۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱

صدور مجوز صید از طریق ثبت در درگاه ملی

مدیرکل شیلات خوزستان با اشاره به درخواست مالکان قایق‌ها و شناور‌های فاقد مجوز صید برای صدور پروانه صید گفت: صدور هرگونه مجوز صید جدید برای این متقاضیان، متناسب با ظرفیت میزان مجاز برداشت از ذخایر آبزی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس خواهد بود.
کد خبر: ۹۹۵۲۶

صدور مجوز صید از طریق ثبت در درگاه ملی

 

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر مرتضی سوری در گفتگو با خبرنگاران افزود: صدور هرگونه مجوز صید جدید برای شناور‌های فاقد پروانه صید، ازطریق ثبت درخواست متقاضی در درگاه ملی مجوز‌ها صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه صدور مجوز صید توسط موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پژوهشکده آبزی‌پروری آب‌های جنوب کشور مستقر دراستان خوزستان انجام می‌شود افزود: در صورت تأیید این موسسه جهت بهره برداری از ذخایر آبزی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، اقدامات لازم و فوری برای صدور مجوز صید توسط شیلات خوزستان انجام خواهد شد.
مدیرکل شیلات حفظ ذخایر و منابع آبزیان صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس را ضروری و حیاتی بیان کرد و افزود: فشار بیش از حد به این ذخایر، آثار زیان باری در پی دارد و منجر به نابودی گونه‌های ارزشمند آبزیان خواهد شد.
سوری میزان تولید صید دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس در سال گذشته را ۵۱ هزار تُن بیان کرد و افزود: صیانت از اشتغال صیادان دارای مجوز و پایداری منابع و ذخایر آبزیان خط قرمز شیلات خوزستان خواهد بود.
وی توسعه آبزی پروری با هدف کاهش فشار به  منابع آبزیان دریایی را از سیاست‌ها و راهبرد‌های سازمان شیلات ایران بیان کرد و افزود: مناطق ساحلی و فراساحلی خوزستان ظرفیت‌های بسیار زیادی برای آبزی پروری دارد.  
وی میزان تولید آبزی در خوزستان در سال گذشته را ۸۳ هزار تُن بیان کرد و افزود: از این میزان تولید، ۴۲ هزار تُن به کشور‌های خارجی به خصوص عراق صادر شده است.
به گزارش مانا، سنگینی ناوگان صید و صیادی، فعالیت شناور‌های بیگانه در محدوده آب‌های سرزمینی ایران، فعالیت صیادان غیرمجاز، استفاده از روش‌های غیرقانونی صید همچون ترال، صید در زمان ممنوعیت و قاچاق آبزیان به کشور‌های همجوار از چالش‌های صید و صیادی و در خوزستان است.
حدود سه هزار فروند شناور و قایق صیادی در بنادر صیادی خوزستان به صید و صیادی مشغول و حدود ۵۰ هزار نفر، معیشت خود را از طریق صیادی تامین می‌کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار