۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸

رقابت شرکت های حمل کانتینری برای سفارش ساخت کشتی

خطوط کشتیرانی کانتینری جهان به ارایه سفارش کشتی‌های بزرگ‌تر برای برتری در ارایه قیمت‌های رقابتی‌تر ادامه می‌دهند.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۴۲۴۲۷
رقابت شرکت های حمل کانتینری برای سفارش ساخت کشتیبه گزارش مانا تحلیل‌گران دو موسسه SeaIntel و آلفالاینر با اعلام این پیش بینی در کنفرانس زنجیره تامین TOC اعلام داشتند: ما انتظار داریم ارایه سفارش کشتی‌های غول‌پیکر ادامه یابد.
الن مورفی مدیر اجرایی موسسه SeaIntel می گوید: اگر خطوط کشتیرانی کانتینری از این نوع کشتی ها نداشته باشد به سادگی از بازار رقابتی تجارت آسیا-اروپا کنار گذاشته خواهد شد.
این گزارش می افزاید:در طول سال گذشته اغلب شرکت های عمده حمل کانتینری در تلاش برای کاهش هزینه‌های واحد کالا به دنبال اضافه کردن کشتی‌های پست‌پاناماکس به ناوگان خود بوده‌اند. کاری که منجر به طولانی‌تر شدن روند بهبود موازنه عرضه و تقاضا خواهد شد.
بر اساس برآوردهای SeaIntel رشد ظرفیت کشتیرانی جهان در سال های 2014 و 2015 میلادی به ترتیب برابر 5.5و 8.5 درصد و رشد تجارت کانتنیری بین چهار الی شش درصد خواهد بود.
به گفته مدیرعامل موسسه آلفالاینر Tan Hua Joo شرکت‌های حمل کانتینر به ارایه سفارش کشتی‌های بزرگ کانتینری به عنوان بخشی از تلاش خود برای کاهش هزینه‌ها ادامه می‌دهند.
اتحاد P3دارای ناوگانی با متوسط ظرفیت هر کشتی برابر ده هزار و 350 TEU، اتحاد G6 که متشکل از بزرگترین اعضاء اتحادیه اروپا شامل آلمان ، فرانسه ، انگلیس، ایتالیا ، اسپانیا و لهستان است دارای ناوگانی با متوسط ظرفیت 8200 TEU و CKYHE دارای ناوگانی با متوسط ظرفیت 7100 TEU است.
مدیرعامل موسسه آلفالاینر تاکید کرد: مسابقه رقابت هنوز تمام نشده است و به نظر نمی‌رسد که به زودی تمام شود.
وی ادامه داد : شرکت‌هایی مانند Maersk و شرکت‌های بزرگ ژاپنی پس از دو سال توقف می‌توانند شرکت‌های بعدی در ارایه سفارش های جدید باشند و تا دو سال آینده توقفی در کار نخواهد بود.
با توسعه عملیات اتحادها که با تشکیل اتحاد P3، تلفیق Evergreen با CKYH و توسعه شبکه G6 به وقوع پیوسته، تحلیل‌گران معتقدند تنها امکان رقابت باقیمانده مابین این گروه‌ها نرخ کرایه حمل می‌باشد. Murphy در این ارتباط گفت: پس از ایجاد اتحاد P3 تجارت آسیا اروپا چارچوب مشخصی یافته و تنها مسئله باقیمانده رقابت بر سر نرخ کرایه حمل است.
مدیرعامل موسسه آلفالاینر معتقد است با ادامه رقابت بر سر نرخها در مسیر آسیا اروپا رقابت درون گروهی نیز می تواند شکل بدتری به خود بگیرد.
Thomas Knudsen مدیر اجرایی آسیا-پاسیفیک شرکت Maersk نیز معتقد است حمام خونی که در جنگ شرکت‌های حمل ایجاد شده، سال پیش نیز ادامه یافت اما تاکید کرد شرکت متبوعش می تواند راه هایی را برای تغییر شرایط خود پیدا کند.
صنعت حمل لاینری با لحاظ درآمد متوسط منهای بهره و مالیات در مجموع به طور تقریبی 1.5 میلیارد دلار ضرر خالص در سال گذشته داشته است. البته شرکت دانمارکی خود سود 1.5 میلیارد دلاری را برای کل سال اعلام کرده است.
Knudsen گفت : Maersk حتی پس از الحاق به اتحاد P3 کماکان از روش بازاریابی و عقد قرارداد خاص خود استفاده می کند حتی در حالی که سایر کشتی های این اتحاد نیز کیفیت مشابه ای را در ارایه خدمات برای مسیرهای طولانی ارایه می کنند.
برچسب ها: ساخت کشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار