۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷

سنگاپور در رتبه اول ۷ اپراتور برتر جهان

براساس آخرین بررسی سالانه مؤسسه Drewry سنگاپور در رأس هفت اپراتور برتر جهان در سال ۲۰۲۳ قرار دارد که افزایش فعالیت برخی از اپراتور‌های هندی و اماراتی نشان دهنده تغییرات قابل توجهی در رتبه بندی اپراتور‌های ترمینال‌های جهان (GTOs) است.
کد خبر: ۹۹۸۸۰

سنگاپور در رتبه اول ۷ اپراتور برتر جهان

 

به گزارش گروه بین‌الملل مانا به نقل از ترید ویندز؛ رتبه‌بندی شرکت‌هایی مانند Adani هند و AD Ports Group امارات و هاپاگ لوید تغییرقابل توجهی کرده است.

بر‌اساس این گزارش اداره بیش از ۴۰ درصد ظرفیت بنادر جهان توسط هفت اپراتور برتر صورت می‌گیرد که هرکدام عملکردی بیش از ۴۰ میلیون teu را گزارش کرده‌اند.

هفت اپراتور برتر ترمینال‌های جهان به ترتیب PSA International سنگاپور در رتبه اول، China Merchants Ports در رتبه دوم و China Cosco Shipping رتبه سوم و بعد از آن  DP World امارات و APM Terminals زیرمجموعه مرسک و Hutchison Ports و MSC Group  قرار دارند.

براساس این گزارش PSA International با ۶۲.۶ میلیون TEU در سال ۲۰۲۳ میلادی جایگاه اول خود را حفظ و China Merchants با ۵۵ میلون TEU در رتبه بعدی قرار دارد.

MSC Group بیشترین رشد را تجربه کرده است که یکی از دلایل آن خرید شرکت آفریقایی لجستیکی Bolloré Africa Logistics بوده که باعث افزایش ۱۰ درصدی شده است.

Adani هند با ۶.۵ میلیون TEU در رتبه سیزدهم قرار گرفته است که به دلیل رشد بازار هند بوده است  و پیش‌بینی می‌شود بیشتر هم صعود کند.

پیش‌بینی می‌شود AD Ports و Hapag-Lloyd نیز پس از خرید‌های خود در سال ۲۰۲۳ میلادی در سال ۲۰۲۴ در رتبه‌بندی بهتری قرار گیرند.

با وجود اینکه درآمد به دلیل عادی‌سازی مسائل مربوط به مشکلات مرتبط با قبل از کووید، دچار اختلال شده بود، با این حال، شاخص درآمد پایانه کانتینری جهانی Drewry در سه ماهه گذشته به دلیل تقاضای قوی آمریکا و درآمد ناشی از مسائل مربوط به بحران دریای سرخ افزایش داشته است.

النور هدلند، تحلیلگر دریایی و نویسندۀ این گزارش می‌گوید در حالی‌که ازدحام در حال کاهش است، به علت بهبود تقاضای مصرف کننده در بازار‌های واردات، ما شاهد افزایش میانگین درآمد‌های گزارش شده توسط اپراتور‌های ترمینال‌های جهان (GTOs) هستیم.

داراییِ سرمایه‌ای در میان اپراتور‌های ترمینال‌ها در سال ۲۰۲۳ میلادی به ۵.۵ میلیارد دلار رسید که ۹ درصد افزایش نسبت به سال قبل و سومین افزایش سالانه متوالی را نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاری‌ها براساس توسعه ظرفیت و نوسازی تجهیزات متمرکز بوده است، به طوری‌که پنج اپراتور بیش از ۵۰۰ میلیون دلار و DPW و PSA هر کدام بیش از یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در پایان این گزارش آمده است پایداری و کربن زدایی به یک تمرکز حیاتی برای اپراتور‌های بندر و ترمینال تبدیل شده است.

هدف ۲۱ اپراتور جهانی دستیابی به کربن صفر درصد تا سال ۲۰۵۰ میلادی است که Adani و A.P. Moller-Maersk تا سال ۲۰۴۰ میلادی، هاپاگ لوید تا سال ۲۰۴۵ میلادی، و اپراتور‌های چینی تا سال  ۲۰۶۰ میلادی قصد رسیدن به این هدف را دارند.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار