۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸

اوج گیری فعالیت کشتی‌های کانتینری با ایجاد مسیر‌های جدید در آسیا

فعالیت کشتی‌های کوچک کانتینری با ایجاد مسیر‌های جدید توسط خطوط کشتیرانی داخلی و یا خطوط بین‌المللی در منطقه آسیا شکل تازه‌ای به خود گرفته است.
کد خبر: ۹۵۶۵۱

اوج گیری فعالیت کشتی‌های کانتینری با ایجاد مسیر‌های جدید در آسیا

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ مؤسسه آلفا‌لاینر در تازه‌ترین گزارش خود از اوج گیری فعالیت صنعت کشتیرانی کانتینری در آسیا و ارتباط آن با اروپا و آمریکا خبر داد.

بر اساس این گزارش در حال حاضر شبکه‌های مختلفی از مسیر‌های مختلف حمل کالا در آسیا ایجاد شده که پیش از این کمتر از آن‌ها نام برده می‌شد؛ برای مثال می‌توان از مسیر لانگ‌بیچ، اوکلند، بوسان، کوانگ‌یانگ، اینچئون و شانگهای نام برد.

اگرچه پیش از این  مسیر حمل کالا بین چین و آمریکا جریان داشت، اما یکی شدن مسیر در ۶ بندر تازگی دارد.

این سرویس توسط شرکت HMM کره جنوبی هدایت می‌شود و در حال حاضر چهار فروند کشتی ۸۵۰۰ تا ۱۱۰۰۰ TEU در این مسیر رفت و آمد می‌کنند.

از سوی دیگر شرکت MSC نیز در هفته گذشته در مسیر هند، پاکستان و خاور‌میانه فعالیت خود را گسترش داده که  این مسیر سریلانکا را نیز در‌بر می‌گیرد.

مسیر دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد مسیر کراچی، جبل‌علی، کلمبو و کوچین هند  است که با‌ز هم توسط MSC راه‌اندازی شده است.

 مسیر دیگری توسط ویتنام بین این کشور و پورت کلانگ مالزی و کلکته هند راه‌اندازی شده است که مدت زمان حمل کالا در این مسیر ۱۴ روز طول می‌کشد.

از سوی دیگر حلقه اتصال مسیر چین، ویتنام و کره جنوبی طی روز‌های گذشته تقویت شده است.

 مؤسسه آلفالاینر در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه کشتی‌های کوچک در این مسیر‌ها رفت و آمد می‌کنند یاد‌آور شده است که مسیر دیگری از چین به تایلند  پیش‌بینی شده  که این سرویس در ۲۱ آوریل ۲۰۲۳ میلادی راه‌اندازی  می‌شود.  

یک مسیر دیگر نیز  بین سنگاپور و فیلیپین توسط شرکت کاسکو راه‌اندازی شده که می‌توان آن را بازوی داخلی آسیایی کاسکو نامید.

 بدین ترتیب با راه‌اندازی این مسیر‌ها صنعت کشتیرانی در منطقه آسیا وارد مرحله جدیدی از فعالیت می‌شود؛ زیرا در مسیر‌هایی که قبلاً حمل کالا زمان‌بر بود و در برخی مسیر‌ها خط مستقیم وجود نداشت حالا دیگر بنادر  به راحتی در مسیر تردد کشتی‌ها قرار می‌گیرند که با صرفه‌تر نیز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار