۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷

پنج هزار کشتی تجاری و نفتکش توسط نداجا اسکورت شد

رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: پنج هزار کشتی تجاری و نفتکش کشور از ابتدای اعزام ناوگروه‌ها تا کنون توسط نداجا اسکورت شده است.
کد خبر: ۹۲۰۳۹

پنج هزار کشتی تجاری و نفکش توسط نداجا اسکورت شد

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری روز پنج‌شنبه در آیین اعزام ناوگروه هشتادم نداجا ابراز کرد: اگر نمی‌توانستیم خطوط مواصلاتی کشور را حفظ کنیم اتفاقی مانند جنگ جهانی اول و دوم رخ می‌داد.

وی خطاب به پرسنل نداجا ادامه داد: شما توانسته‌اید امنیت خطوط اقتصادی کشور را حفظ کنید و باعث می‌شوید اقتدار و قدرت دریایی داشته باشیم.

وی افزود: این همان کار بزرگی است که نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس برای برقراری خطوط اقتصادی دریایی کشور انجام داد.

امیر دریادار سیاری خاطر نشان کرد: خانواده‌های پرسنل این نیرو هم با علم و آگاهی از اهمیت اقدام همسران و پدران خود در این مجاهدت برای حفظ امنیت اقتصادی کشور شریک هستند.

وی خطاب به پرسنل ناوگروه هشتادم نداجا خاطر نشان کرد: شمایی که اکنون آماده انجام مأموریت بزرگ و خطیر هستید می‌دانید ماموریت‌تان چه اندازه مهم بوده و در حفظ امنیت و اقتدار کشور نقش دارد.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در سن پترزبورگ پس از پیمودن راه دریایی طولانی که از بندرعباس آغاز شد یک حرکت بزرگ و تاثیر گذار بود و آثار آن باقی است.

امیر دریادار سیاری افزود: این اقدام بزرگ توان علمی و عملیاتی و آموزش و اقتدار ما را به جهانیان نشان داد و دنیا فهمید توان ما چگونه است.

وی یادآور شد: این اقتدار است و در این مأموریتی که انجام می‌دهید بدانید ابتدا بحث آموزشی را دنبال می‌کنید و قرار است کسانی را تربیت کنید که آینده ‌سازان کشور هستند.

وی خطاب به پرسنل ناوگروه ادامه داد: بنابراین تمام حرکت‌های شما الگو است و الگو باشید و در این ماموریت پرچم کشور را در آب‌های آزاد به اهتزاز در می‌آورید.

امیر دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد:. دریا منشأ ثروت و قدرت است و تمام کشورهایی که دریا داشته و از آن استفاده کردند ثروتمند و قدرتمند هستند.

وی ادامه داد: اگر ما تا قبل از این، از این نعمت استفاده نکردیم بر اثر توطئه‌های استکباری و استعماری است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: دریا منافعی دارد که برای بهره‌برداری از آن باید اقتدار داشت و اگر اقتدار داشت می‌توان از آن برای توسعه دریامحور کشور بهره برد.

وی بیان کرد: منافع و منابع موجود در دریا را می‌توان برای منافع ملی استفاده کرد که اولین آن‌ها منابع غذایی خدادادی است.

وی ادامه داد: کمتر از این منابع استفاده می‌کنیم و هر اندازه به مرکز کشور نزدیک‌تر می‌شویم استفاده از آنها کمتر و کمتر می‌شود.

وی افزود:  منابع دیگر انرژی است، اعم از منابع فسیلی و تجدید پذیر و همچنین تجارت و دیپلماسی دریایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار