۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵

رشد ۷۰ درصدی تکمیل تصفیه فاضلاب صنایع مستقر در سواحل و دریا

مجتبی ذوالجودی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تکمیل تصفیه فاضلاب و بازچرخانی صنایع مستقر در سواحل و دریا به منظور کاهش مصرف آب و آلودگی طی سه سال گذشته با رشد ۷۰ درصدی همراه بوده است.
کد خبر: ۹۹۷۲۹

رشد ۷۰ درصدی تکمیل تصفیه فاضلاب صنایع مستقر در سواحل و دریا

 

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: تصفیه فاضلاب و بازچرخانی صنایع مستقر در سواحل و دریا به منظور کاهش مصرف آب و آلودگی در سال ۱۴۰۰ رشد ۵۵  درصدی را تجربه کرده بود.

وی با تأکید بر ارزش بالای زیست محیطی پروژه‌های تکمیل و ایجاد تصفیه‌خانه‌های صنایع مستقر در سواحل و دریا، این پروژه‌ها را یکی از مهمترین پروژه‌های انجام شده در دولت سیزدهم عنوان کرد و بیان داشت: امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری سایر تصفیه‌خانه‌های مجتمع‌های پتروشیمی و صنعتی کشور و جلوگیری از ورود آلودگی‌های صنعتی به دریا‌های کشور باشیم.

به گفته ذوالجودی با افتتاح این پروژه‌های مهم زیست محیطی، فاضلاب صنعتی و بهداشتی مجتمع‌های پتروشیمی و سایر صنایع مستقر در سواحل و دریا در حد مجاز و طبق استاندارد‌های محیط زیست تصفیه و تخلیه می‌شود.

وی در ادامه از احیای کمیته اسکراپ شناور‌های فرسوده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد و گفت: احیای این کمیته جهت هماهنگی بیشتر و تسریع در روند صدور مجوز به عنوان راهکار اساسی برای حل معضل اسکراپ شناور‌های فرسوده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی اصلی این بخش ارائه شده است.

ذوالجودی گفت: امیدواریم احیای کمیته اسکراپ شناور‌های فرسوده در کنار احداث تأسیسات دریافت آب توازن و فضولات نفتی در بنادر تجاری کشور به عنوان مهمترین راهکار حل معضل محیط زیست دریایی موجود ناشی از فعالیت بنادر تجاری کشور، هر‌چه سریع‌تر توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گیرد.

معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در حال حاضر بخش زیادی از آلودگی‌های دریایی با منشاء آلودگی‌های نفتی صورت می‌گیرد، در صورت ساخت تأسیسات دریافت آب‌توازن و فضولات نفتی در بنادر تجاری کشور، شاهد کاهش چشمگیر آلودگی‌ها خواهیم بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار