به گزارش مانا، در این مراسم که ممیزان، سرممیزان، کارشناسان و مدیران بندری و دریایی نیز حضور داشتند، معاون امور دریایی ضمن مهم و مؤثر خواندن طرح ممیزی آزمایشی آیمو، تاکید کرد: پس از اجرای موفقیتآمیز ممیزی، اجرای اقدمات اصلاحی و درمانی و بهبود مستمر، باید به سرعت شروع شود.
علینازی در خصوص چالش کمبود نیروی انسانی متخصص برای اجرای ممیزی و اصلاح الزامات آیمو گفت: به رغم محدودیتهای ناشی از جذب و بهکارگیری در دستگاههای اجرایی، از سایر پتانسیلهای موجود منابع انسانی مانند بهرهمندی از ظرفیتهای نیروهای مشاور و پیمانکار برای این منظور سود خواهیم برد.
در این مراسم همچنین علیاکبر مرزبان از اجرای ممیزی بنادر به عنوان اقدام تکمیلی ممیزی آزمایشی در تیرماه سال جاری خبر داد و گفت: ممیزی تکمیلی از اواسط تیرماه شروع میشود و ظرف یک ماه در استانهای ساحلی کشور به سرانجام خواهد رسید.
علی مرادی، رئیس اداره ممیزی و برسی سوانح، نیز ممیزی آزمایشی ظرف سه هفته و توسط ۶ تیم ممیزی کننده انجام شد، افزود: هدف از این ممیزی ارزیابی اجرای کنوانسیونها، پروتکلها و آییننامههای مصوب سازمان جهانی دریانوردی است که سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور، متعهد به اجرای آنهاست.
وی با اشاره به استراتژی ملی دریایی ایران در طرح آزمایشی ممیزی بندری و دریایی، خاطرنشان کرد: ممیزی آزمایشی بندری و دریایی در راستای آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ممیزی اصلی سازمان بینالمللی دریانوردی(آیمو) در سال ۲۰۲۴ انجام شده است.
به گفته مرادی، پانزده یافته و یک ملاحظه، نتیجه طرح آزمایشی ممیزی بندری و دریایی بوده است که ایرادات احصا شده باید با تشکیل کارگروه ویژه و اتخاذ راهکارهای اصلاحی در مسیر بهبود مستمر قرار گیرد.