گروه کارخانجات کشتی سازی Fincantieri ایتالیا در سال ۲۰۲۴ با دوبرابر کردن سفارشهای ساخت کشتی به رکورد درآمدی ۸ میلیارد دلار دست مییابد.
قطر ۱۲۸ کشتی حامل LNG به کارخانجات کشتیسازی در کره جنوبی و چین سفارش داده است. با تحویل ۴ فروند از این کشتیها از کره جنوبی، تعداد ۱۲۴ فروند همچنان در دست ساخت قرار دارد.
جانشین وزیر صمت:
جانشین وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: باور داریم کشتی سازی یک صنعت پیشران است، اما به آن توجه کافی نشده است.
مدیر صنایع، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از برنامهریزیهای انجام شده در راستای کنترل بوی نامطبوع شرکتهای فرآوری پودر ماهی در شهر سوزای قشم خبر داد.
مدیرعامل ایزوایکو:
مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: سیاستهای ابلاغی رهبری درباره اقتصاد دریامحور امیدبخش و راهگشاست.
یکی از شرکتهای تابعه شرکت کشتیسازی دولتی چین به نام شرکت کشتیسازی Hudong-Zhonghua قراردادهایی برای ساخت ۲۱ فروند کشتی کانتینری بزرگ به ارزش ۱۵ میلیارد یوان (۲.۱ میلیارد دلار) امضا کرده است. برای اولین بار قرار است تسویهحساب هزینه ساخت به ارز یوان انجام شود.
مدیر گروه ساخت شناورهای متوسط ایزوایکو گفت: آمبولانس دریایی سفارش شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی که با تکیه بر توان داخلی ساخته شده، با دریافت تمامی گواهینامههای فنی و دریانوردی آماده تحویل است.
کشتی FLIPT یک شناور تحقیقاتی است که بیش از ۵۰ سال توسط نیروی دریایی ایالات متحده مورد بهرهبرداری قرار گرفته است. این کشتی ۱۰۸ متری با قابلیتی منحصر به فرد میتواند در دریا ۹۰ درجه چرخیده و به حالت عمودی قرار گیرد تا به یک آزمایشگاه دریایی پایدار تبدیل شود.
سیستمهای پیشرانه بادی که به منظور کاهش ۵۰ درصدی کربن در کشتیها مورد استفاده قرار میگیرند، فاقد قوانین و مقررات مشخصی هستند. سازمان بینالمللی دریانوردی نیز هنوز مقررات خاصی برای بهکارگیری این سیستمها وضع نکرده است.