یک شرکت صادرکننده LNG در نیجریه برای پیشبرد دور جدید نوسازی ناوگان خود، کارخانه کشتیسازی Hudong-Zhonghua چین را برای افزایش تناژ کشتیهای حمل LNG انتخاب کرده است.
یک فروند نفتکش غولپیکر پس از بازسازی کامل در مجتمع ایزوایکو و تجهیز به سامانه پیشرفته تصفیه آب توازن مطابق با آخرین الزامات بینالمللی، بار دیگر به ناوگان حملونقل دریایی ایران پیوست.
شرکت صنایع سنگین «جیانگسو داجین» چین، اولین کشتی منحصربهفرد آبزیپروری قفسی اقیانوسپیمای جهان با قابلیت موقعیتیابی دینامیکی (DP) را برای خدمات پرورش ماهی در دریاهای آزاد تحویل داده است.
تعمیر بزرگترین نفتکش کشور در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس آغاز شد.
شرکت Evergreen تایوان ساخت ۱۴ کشتی کانتینری را به دو یارد در چین و کره جنوبی سفارش داده است. این شرکت قرارداد خرید ۹۰ هزار کانتینر را هم با شرکتهای چینی امضا کرده است.
گروه طراحی، ساخت و تعمیرات شناورهای کوچک ایزوایکو، قرارداد ساخت یک فروند لندینگ کرافت ۱۵۰۰ تنی را امضا کرد.
آمریکا و کره جنوبی جزئیات همکاری تجاری و صنعتی جدید خود را با تمرکز بر کشتیسازی، هوش مصنوعی و انرژی هستهای منتشر کردند. این همکاری شامل سرمایهگذاری ۳۵۰ میلیارد دلاری کره جنوبی برای تقویت صنایع کشتیسازی و دیگر صنایع کلیدی آمریکا است.
از میان ۱۳۷۵ فروند کشتی فلهبر سفارش داده شده در سراسر جهان، ۹۳۹ فروند ـ یعنی ۶۸ درصد ـ در یاردهای چینی ثبت شده است. در بخش تانکر نیز ۸۲۷ فروند از مجموع ۱۲۰۳ سفارش ساخت کشتی جدید، معادل حدود ۶۹ درصد، به چین اختصاص دارد. بدین ترتیب، چین با کنترل ۷۰ درصد از سفارشات جهانی کشتیهای فلهبر و تانکر، تسلط خود را در صنعت کشتیسازی بیش از پیش تقویت میکند.
معاون بهرهبرداری و صنایع حمل و نقل ایدرو خبر داد:
معاون بهرهبرداری و صنایع حمل و نقل ایدرو از تدوین اکوسیستم صنعت دریایی کشور در ایدرو خبر داد و گفت: این مجموعه نسبت به تهیه مدل تامین مالی سفارش ساخت شناور در داخل کشور نیز اقدام کرده است.
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران:
مدیرعامل مجتمع کشتیسازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ اندازه اقتصاد دریا دو برابر خواهد شد گفت: توسعه اقتصاد دریا محور از موضوعات برنامه هفتم توسعه است.