۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

مرکز امنیت دریایی به زودی افتتاح می‌شود

مرکز امنیت دریایی به زودی افتتاح می‌شود
فرمانده نیروی دریایی ارتش از افتتاح مرکز امنیت دریایی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۸۲


وی با بیان این توضیح، افزود: ما تامین امنیت را از دور دست برقرار می کنیم و به عنوان خط مقدم و عقبه خلیج فارس محسوب می شویم.

دریادار ایرانی راهبرد نیروی دریایی ارتش را ناظر بر پایش و ارزیابی کاملِ کلیه‌ وارد شوندگان به دریای عمان -از مسیر تنگه هرمز- عنوان کرد و گفت: اگر به مورد مشکوکی برخورد کنیم، حتماً مقابله خواهیم کرد.

وی همچنین به دو گونه دیپلماسی دریایی و دفاعی در ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: تمرکز ما بر برقراری ارتباط دریایی با کشورهای دوست و برادر می باشد تا بتوانیم تفاهم نامه دو و چند جانبه خاصه در دریا را مدیریت کنیم.

دریادار ایرانی لزوم ایجاد یک همگرایی خوب و رو به رشد را یادآوری شد و تاکید کرد که باید حضور کشورهای غیر موجه که حضوری تفرقه افکن و آزاردهنده دارد،  کمرنگ شود و ان شاالله تمام ایمنی ها در حوزه دریا -خلیج فارس تا شمال اقیانوس هند- با همکاری و همراهی کشورهای منطقه برقرار شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در این راستا مرکز امنیت دریایی را ایجاد و به زودی به صورت رسمی افتتاح می کنیم و با توجه به وضعیت کنونی کووید، این مرکز [با حضور مهمانان خارجی] به زودی افتتاح خواهد شد و ارتباطی مستقیم با مراکز امنیتی در محدوده دریای عمان و اقیانوس هند برقرار خواهیم کرد و همه فعالیت ها را در عرصه دریا رصد می کنیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار