روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۲

بهبود قابلیت اطمینان صنعت کشتیرانی در مسیر‌های آفریقایی همزمان با بحران دریای سرخ

برنامه‌های قابلیت اطمینان شرکت‌های حمل‌و‌نقل دریایی پس از ماه‌ها فراز و نشیب در پی بحران دریای سرخ در مسیر‌های آفریقایی به نوعی ثبات رسیده و تردد کشتی‌ها به حالت عادی درآمده است.
کد خبر: ۹۸۷۸۱

بهبود قابلیت اطمینان صنعت کشتیرانی در مسیر‌های آفریقایی همزمان با بحران دریای سرخ

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه تحلیل بازار Sea-Intelligence در گزارشی اعلام کرد: قابلیت اطمینان برنامه‌ها پیش از این ۶.۹ درصد کاهش پیدا کرده بود. بر این اساس از بین ۱۳ شرکت کشتیرانی، هاپاگ لوید آلمان در فوریه ۲۰۲۴ میلادی توانست قابلیت اطمینان برنامه‌های خود را با ۹.۷ درصد افزایش به ۵۴.۹ درصد برساند و قابل اعتماد‌ترین شرکت قلمداد شود.

در ادامه این گزارش آمده است: میانگین تأخیر برای دیر رسیدن کشتی‌ها در مسیر‌های دور قاره آفریقا در حال حاضر به ۵.۴۶ روز بهبود یافته که تقریباً معادل سطح قبل از بحران دریای سرخ است.

بدین ترتیب ارقام مربوط به پیش از بحران دوباره توسط خطوط کشتیرانی که دریای سرخ را دور می‌زنند به آمار‌های قبلی برگشته است.  

بررسی‌های تحلیلگران نشان می‌دهد قابلیت اطمینان هفت شرکت کشتیرانی بالای ۵۰ درصد بود و بقیه شرکت‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد در نوسان بود که به طور متوسط با ۴۵.۳ درصد در مراحل پایانی جدول قرار دارند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار