صنایع - عمومی

جزئیات قرارداد ۳۵۰ میلیارد دلاری دریایی و صنعتی بین آمریکا و کره جنوبی اعلام شد

جزئیات قرارداد ۳۵۰ میلیارد دلاری دریایی و صنعتی بین آمریکا و کره جنوبی اعلام شد

آمریکا و کره جنوبی جزئیات همکاری تجاری و صنعتی جدید خود را با تمرکز بر کشتی‌سازی، هوش مصنوعی و انرژی هسته‌ای منتشر کردند. این همکاری شامل سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد دلاری کره جنوبی برای تقویت صنایع کشتی‌سازی و دیگر صنایع کلیدی آمریکا است.
تسلط چین بر ۷۰ درصد بازار سفارش‌های جهانی کشتی‌های فله‌بر و تانکر

تسلط چین بر ۷۰ درصد بازار سفارش‌های جهانی کشتی‌های فله‌بر و تانکر

از میان ۱۳۷۵ فروند کشتی فله‌بر سفارش داده شده در سراسر جهان، ۹۳۹ فروند ـ یعنی ۶۸ درصد ـ در یارد‌های چینی ثبت شده است. در بخش تانکر نیز ۸۲۷ فروند از مجموع ۱۲۰۳ سفارش ساخت کشتی جدید، معادل حدود ۶۹ درصد، به چین اختصاص دارد. بدین ترتیب، چین با کنترل ۷۰ درصد از سفارشات جهانی کشتی‌های فله‌بر و تانکر، تسلط خود را در صنعت کشتی‌سازی بیش از پیش تقویت می‌کند.
تدوین اکوسیستم صنعت دریایی کشور در ایدرو
معاون بهره‌برداری و صنایع حمل و نقل ایدرو خبر داد:

تدوین اکوسیستم صنعت دریایی کشور در ایدرو

معاون بهره‌برداری و صنایع حمل و نقل ایدرو از تدوین اکوسیستم صنعت دریایی کشور در ایدرو خبر داد و گفت: این مجموعه نسبت به تهیه مدل تامین مالی سفارش ساخت شناور در داخل کشور نیز اقدام کرده است.
اندازه اقتصاد دریا از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ دو برابر خواهد شد
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران:

اندازه اقتصاد دریا از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ دو برابر خواهد شد

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان اینکه از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۵۰ اندازه اقتصاد دریا دو برابر خواهد شد گفت: توسعه اقتصاد دریا محور از موضوعات برنامه هفتم توسعه است.
تولد یک لنج پس از ۱۲ سال انتظار در بندر تاریخی کُنگ

تولد یک لنج پس از ۱۲ سال انتظار در بندر تاریخی کُنگ

مدیر پروژه‌های موزه لنج گوران و فعال میراث دریایی جنوب، از به آب‌اندازی یکی از آخرین لنج‌های چوبی ایران در بندر تاریخی کُنگ خبر داد و نسبت به خطر انقراض کامل این صنعت بومی هشدار داد. او گفت ساخت این لنج ۱۲ سال به طول انجامیده و اکنون تنها دو لنج چوبی اصیل در جنوب کشور باقی مانده است.
کشتی‌سازی ژاپن در رقابت شدید با چین و کره جنوبی

کشتی‌سازی ژاپن در رقابت شدید با چین و کره جنوبی

سه کشور خاور دور ـ چین، کره جنوبی و ژاپن ـ در حال حاضر حدود ۹۶ درصد از کل سفارشات کشتی‌ها بر اساس تناژ DWT را در اختیار دارند. در این میان، چین با سهم ۶۸ درصدی در رتبه نخست، کره جنوبی با ۱۸ درصد در جایگاه دوم و ژاپن با حدود ۱۰ درصد در رتبه سوم قرار دارد. کشتی‌سازی ژاپن، یکی از سه صنعت برتر جهان، همچنان در رقابتی فشرده با دو رقیب آسیایی خود حرکت می‌کند. دفتر سفارشات ژاپن شامل ۷۳۷ کشتی با مجموع ۴۰.۷ میلیون DWT است که عمدتاً شامل کشتی‌های فله‌بر، تانکر و کانتینربر می‌شود.
آخرین اخبار