به گزارش مانا به نقل از پورت نیوز؛ در اولین کنفرانس لجستیک روسیه و چین که هفته گذشته درمسکو برگزار شد، شرکت NewNew Shipping خلاصهای ازبرنامههای خود را به منظور توسعه خدمات در قطب شمال ارائه کرد.
براساس این گزارش در طول فصل حملونقل دریایی قطب شمال در سال ۲۰۲۴ میلادی، این شرکت ۱۳ سفر بین شانگهای و آرخانگلسک روسیه را با حمل بیش از ۲۰۰۰۰ TEU طی کرد. این شرکت برای سال ۲۰۲۵ میلادی، برنامه ریزی کرده است که کانتینرهای بزرگتری را نسبت به سال ۲۰۲۴ در امتداد سرویس "Arctic Express No.1" مستقر کند.
سال گذشته میلادی این شرکت خدمات ترانزیتی خود را از طریق مسیر دریای شمال ۱۰ برابر افزایش داد؛ و با تمهیدات به کار گرفته شرکت کشتیرانی چینی قرار است این میزان جابهجایی کالا بیش از پیش افزایش یابد.
شروع زودهنگام یخ زدن دریای چوکچی از اکتبر سال ۲۰۲۴ میلادی به بعد در مقایسه با سالهای گذشته برحمل کالا توسط این شرکت تأثیر گذاشت.
این اپراتور انتظار دارد ظرف چند سال، پنجره ناوبری را از ژوئن تا دسامبر با راه اندازی ۵ فروند کشتی کانتینری اختصاصی با قابلیت حمل در مناطق یخ زده گسترش دهد.
نماینده این شرکت در کنفرانس لجستیک مسکو اظهار داشت: کشتیهای جدید قابل تردد در مناطق یخی در حال حاضر در یک یارد چینی در حال ساخت هستند.
نماینده NewNew Shipping همچنین اظهار داشت: عملیات این شرکت در سال ۲۰۲۴ میلادی در قطب شمال سودآور بوده است.
از سوی دیگر دومین اپراتور حملونقل کانتینری چینی در قطب شمال به نام EZ Safetrans Logistics هنوز برنامههای خود را برای سال ۲۰۲۵ میلادی اعلام نکرده است. این اپراتور که سال گذشته با اعزام اولین کشتی کانتینری پاناماکس خبرساز شد، در سال جاری میلادی نیز این شرکت قصد دارد در فصل ناوبری یعنی تابستان از اواخر ژوئن فعالیت خود را مجدد آغاز کند به همین جهت از اداره مسیر دریای شمال روسیه برخی از مجوزها را دریافت کرده است.