۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸

ناامنی دریای سرخ و کانال سوئز کشتی ها را به سمت دماغه امید‌نیک هدایت کرد

در پی ناامنی در دریای سرخ، کشتی‌ها عبور از کانال سوئز را متوقف کرده و ترجیح می‌دهند با ۱۰ روز زمان اضافی دریانوردی از طریق دماغه امید‌نیک عبور کنند که این موضوع برای هر کشتی یک میلون دلار هزینه سوخت اضافی تحمیل می‌کند.
کد خبر: ۹۷۸۹۰

ناامنی دریای سرخ و کانال سوئز کشتی ها را به سمت دماغه امید‌نیک هدایت کرد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از بلومبرگ؛ تداوم حملات به کشتی‌های تجاری باعث شده تا اپراتور‌ها مسیر‌های دیگری انتخاب کنند که این کار باعث شده ۲۰ درصد به نرخ نقدی حمل‌و‌نقل در روز‌های اخیر اضافه شود.

«Simon Heaney»، تحلیلگر مشاوران کشتیرانی مؤسسه Drewry در این زمینه گفت: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ کشتیرانی تصمیم گرفته‌اند از کانال سوئز به دلیل ناامنی کمتر عبور کنند و دهانه امید‌نیک را در حال حاضر ترجیح می‌دهند، در همین حال با توجه به اعلام آمریکا جهت تشکیل گروه Operation Prosperity Guardian هنوز خبری از آمادگی کشور‌ها به منظور ائتلاف در این شبکه نیست و در حال حاضر بحران به همه کشور‌ها سرایت کرده است.

«پیتر ساند»، تحلیلگر ارشد Xeneta در این زمینه گفت: مصرف‌کنندگان سراسر جهان مجبورند هزینۀ بحرانِ در حال گسترش دریای سرخ را پرداخت کنند، زیرا زنجیره‌های تأمین به شکل عجیبی در هرج و مرج فرو رفته و آخرین داده‌ها نشان می‌دهد نرخ‌های نقدی حمل کانتینر از چند روز قبل تا کنون ۲۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: کشتی‌ها هم‌اکنون از طریق دماغه امید‌نیک در حال تغییر مسیر هستند که این کار ۱۰ روز دریانوردی را عقب انداخته و یک میلیون دلار سوخت اضافی برای هر کشتی در‌بر خواهد داشت.  

این تحلیلگر پیش‌بینی می‌کند در صورت ادامه بحران ممکن است شاهد افزایش صد درصدی نرخ حمل‌و‌نقل دریایی باشیم.  

وی در پایان گفت: قرار است آمریکا با همکاری ۱۰ کشور در دریای سرخ نیروی چند‌ملیّتی تحت عنوان گروه ضربت تشکیل دهد، اما هنوز خبری از تشکیل این گروه منتشر نشده است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار