۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴

آغاز به آب اندازی شناور کاتاماران کشتی سازی اروندان

عملیات به آب اندازی نخستین شناور کاتاماران متعلق به کشتی سازی اروندان روز گذشته در رودخانه کارون آغاز شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۱۳۹۲
آغاز به آب اندازی شناور کاتاماران کشتی سازی اروندان
مدیرعامل شرکت کشتی سازی اروندان درباره به آب اندازی این شناور تمام آلومینیومی  وتندرو کاتاماران به خبرنگار مانا گفت: عملیات به آب اندازی این شناور به طول 50متر و عرض 12 متر  حداکثر سه روز به طول می انجامد  زیرا این شناور باید بر روی بوجی سوار شده و ابتدا به حوضچه خشک و از آنجا به حوضچه تر منتقل شود.
ارسلان غمگین افزود: با ساخت این شناوربه ظرفیت 230 مسافر، 9 دستگاه خودرو وسرعت 30 نات، ایران در ردیف هفتمین کشور برتر سازنده این نوع شناورهای مدرن قرار گرفت.
وی در خصوص زمان به آب اندازی کاتاماران دوم گفت: در بازارهای جهانی به دنبال تامین دو دستگاه واتر جت برای کاتاماران دوم هستیم و در صورت تامین آن در کمتر از چهار ماه شناور دوم هم به آب اندازی می شود. 
وی تصریح کرد: جهت واگذاری این شناورها به دنبال این هستیم تا نظر سازمان هایی که به این کاتاماران ها نیاز دارند را جلب کنیم.
غمگین درخصوص سابقه ساخت شناور های کاتاماران گفت: قرارداد ساخت این شناورها  در سال 79 منعقد اما در نهایت این قرارداد فسخ شد تا اینکه اروندان توانست با کمک هلدینگ شستا برای تکمیل این شناورها با یک سرمایه گذار قرارداد منعقد کند.
وی افزود: با توجه به تمهیداتی که از سوی صاحب سهام اندیشیده شده است مقرر شده اروندان به صورت تخصصی در زمینه ساخت شناورهای کاتاماران و کروبوت فعالیت کند. 
به گزارش خبرنگار مانا شرکت کشتی سازی اروندان که دارای دو شعبه در خرمشهر است در سال 1352 فعالیت خود را شروع کرد ولی با شروع جنگ تحمیلی ، تجهیزات و امکانات این شرکت از بین رفت.
این شرکت هم اکنون چند شناور تندرو کاتاماران را در دست ساخت دارد.
برچسب ها: اروندان
ارسال نظرات
آخرین اخبار