۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰

آغاز عصر کشتی‌های هسته‌ای با انتشار کربن صفر درصد

انجمن طبقه‌بندی لویدز رجیستر و شرکت انرژی هسته‌ای Core Power با شرکت مرسک یک توافق‌نامه مشترک برای کشتی‌های فیدر هسته‌ای امضا کردند. با امضای این توافق‌نامه در واقع عصر استفاده از کشتی‌ها با سوخت هسته‌ای آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۹۰۵

آغاز عصر کشتی‌های هسته‌ای با انتشار کربن صفر درصد

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ انجمن طبقه بندی لویدز رجیستر  LR و شرکت انرژی هسته‌ای در حال انجام یک ارزیابی مشترک بودند که پس از طی مراحل اولیه شرکت مرسک به آن‌ها ملحق شد.

بر‌اساس این گزارش این تحقیقات قرار است بر روی قوانین، تسهیلات و چارچوب‌های لازم برای کشتی‌های فیدر هسته‌ای با استفاده از رآکتور‌های نسل چهارم در بنادر اروپا صورت گیرد.

بر‌اساس گزارش لویدز رجیستر این پروژه عصر جدیدی از کشتی‌های هسته‌ای با انتشار کربن صفر درصد را پیش‌بینی می‌کند.  

این پروژه مشترک لویدز رجیستر را که اخیراً گزارشی در مورد پتانسیل انرژی هسته‌ای برای تغییر صنایع دریایی انجام داده، شرکت Core Power که دانش زیادی در توسعه فنّاوری هسته‌ای برای دریانوردی دارا است و مرسک با تجربه بالا در کشتیرانی و لجستیک را گردهم آورده است.   

مرسک در توسعه و بهره برداری از ظرفیت کشتی‌های کانتینری دوگانه سوز متانول پیشگام بوده است، و این پروژه هسته‌ای باعث می‌شود که این شرکت افق‌های خود را از نظر راه‌حل‌های احتمالی حمل کربن صفر بالا ببرد.  

این تحقیقات مشترک، الزامات مربوط به قوانین ایمنی به روز شده و از دیدگاه عملیاتی و نظارتی آنچه که برای استفاده از انرژی هسته‌ای در کشتیرانی کانتینری مورد نیاز است، بررسی خواهد کرد.

«اوله گرا یاکوبسن»، رئیس فنّاوری، AP Moller – Maersk در این زمینه می‌گوید: از زمانی‌که مرسک استراتژی انتقال انرژی خود را در سال ۲۰۱۸ میلادی راه اندازی کرد، ما به طور مداوم گزینه‌های سوخت کم کربن  را بررسی کرده‌ایم.

انرژی هسته‌ای دارای چالش‌های بسیاری مانند ایمنی، مدیریت پسماند، و پذیرش قانونی در سراسر مناطق است و تا‌کنون چالش‌های آن از نقاط مثبت آن بیشتر بوده است.  

اگر بتوان این چالش‌ها را با توسعه طرح‌های رآکتور نسل چهارم جدید از بین برد، طی ۱۰ تا ۱۵ سال آینده انرژی هسته‌ای می‌تواند به مسیر احتمالی کربن‌زدایی برای صنعت لجستیک تبدیل شود. بنابراین، ما همچنان به نظارت و ارزیابی این فنّاوری، همراه با سایر راه‌حل‌های کربن صفر درصد ادامه می‌دهیم.

شرکت مرسک واقع در دانمارک است، کشوری که تولید انرژی هست‌های را ممنوع می‌کند و در سال ۱۹۸۵ میلادی پارلمان آن قانونی را تصویب کرد که به موجب آن هیچ نیروگاه هسته‌ای نمی‌تواند در خاک آن ایجاد شود.

«نیک براون» مدیر‌عامل لویدز رجیستر بر پتانسیل انرژی هسته‌ای به عنوان بخشی از مسیر چند سوختی برای کشتیرانی و دریایی تأکید کرد و گفت: شروع این مطالعه مشترک آغاز سفری هیجان‌انگیز به سمت بازگشایی پتانسیل انرژی هسته‌ای در صنعت دریایی است که راه را برای عملیات بدون آلایندگی، شبکه‌های خدماتی سریعتر و کارآیی بیشتر از طریق زنجیرۀ تأمین هموار می‌کند.

این پروژه یک مسیر چند سوختی برای کربن زدایی است تا صنعت دریایی برای اطمینان از اینکه ما به عنوان یک صنعت به اهداف سازمان جهانی دریانوردی و انتشار کربن صفر درصد برسد؛ و نیروی محرکه هسته‌ای نشانه‌هایی از ایفای نقش کلیدی در این انتقال انرژی را نشان می‌دهد و اهمیت زیادی در راستای این اهداف دارد.  

«میکال بو»، مدیرعامل Core Power نیز گفت: بدون انرژی هسته‌ای رسیدن به کربن صفر درصد غیر مقدور است. ایجاد چارچوب استاندارد برای بیمه تجاری نیروگاه‌های هسته‌ای شناور و کشتی‌های هسته‌ای  یک کلید مهم برای باز کردن پتانسیل عظیم انرژی هسته‌ای برای تغییر نحوه تأمین انرژی بخش دریایی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار