mana.ir

کد خبر: ۹۱۶۶۹ |
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

استراتژی صنعت دریایی در سال ۲۰۲۲ از دید کارشناسان بین‌المللی

با پایان چالش‌های اصلی ناشی از کووید ۱۹ در سال ۲۰۲۱ آموزش نیروی انسانی در کنار سرمایه‌گذاری، نوآوری و سایر فعالیت‌های مورد نیاز به عنوان استراتژی و اولویت در دستور کار شرکت‌های حمل و نقل دریایی قرار می‌گیرد.

استراتژی صنعت دریایی در سال ۲۰۲۲ از دید کارشناسان بین‌المللی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ جمعی از کارشناسان از ۵۰ شرکت دریایی و اساتید دانشگاه با برگزاری یک وبینار مجازی در تاریخ ۱۵ دسامبر به ارزیابی فعالیت‌ها و مشکلات صنعت حمل‌و‌نقل دریایی جهان در سال ۲۰۲۱ پرداخته و پبشنهاد‌هایی را برای پاسخگویی موفقیت‌آمیز این صنعت به تقاضای جهانی در سال ۲۰۲۲  مطرح کردند.

کارشناسان در این وبینار که با همکاری سایت safety۴sea برگزارشد به کالبد شکافی چالش‌ها و مشکلات صنعت دریایی در سال ۲۰۲۱ پرداخته و تداوم دیجیتالی شدن صنعت حمل‌و‌نقل دریایی، رفع چالش‌ها و همگام شدن با فنّاوری، کربن زدایی، ایجاد مقررات سختگیرانه برای اجرای قوانین استاندارد و همچنین آموزش نیروی انسانی به عنوان استراتژی جدید صنایع و حمل‌ونقل دریایی پیشنهاد کردند.

خانم "Ioannis Lagoudis" استادیار گروه مطالعات دریانوردی دانشگاه Piraeus طی سخنانی گفت: چالش‌های کلیدی امروز برای متخصصان دریایی به ویژه در دو سال اخیر به خوبی روشن شده و راهی که صنعت حمل‌و‌نقل دریایی پیش‌ِرو دارد ایجاد تحول، تمرکز بر پاکی محیط زیست و سلامت روان در‌یانوردان و جذب هرچه بیشتر نیرو‌های جدید توأم با آموزش در صنعت دریایی است.

وی افزود: در عصری شگفت‌انگیز زندگی می‌کنیم که چالش‌های بسیاری را بعد از همه‌گیری کرونا پشتِ سر گذاشتیم و متخصصان دریایی طی سال‌های اخیر به خوبی یاد گرفتند در میان آب‌های خروشان چگونه می‌توان با آرامش به کار و فعالیت ادامه داده، اختلالات را مدیریت و انعطاف پذیری بیشتری را تجربه کرد.

در ادامه "الپی پتراک" رئیس WISTA Hellas طی سخنانی گفت: کرونا درس‌های زیادی به جهانیان به ویژه به مسئولان و بانیان حمل‌و‌نقل دریایی داد و آنان را به مشارکت بیشتر برای حل بحران‌ها منسجم کرد. اینک در شرایطی قرار داریم که صنعت دریایی باید با حمایت همۀ کشور‌ها و همۀ ذی‌نفعان به راه خود ادامه دهد که در رأس فعالیت‌ها آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص است که زمینه جذب در این صنعت را داشته باشند. باید تأکید کنم منظور از نیروی ماهر نیروی مسلط به انواع فنّاوری‌های جدید است؛ بنابراین نمی‌توان دریانوردی را مختص یک شرکت با یک کشور بدانیم. در واقع صنعت دریایی متعلق به جامعۀ جهانی است.

وی در ادامه گفت: باید تلاش کنیم نیرو‌های جدید چه در صنایع و چه در حمل‌ونقل دریایی به ما پیوسته و به تلاش‌های خود برای آموزش هرچه بیشتر ادامه دهند، زیرا دیگر دورۀ نیرو‌های سنتی دریانورد به پایان رسیده و باید نیرو‌های جدید به علم و فنّاوری اشراف داشته باشند.

خانم "جیلیان کارسون جکسون: رئیس یک مؤسسۀ دریایی آموزشی نیز در ادامه گفت: با پیشرفت فنّاوری فرصت‌های جدیدی برای نسل جوان وجود دارد که باید زمینۀ ورود آنان به صنعت حمل‌و‌نقل دریایی را مهیا کنیم در حال حاضر موضوع  اصلی صنعت حمل‌و‌نقل دریایی ایجاد یک طرز فکر صحیح برای استفاده از فنّاوری‌ها است و نیرو‌های جوان باید یک روند کلیدی را برای مقابله با هرگونه مشکلات طی کنند.

خانم "ویکی آپوستولوپولو" مدیر اجرایی توسعه تجارت دانشکده مطالعات دریانوردی کالج متروپولیتن نیز در ادامه یاد‌آور شد: شیوع کرونا باعث شد آموزش از راه دور در جامعۀ دریایی به اشتراک گذاشته شود و خوشبختانه پاسخ مناسبی از این حرکت دریافت کردیم. اگرچه آموزش دشوارتر شد، اما استفاده از ابزار‌ها و پلتفرم و فنّاوری‌های جدید را از طریق راه دور فرا گرفتیم.

در نتیجه با تمامی آسیب‌ها و خسارتی که وارد شد پایان نتیجه مثبت بود اینک زمان آن فرا رسیده که زمینه سرمایه گذاری در بخش آموزش را در اولویت قرار دهیم البته به این معنی نیست که سرمایه گذاری در بخش صنعتی را فراموش کنیم، اما برای جذب نیروی انسانی باید تلاش کرد.

کاپیتان "Bikramjit Sandhu" مدیر استخدام خدمه Euronav  نیز در ادامه گفت: با ورود نسل جدید به صنعت دریایی که با فنّاوری آشنا است نقش‌های جدیدی ظهور خواهد کرد و آنان می‌توانند با آموزش هرچه بیشتر، چالش‌ها را به سرعت رفع کنند.

کاپیتان "Sokratis Tigkos" نیز ضمن اشاره به تجربیات شخصی خود در حرفۀ دریانوردی در بحران کرونا یاد‌آور شد: باید انگیزۀ لازم را در بخش دریا برای جذب نیرو‌های جوان به کار گیریم و به همۀ جوانان کار و زندگی در دریا را با وجود همه سختی‌ها آموزش دهیم، زیرا آیندۀ صنعت حمل‌و‌نقل دریایی به نیرو‌های کلیدی نیاز مبرم دارد.

کاپیتان "جان دولان" مدیر پیشگیری از خسارت نیز طی سخنانی گفت: با پایان سال ۲۰۲۱ و ورود به سال ۲۰۲۲ فرصت‌های زیادی برای نوآوری و سرمایه گذاری در صنعت دریایی وجود دارد که صنعت دریایی باید از آن استفاده کند. باید کاری کنیم که جوانان حاضر به الحاق به کشتی‌ها باشند، زیرا صنعت دریایی آینده  بدون  نیرو‌های جوان کلیدی نمی‌تواند موفق باشد.

شایان ذکر است که در این وبینار نمایندگان شرکت‌های ABB، American Club، ARCADIA SHIPMANAGEMENT CO. LTD، Blue Planet Shipping Ltd، Bureau Veritas، Capital-Executive Ship Management Corp. Capital Gas Ship Management Corp. Capital Shipmanagement، CR Ocean Engineering، Döhle Seafront Cwing Inc. Dorian LPG، Eastern Mediterranean Maritime Limited (EASTMED)، ERMA FIRST، EURONAV، Green Jackobsen، Latsco Marine Management Inc. MarineTraffic، کالج متروپولیتن، OCEANKING، ثبت کشتی بین المللی پالائو، RINA، RISK۴SEA، SHIP MED Enterprises Ltd، The Swedish Club، Synergy Group، THOME GROUP، Tsakos Group of Companies، UK Club، WALLEM، World Link حضور داشتند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربیننده ها
آخرین اخبار
پرطرفدارترین