۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

رقابت برای راه‌اندازی خطوط جدید کشتیرانی در آسیا با ادامه بحران در دریای سرخ

خطوط جدید کشتیرانی در پی بحران دریای سرخ از آسیا به کشور‌های محدوده این قاره و کشور‌های اروپایی شکل گرفته است در این میان چین و هند به عنوان عوامل اصلی تقویت مسیر‌های کشتیرانی شناخته می‌شوند البته کشور‌های دیگری مانند ژاپن، ترکیه و قطر نیز در این پروژه‌ها نقش دارند، اما چین و هند در رأس این حرکت به شمار می‌روند.
کد خبر: ۹۹۶۱۵

رقابت برای راه‌اندازی خطوط جدید کشتیرانی در آسیا با ادامه بحران در دریای سرخ

 


به گزارش گروه بین‌الملل مانا؛ آلفالاینر در گزارش هفتگی خود نوشت: راه‌اندازی خطوط جدید کشتیرانی از آسیا به کشور‌های مختلف امروزه به عنوان یک حرکت جدید از سوی مالکان و اپراتور‌ها  قلمداد می‌شود. به عقیده تحلیلگران این مؤسسه راه‌اندازی مسیر‌های جدید بیشتر برای مقابله با بحران دریای سرخ است.

براساس این گزارش خط جدید کشتیرانی آسیا - مکزیک  با مبدأ چین توسط خطوط کشتیرانی ONE  و HMM کره از اواسط آگوست راه‌اندازی می‌شود.  

این خط تجاری با عنوان AL۴X از شانگهای حرکت کرده و پس از عبور از کره جنوبی و مسیر‌های دیگر به سواحل غربی مکزیک می‌رسد. به مرور خطوط بزرگ کشتیرانی نیز به این مسیر‌ها افزوده می‌شود. راه‌اندازی این خط کشتیرانی پس از آن صورت می‌گیرد که تولیدکنندگان چین سرمایه گذاری هنگفتی در مکزیک انجام داده‌اند و برای جابه‌جایی کالا بین دو کشور این نیاز احساس می‌شود.

از سوی دیگر شرکت حمل‌و‌نقل اقیانوسی به عنوان بازوی لجستیکی چین با نام NBOSCO برای اتصال چین به خلیج فارس در ماه ژوئن راه‌اندازی شد که چین را به قطر و جبل علی متصل می‌کند.

این خط کشتیرانی با نام Ningbo Ocean Shipping از بندر شانگهای و ژوسان  با ۸۰ کشتی و ۸۰ هزار TEU کانتینر به کشور‌های خاورمیانه و بالعکس تردد می‌کند.

این گزارش حاکی است خط کشتیرانی Milaha Maritime & Logistics از اوایل ماه آینده بین چین و غرب هند به منظور خدمات‌رسانی بین شهر‌های شانگهای، نینگبو، ناواشیوا، موندرا، سوهار، حمد، دمام و بالعکس راه‌اندازی می‌شود این سرویس ابتدا با سه فروند کشتی ۲۸۰۰ تا ۳۰۰۰ TEU به راه می‌افتد.

این خط کشتیرانی قرار است در آینده با افزایش کشتی شرایطی را فراهم کنند تا اپراتور‌های قطری بتوانند خدمات خود را به بنادر غربی هند ارائه دهند.

در ادامه این گزارش آمده است: قرار است خط کشتیرانی تحت عنوان BTL نیز با راه‌اندازی غرب هند، خلیج فارس و دریای سرخ را به هم وصل کند؛ این خط کشتیرانی که با عنوان" دریای سرخ هند"، به راه می‌افتد هر هفته چهار بار با کشتی‌های ۲۹۰۰ TEU خدماتی را از طریق بندر موندر‌ا، جبل علی، جده، عقبه و بالعکس ارائه می‌دهد.  

این خط از ۱۴ جولای به راه افتاده است، نمایندگان این خط از طریق بندر سنگاپور این خط کشتیرانی را مدیریت خواهند کرد.

خط کشتیرانی TS LINE هم که پیش از این فعال بود مجدداً بین ژاپن و آسیای جنوب شرقی سازماندهی می‌شود که در آن هنگ کنگ، تایوان، ژاپن، چین جنوبی، ویتنام و تایلند به هم پیوند می‌خورند. در این مسیر کشتی‌های ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ TEU به کار خود ادامه خواهند داد.  

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت MSC در راستای تجدید نظر در را‌ه‌اندازی خطوط کشتیرانی، دست به اصلاح برخی خطوط زده است و سرویس دریایی بین سواحل غربی ترکیه و انگلستان با استفاده از بندر آنتورپ را  تقویت خواهد کرد.

این خط که در تاریخ  ۲۵ جولای راه‌اندازی می‌شود با کشتی‌هایی بین ۳۰۰۰ تا ۴۳۰۰ TEU ارتباط مستقیم بین بنادر ترکیه و لیو‌رپول برقرار خواهد کرد.

در پایان این گزارش آمده است: شرکت EVERGREEN هم  برای عقب نماندن از رقابت پیوند بین یونان، ترکیه و دریای سیاه را نشانه گرفته است و قرار است با همکاری شرکت ARKAS ترکیه از طریق عبور از بلغارستان بنادر یونان را به استانبول وصل کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار