روز جهانی کار و کارگر گرامی باد

      
۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

راه‌اندازی اولین کریدور کشتیرانی سبز از شانگهای تا کالیفرنیا

اولین خط کشتیرانی سبز در اقیانوس آرام بین کالیفرنیا و بندر شانگهای راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۲۵

راه‌اندازی اولین کریدور کشتیرانی سبز از شانگهای تا کالیفرنیا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از سایت کانتینر نیوز؛ اولین کریدور سبز کشتیرانی جهان در اقیانوس آرام در حال  انجام مراحل مطالعه، تحقیق، مشارکت و راه‌اندازی است که این مسیر شلوغترین مسیر‌های کانتینری جهان را در اقیانوس آرام از کالیفرنیا، خلیج سان‌پترو تا شانگهای چین را به هم متصل می‌کند که در این  مسیر بنادر لس‌آنجلس و لانگ بیچ  نیز قرار دارند.

جزئیات برنامه‌های این کریدور که از کلیات طرح آن اخیراً رونمایی به عمل آمد در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ میلادی تدوین و آماده شده و از سال ۲۰۲۵ رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

براساس این گزارش با اعلام خبر راه‌اندازی این طرح شهرداران بین از ۱۰۰ شهر در چین، آمریکا و کشور‌های هم مسیر این طرح از احداث  این کریدور استقبال کردند که C40 CITIES نامیده شده است.

بر‌اساس اطلاعیه مشترکی که توسط سهامداران این مسیر کشتیرانی منتشر شده هدف از اجرای این طرح ایجاد کریدور کشتیرانی سبز برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای است و در این طرح فنّاوری‌های جابه‌جایی کالا، کربن زدایی، استفاده از شیوه‌ای مدیریتی نمونه‌برای بهبود، کارآیی و به‌کار‌گیری ابتکارات فنی، اقتصادی و قانونی برای کربن زدایی رعایت خواهد شد.

بر این اساس قرار است در مرحله اول کشتی‌های کانتینری با کربن صفر درصد تا سال ۲۰۲۵ میلادی در این کریدور مستقر شوند و مراحل بعدی تا سال ۲۰۳۰ میلادی ادامه خواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده است شرکت‌های وان، CMA CGM، کاسکو و مرسک ازجمله شرکای این خط کشتیرانی سبز می‌باشند و شرکای بعدی نیز در صورت داوطلب شدن به این کریدور اضافه خواهند شد.

مشارکت کنندگان کریدور کشتیرانی سبز به منظور به حداقل رساندن انتشار کربن و جلوگیری از آلاینده‌های خطرناک در حمل‌و‌نقل دریایی و همچنین دستیابی به سوخت دریایی پاک اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

شایان ذکر است پیش از این خبر احداث کریدور سبز بین روتردام و شانگهای نیز اعلام شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار