۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

تورم و رکود تهدیدی برای خطوط کشتیرانی بزرگ کانتینری جهان در سال ۲۰۲۳

بر اساس یک نظر سنجی انجام شده ا‌ز مدیران و کارشناسان حمل‌ونقل دریایی، تورم و رکود اصلی‌ترین نگرانی و دغدغۀ مدیران خطوط کشتیرانی بزرگ جهان در سال ۲۰۲۳ می‌باشد.
کد خبر: ۹۴۷۶۳

تورم و رکود تهدیدی برای خطوط کشتیرانی بزرگ کانتینری جهان در سال ۲۰۲۳

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از مؤسسه Container xChange؛ نظر‌سنجی که از مدیران، کارشناسان خطوط کشتیرانی، صاحبان زنجیرۀ تأمین و لجستیک کالا و مدیران بنادر صورت گرفته نشان می‌دهد ۸۸ درصد از پاسخ دهندگان تورم و رکود را در صدر فهرست ترس  ناشی از فعالیت در سال ۲۰۲۳ میلادی عنوان کرده‌اند.

«کریستین رولوف» مدیر‌عامل مؤسسه Container xChange در این زمینه اظهار داشت: نتایج نظر‌سنجی‌ها نشان می‌دهد پس از تورم و رکود، پیامد‌های ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، تأثیر همه‌گیری مجدد کووید ۱۹ در چین و نا آرامی‌های احتمالی کارگری در بنادر اروپا و آمریکا قرار دارند.

بر اساس این گزارش سال ۲۰۲۲ میلادی با کاهش نرخ‌ها برای حمل‌و‌نقل کانتینری پیش رفت.  حال این صنعت با نگرانی از رویداد‌هایی که در سال گذشته اتفاق افتاد، در سال ۲۰۲۳ میلادی تورم و رکود را به عنوان موانعی  بر سر راه این صنعت مشاهده می‌کند.

در این میان تحویل کشتی‌های کانتینری جدید، احتمال وجود ازدحام بنادر، جنگ، قیمت‌های بخش کانتینری، کاهش ظرفیت و تغییر فرهنگ کاری مواردی است که در سال ۲۰۲۳ میلادی مدیران خطوط کشتیرانی بزرگ باید با آن دست و پنجه نرم کنند.

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان مؤسسه Container xChange در سال ۲۰۲۳ میلادی نا‌آرامی‌های کارگری در اروپا و آمریکا مشاهده خواهد شد، اما ممکن است مسئولان بنادر به منظور مقابله با چنین ناآرامی‌هایی برنامه‌هایی مانند افزایش دستمزد و بالا بردن امکانات رفاهی داشته باشند.

در ادامه این گزارش آمده است سه سال استثنایی برای اپراتور‌های کانتینری در این سال به پایان می‌رسد. آنان باید به علت عرضه و تقاضای متفاوت، خود را با حاشیه‌های کمتر تطبیق دهند؛ زیرا بسیاری از مشتریان که در سال ۲۰۲۲ میلادی مجبور به بستن قرارداد‌های پرهزینه بودند در صورت وجود چرخه نزولی قیمت‌ها در بخش کانتینر به میدان خواهند آمد، که این کار ممکن است به کاهش سود شرکت‌های بزرگ کانتینری کمک کند. در صورتی‌که مقررات مالیاتی جدید و افزایش نرخ بیمه‌های دریایی و پایین بودن میزان عرضه ادامه یابد این کار ممکن است به ضرر و زیان بیشتر خطوط کشتیرانی منجر شود.

در این گزارش آمده است «روبن هوبر» مدیرعامل مؤسسه OceanX در این زمینه گفت: چشم‌انداز کلی برای سال ۲۰۲۳ میلادی در بخش کانتینر تا حدودی تاریک است.

اروپا به شدت با تورم بالا ضربات خاصی را تحمل می‌کند، چین برای مقابله با ویروس کرونای جدید تلاش می‌کند. کشمکش روسیه و اوکراین نیز همچنان ادامه‌دار است.

آمریکا نیز برای جلوگیری از چالش‌های حمل‌و‌نقل داخلی و غلبه بر نا‌آرامی‌های کارگری در هول و هراس به سر می‌برد.

بدین‌ترتیب پیش‌بینی می‌شود اکثر این چالش‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی به قوت خود باقی بماند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار