ارزیابی شده که به فعالیت‌های کشتیرانی کمک شایانی کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است پس از سنگاپور در رتبه‌های بعدی روتردام، لندن و شانگهای قرار گرفتند و همچنین شهر‌های اسلو نروژ، نیویورک، هامبورگ و کپنهاگ به بهبود موقعیت خود کمک کردند و برای اولین بار بندر بوسان به جایگاه دهم ارتقا یافت، اما هنگ‌کنگ از رتبه ۴ در سال ۲۰۲۲ میلادی به رتبه ۱۲ در سه ماهه اول ۲۰۲۴ میلادی رسید.

 براساس ارزیابی کارشناسان  پیش‌بینی می‌شود شانگهای در آینده به دومین شهر برجسته دریایی تبدیل شود.  

«Knut Orbeck-Nilssen» رئیس بخش دریایی DNV در این زمینه گفت: کارشناسان این مؤسسه و سایر مؤسسات که با ما همکاری داشتند امیدوار‌کننده‌ترین کسب و کار‌ها را در شهر‌های مختلف به چالش کشیدند و قطب‌های دریایی پیشرو را شناسایی کردند.  

سنگاپور به عنوان رهبر جذابیت و رقابت موفقیت خود را در سه شاخص از پنج شاخص ثبت کرد.  

«دکتر شهرین عثمان» مشاور دریایی و از نویسندگان این گزارش گفت که سنگاپور قطب پیشرو صنعت دریایی جهان است که تحت تأثیر حاشیه‌های مختلف قرار ندارد و با یک استراتژی ثابت برای نوآوری، سرمایه‌گذاری در تحول کشتیرانی سبز و فنّاوری دیجیتال؛ جایگاه  برتر خود را برای پنج سال آینده حفظ می‌کند.  

وی گفت: امسال در بخش فنّاوری دریایی بوسان کره جنوبی موقعیت خوبی احراز کرده است.

«دکتر اریک یاکوبسن» رئیس Menon Economics  نیز گفت: در پنج شهر برتر دریایی شاهد پویایی زیادی هستیم، اما متأسفانه هنگ‌کنگ نتوانست خود را با شرایط وفق دهد.  

کارشناسان DNV سنگاپور، اسلو، شانگهای و روتردام را به عنوان بهترین شهر‌هایی که خود را برای تحول دیجیتالی آماده کرده‌اند، یاد کرد.  در این میان آنچه توجه کارشناسان DNV  را جلب کرده پیشرفت قابل توجه ابوظبی است که از جایگاه ۳۲ به جایگاه ۲۲ صعود کرد.  

کارشناسان DNV بر این عقیده‌اند جهش جایگاه ابوظبی با حمایت از سیاست‌های عمومی استراتژیک و سرمایه‌گذاری مداومی است که شهر را به یک آهنربا برای جلب استعداد‌ها و تأسیس شرکت‌های جدید دریایی تبدیل کرده است.  

آن‌ها پس از مطالعات زیاد پیش‌بینی کردند که  امارات در حال حرکت در مسیر پیشرفت بوده و طی چند سال آینده در ردیف پنج کشور برتر جهان قرار خواهد گرفت.

در بخش صنعت کشتیرانی شرکت آتن جایگاه دوم را به عنوان مرکز مهم صنعت کشتیرانی حفظ کرده که نشان دهنده فعالیت بالای مالکان و اپراتور کشتی‌هاست. این شهر به علت لقب گرفتن به عنوان مرکز مهم کشتیرانی در رتبه ۳۵ رتبه‌بندی قرار دارد، زیرا بزرگترین و با ارزش‌ترین ناوگان کشتی‌ها در بین شهر‌های دریایی توسط ناوگان کشتیرانی یونان اداره می‌شود.  

در پایان این گزارش آمده است علت اینکه سنگاپور و دوبی از دید کارشناسان DNV رتبه برتر را دارند این است که آتن در درجه اول به شرکت‌های کشتیرانی محلی خدمت کرده و شرکت‌های بین‌المللی را در اولویت بعدی قرار می‌دهد.    

سنگاپور بار دیگر شهر دریایی سبز جهان لقب گرفت

ارسال نظرات
آخرین اخبار